volvo 850 2,5 TDI skáče,nepravidelný chod

Moderátoři: šulda, Moderátoři

jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Za tepla jde také o to, v jakém stavu /komprese/ je motor a jelikož tohle auto toho má určitě víc za sebou, zvýšil bych trochu základní předvstřik, abych mu pomohl a možná taky zkusit, v jaké kondici je starter..Tyhle problémy, poškubávání, změny chodu apod. často způsobuje právě sice přesně nastavené čerpadlo, ale ne tak co motor potřebuje..Pokud se nic nezmění, musí se čerpadlo překontrolvat../samozřejmě přesně nastavené rozvody jsou základ/
nepropadat panice...
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

Rozvod čerpadla bol minulý rok nastavený, aj predvstrek lebo mi to skákalo. Ale nakoniec bol problém v kabeláži. Ale rozumiem, ako píšeš že záleží na stave motora.
Ale rozvod na ľavej strane motora nemôže byť nastavený zle alebo ano? O zub?
To je predsa nemožné alebo sa mýlim ? Ako si to myslel s tými rozvodmi?

Dočítal som sa že môže byť na vine, v čerpadle pridretý diel pre nastavenie časovania. Myslíte že by stálo za to nechať motor chvíľku bežať na aditívum pre čistenie vstrekovačov?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tady je vždy problém nastavit čerpadlo správně, jde o základní předvstřik, od kterého se vše odvíjí..Aditivem nic nezkazíš, a základ samozřejmě je hlavní rozvod mít nastaven správně, ale pohon čerpadla chce nastavit ostřeji, bez sledování zda to houpe nebo ne, ale podle zvuku..A až se docilí , že motor chytá na otočení teplý a studený, tak poté lze popřípadě ubrat nebo sledovat informace z čerpadla, které samozřejmě na motoru, který má bambilion na triku jsou jen orientační...Takové problémy jsou často, motor v pohodě jezdí, ale udělají se rozvody, nebo se sundá hlava a pak se laboruje, kouká se na rysky apod. a pořád je problém..Chce to jít odzadu, nastavit motor na ostřejší chod , párkrát protůrovat, nechat spářit a poté postupně ubírat , až se najde hranice , kdy se motor cítí dobře a majitel zvuk akceptuje..Nikdy naopak... :D
nepropadat panice...
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

myslel som si že hlavný rozvod sa nedá nastaviť zle, ale že buď je dobre, alebo to ani nechytí :D ..Môže to byť zle o jeden zub a ono by to jazdilo? Na tomto motore remenica nie je na pero?
Vidím že s týmto motorom si ešte užijem, mám sa čo učiť. V prvom rade by som asi mal zohnať diagnostiku s ktorou sa dajú sledovať hodnoty :) bez toho to asi nepôjde.
Nemal by si prosím nejaký link k manuálom k tomuto agregátu? Rozvody a veci okolo toho napr. ?
to by mi celkom pomohlo

Mám ďalší poznatok k tomuto prípadu. Práve som nechal čerpadlo zožrať pol litra čistého VIF aditíva z externej nádobky.Takže to trvalo riadnu chvíľu kým to všetko zmastilo.
Všimol som si že keď bol motor už v prevádzkovej teplote tak boli otáčky ustálené. Akonáhle som prišiel do garáže trocha potúrovať motor, hneď sa volnobežné otáčky rozkolísali, a po chvíľke kludu sa zasa ustálili.
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

Problém vyriešený.
Na vine bola nízka dávka paliva. Dávka bola nastavená na 1,3 . Po tom ako som ju zdvihol na 4,0 mg/s motor beží aj za tepla hladko, a divné pazvuky po ubratí plynu zmizli.
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

