Oprava strženého závitu svíčky

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Oprava strženého závitu svíčky

Příspěvek od martinsidlo »

Zdravím všechny,jak by jste opravili stržený závit zapalovací svíčky M14x1,25 v díře 150mm hluboko a průměru 20mm na začátek dosedací plochy svíčky. Co použít? V-COL vložku? Převrtává se to na 14,5mm a pak řeže M16x1,25 nebo rovnou to něco zvládne.
Jedná se o namontovanou hliníkovou hlavu na 2,3 VR5.
Nebo,kdo dojede v Praze opravit.
Děkuji.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3461
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jo asi tu vcoil. Ještě někdo dává vložku takovou trubičku a z každé strany závit ale to se šroubovalo i se svíčkou. V coil mám na jawě snad sto let a bez problémů.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

mě z vcoil stávají vlasy na hlavě hrůzou, máš někomu přehodit svíčky práce na půl hodiny a dvě svíčky vytočíš s drátkem (wallbash) nedávno jsem vyměnoval na masařce vstříky a málem mě z těch drátků mrdlo, část zůstala na šroubu část v hlavě, ted to odvrtat, zbavit se jich udělat štefty,

za mě jen mozazné vložky
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19322
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Hele já jsem párkrát dával tohle a pohoda,oprava za 10min.

https://mlparts.cz/sada-na-opravu-zavit ... k-m14x1-25
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

slovacek.milos píše:mě z vcoil stávají vlasy na hlavě hrůzou, máš někomu přehodit svíčky práce na půl hodiny a dvě svíčky vytočíš s drátkem (wallbash) nedávno jsem vyměnoval na masařce vstříky a málem mě z těch drátků mrdlo, část zůstala na šroubu část v hlavě, ted to odvrtat, zbavit se jich udělat štefty,

za mě jen mozazné vložky
Pokud je tam místo a je k ruce dobrý soustružník, tak pořádné řemeslo je mosazná vložka pojištěná kolíkem a samozřejmě ještě závitovým zámkem.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19322
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo, ukaž mě jedno novější auto kde je místo...svíčka utopená že je málem dlouhej nástavec z goly krátkej...už vidím jak to tam kolíkuješ...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

roman1648 píše:.už vidím jak to tam kolíkuješ...
přilepíš locte
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Zalepit i ten v-coil . nepíšou tam nějakou pojištovačku ? dokonce
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19322
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Však jo tekutej kov to podrží v poho..
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

roman1648 píše:Hele já jsem párkrát dával tohle a pohoda,oprava za 10min.

https://mlparts.cz/sada-na-opravu-zavit ... k-m14x1-25
Tohle jsem si koupil a je to na..... Šestihran na 21klíč,ten jsem předělal na 16,protože do díry padne jen 16 ořech a je to hluboko,150mm. Na to nestačí ani vrták. A tak znova šrouby a těsnění,za 1700,-,hlava dolů a V-COL ze spoda. A ten závitník na opravu je nějaký trubkový závit,kuželový a z druhé strany to tím ani nelze.
Na motorové pile,kde je to na povrch by to bylo paráda,ale tady?

Jo,máme opici ale je děsně nenažraná na banány.
Díky za podněty.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hezky jsi to shrnul, ten prostor je limit, to je tak pro doktora a laparoskop ...

Jak se to vlastně stalo, že to vzalo závit z hlavy, přetažený od minulé výměny nebo to tam někdo napral nějakým akušroubovákem bez navedení na závit?
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Ten,co mi dělal tu hlavu,( trvalo mu to 14dní),sedla pro LPG,vodítka,zdvihátka,atd. ten závit zk....Jak,to udělal,nevím. Přišel jsem na to až jako na poslední věc,že svíčka je stržená.
Proto jsem chtěl na autě rychle. Jinak je to odklonit chladičovku na sundání sání se sundáním nárazníku,voda,řetězový rozvody (prsa dolu)s povolením kol na vačkách,klínový řemen ( je tam napínák),atd. Práce na 3hod dolu a 3hod nahoru.
Motor širokej napříč jak třívalec ale na délku auta,to tam není místo.
VW ho vymyslelo s využitím místa. A to mi jeden válec schází.
Hlava se dělala,protože po 200tis na LPG byly ventily tak zaklepané,že zdvihátko již nevymezilo a jelo to na 4válce. A tak,předovka dolu,rozvody,spojka,hlava,při zajíždění do garáže praskla pružina,sportovní podvozek VW, tlumiče sportovní taky nic moc a tak kupuju,kupuju,..... Ale ten zvuk!!!!!!!!! Potom.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Roman 1646-samozřejmě, je to od kusu, Heil-col je často jediným řešením, , nebo jak jsem to nedávno řešil u Jaguara 12 V, tak svíčka šla ztuha, říkal jsem si, svíčku přetrhnu, ale jiná možnost prostě není, než pokračovat..Najednou jsem zjistil, že kdysi nějaký mechán-majitel natočil svíčku pod jiným úhlem , takže mimo závit. Naštěstí nešla dorvat do konce a jelikož není přístup, tak mechán usoudil, že už je dotažená..Když jsem bral závitník /jedna/ 14krát 1,25 , tak kolega povídá, ty myslíš, že se strefíš? Já bych do toho nešel...,tak mu říkám, takže si sednem a budeme lamentovat jak to nejde? Tak to prostě zkurvím...Ale povedlo se, zadní část závitu byla o.k. a úhel jsem trefil..Můj kolík i s měděnou vložkou v tomto případě by byl jen výstřel z Aurory.. :D
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32865
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"], tak kolega povídá, ty myslíš, že se strefíš? Já bych do toho nešel...,tak mu říkám, takže si sednem a budeme lamentovat jak to nejde? Tak to prostě zkurvím..

já se už i netrefil, závit jsem vyřezal nakřivo a sváčka podfukovala, tak jsem ji vytáhl napiplal lepidlem a druhý den OK byl to schnilý favorit
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

slovacek.milos píše:
jericho-3 píše:, tak kolega povídá, ty myslíš, že se strefíš? Já bych do toho nešel...,tak mu říkám, takže si sednem a budeme lamentovat jak to nejde? Tak to prostě zkurvím..

já se už i netrefil, závit jsem vyřezal nakřivo a sváčka podfukovala, tak jsem ji vytáhl napiplal lepidlem a druhý den OK byl to schnilý favorit
Tak tady je tak dlouhé navádění,že bych se ani vedle,nakřivo nemohl trefit.
Zítra to budu dělat. Pochlubím se.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“