Stránka 1 z 2
přehřívání
Napsal: 21 srp 2018, 20:59
od aivosh
Ahoj kolegové,
prosím o radu s následujícím:
Octa 1.6 75kw. Přehřívá se někam ke 110-114 stupňům dle VAGu. Vstupní hadice do chladiče HODNĚ horká. Výstupní hadice lehce vlažná, bez problémů na ní udržím ruku.
Porovnával jsem s 1.9 TDI a tam jsou teploty vstupní a výstupní hadice s výrazně menším rozdílem.
Napadly mě 2 věci. Buď přicpanej chladič a nebo pumpa málo pumpuje.
Z toho plynou 2 otázky, co mám:
1) Je to něco z těch 2 možností nebo to může být ještě něco jiného?
2) Jak můžu diagnostikovat, jestli je to pumpa nebo chladič (nebo něco jiného)
Btw problém se neobjevil náhle, spíše se postupně zhoršuje.
Díky za rady!
Ivo
Napsal: 21 srp 2018, 21:16
od Tomas.cz
Ještě by to chtělo napsat jestli se jedná o O1 nebo O2 případně kód motoru, auto může mít el. řízený termostat.
Ale pokud je vstupní hadice do chladiče horká, mohla by se protáčet vodní pumpa na hřídelce.
Auto topí, případně z tenké hadičky do expanzky jde kapalina?
Napsal: 21 srp 2018, 21:26
od aivosh
Díky, je to O1, BFQ, rok výroby 2004
topení jsem nezkoušel, když jsem pozoroval expanzku dneska, tak myslím, ze tam něco teklo, ale nezaměřoval jsem se na to specificky
Napsal: 21 srp 2018, 21:27
od aivosh
PS. termostat bych nepředpokládal právě proto, že do chladiče jde horká voda
edit: ale možná, kdyby pouštěl jen trošku, tak by vstup by horkej a výstup chladnej - díky malýmu průtoku
Napsal: 21 srp 2018, 21:35
od aivosh
klíčová otázka je - jak to můžu zdiagnostikovat...
Napsal: 22 srp 2018, 04:24
od Pája 19
Vyndej termostat a jezdi.
Napsal: 22 srp 2018, 05:25
od aivosh
dík, dobrej nápad. Tak poznám termostat. Když to nebude ono, jak poznám, esi je to chladič, pumpa nebo něco jinýho?
Napsal: 22 srp 2018, 10:52
od Pája 19
Když vyndáš termostat, tak možná dosáhneš na vrtuli pumpy a můžeš zkusit, jestli se neprotáčí.
Napsal: 22 srp 2018, 11:16
od karel4
Tady už asi je elektronický termostat a bude špatný,hlavně ho nehledej u vod.pumpy ale na hlavě.
Napsal: 22 srp 2018, 18:32
od slovacek.milos
karel4 píše:Tady už asi je elektronický termostat a bude špatný,hlavně ho nehledej u vod.pumpy ale na hlavě.
karůe a jak to fachčí ten elektronický termostat

dík
Napsal: 22 srp 2018, 19:07
od Tomas.cz
Vede do něj kablík přes konektor a je v něm topné tělísko a tím se vlastně ovládá jeho otevírání + nevím jak zde, ale třeba BMW mají pak havarijní teplotu, kdy se otevře sám již bez zásahu umělého topení.
Napsal: 23 srp 2018, 05:32
od aivosh
Tak mam nejake novinky. Topeni vali vyborne, takze tim padem pumpa pumpuje v cajku?
Ta vystupni hadice je vicemene vlazna, takze chladicem mozna netece vubec nic. Kdyby byl termostat uzavrenej, tak by ale byla vlazna i ta vstupni hadice, ne?
Takze tedka me napadaji 2 veci:
Ucpany chladic - to muzu zkusit tak, ze odpojim vstupni a vystupni hadici a proplachnu vodou?
Termostat, ktery je jen malinko otevreny a tim padem trosku pusti a diky tomu je ta vstupni hadice horka?
Jsou moje domenky spravne? Pokud ano a test chladice bude OK, mam rovnou koupit novej termostat? Nebo muze byt jen necim spatne rizenej? Abych hned nekoupil novej a nezjistil, ze zbytecne.
Btw. Mam VAG, tak muzu kdyztak neco proverit - kdyz budu vedet, co
Diky
Napsal: 23 srp 2018, 06:33
od slovacek.milos
[quote="Tomas.cz"]Vede do něj kablík přes konektor a je v něm topné tělísko a tím se vlastně ovládá jeho otevírání +
je tam normální termostat který fachčí i když se to topné tělísko pokazí,
v žádním případě to topné tělísko neovládá termostat, jen mu nalhává při určitých režimech a to zatím nevím v jakých, zdražuje termostat, a pokud se pojebe hlásí závadu v řj motoru
Napsal: 23 srp 2018, 14:47
od Vici
BFQ má el.řízený termostat mj proto že má pracovat při vyšší teplotě. Najdi si v dílenské příručce nebo else postup, jak vagem ten termostat zkontroluješ.
Napsal: 23 srp 2018, 19:25
od aivosh
Dik. Jaka je vlastne OK teplota pro BFQ?