Ahojte, znova o sebe dávam vedieť s prosbou o radu.
Na Volvo 850 TDI mi kolíšu otáčky a šedo dymí, je to hneď po studenom štarte keď sa teploty vonku začali pohybovať pod 8 stupňov.Otáčky kolíšu len na voľnobehu,a po cca 40 sekundách sa ustália. Stačí asi keď sa trocha ohreje spaľovací priestor a je to OK.
Minulý rok som menil trysky, nastavil dávku a motor išiel ako hodinky. Problémy nastali toto leto keď po dlhej jazde do rakúska som zo dňa na deň spozoroval silnejší dym po štarte. V lete ale otáčky nekolísali, až teraz ako sa ochladilo.
Diag nehlási nič.
Na čo by som sa mal zamerať prosím vás? Niekde som sa dočítal že to môže mať na svedomí nejaké teliesko v čerpadle, či posuvník, neviem presne už som nedohľadal tú tému.
Inak po zahriatí motor beží perfektne, dobre ťahá a nedymí.
ďakujem za rady
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

cau, vyriesil si?
v cerpadle je ventil, vedla pritoku paliva ktory moze blbnut, treba ho odstrobovat a zaklepat, lebo obcas z neho vypadne rozperka.
kde si mal predratu kabelaz na cerpadle? riesim 850, a niekedy ide 100, niekedy 10km a skape.
chyby presne ako ty, cize 715+716
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
JNCM
Přispěvovatel
Příspěvky: 217
Registrován: 27 kvě 2010, 19:13
Bydliště: Děčín Praha Kolín

Příspěvek od JNCM »

taky resím volvo s 2.5 .chlapi cim to diagnostikujete muj vag com 4O9 to nebere .
OI Alh 66kw. DIAGNOSTIKA ECUSCAN FIAT LANCIA ALFA + VAG KKL VW Group
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

ja používam VOL-FCR
páni mám otázku. Pri studenom štarte padajú otáčky kolíšu na voľnobehu, akonáhle sa trocha ohreje po pár sekundách tak sa to ustáli. Predvstrek mám nastavený presne podľa tabuliek, za tepla auto ide perfektne. Ale:
pri tom sudenom štarte mi diag ukazuje napr. Požadovaný uhol vstreku 11 stupňov ,ale aktuálny je -5 (motor trhá) .Akonáhle trocha pridám plyn tak sa požadovaná aj aktuálna hodnota rovná sa, a trhanie prestane. Pri pustený plynu sa aktuálna hodnota vstreku hneď vraáti na -5 a auto trhá.
Keď sa trocha motor ohreje, aj keď len po minute, tak motor beží dobre a netrhá, hodnoty sa rovnajú.
Je toto problém natáčania uhla vstreku v čerpadle, alebo mám hladať inde?
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

cerpadlo sa zjavne natocit vie kam treba, lebo na 11 stupnov to nebude problem. za jazdy je tam aj 22.

to, ci stiha predvstrek je aj vecou vnutorneho tlaku cerpadla, takze staci ak niekde prisava vzduch, alebo ak je bordel v prepustacom ventile alebo kanalikoch. myslim ze tam ide lahko napojit tlakomer, je tam na to vyvod.

problem skapinania u mna bol nakoniec v netesnosti systemu, nepomohlo ani podavacie cerpadlo a system prisaval vzduch cez poskodenu medenu podlozku na holendri, takze skontroluj alebo vymen aj tie.
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

čerpadlo som mal viac krát rozobraté a skontrolované (je to také experimentálne) takže je čisté.
Ako si spomenul to zavzdušnenie, tak ma napadlo že ten môj problém možno ani nie je závislí od teploty ale tým že sa čerpadlo zavzdušní. zhrniem to:
Na voľnobehu pri zavzdušnenom čerpadle (ráno štart) na natočenie čerpadla pre potrebný uhol nie je dostatočný tlak (je tam vzduch) .Po pridaní plynu sa uhol požadovaný aj aktuálny rovnajú kôli vyšším otáčkam- má dosť tlaku na natočenie čerpadla aj keď je v ňom ešte vzduch. Po pustení plynu zasa trhá.
A toto sa deje až kým sa čerpadlo nezaplní komplet naftou a vzduch nie je vytlačený. Takže by to bolo závislé na tom kedy sa odvzdušní čerpadlo a nie na tom že sa motor ohreje.
Len je zvláštne, že každému sa zavzdušnenie prejavuje nejako inak.
Uživatelský avatar
netopier
Aktivista
Příspěvky: 3328
Registrován: 29 říj 2006, 22:37
Bydliště: ZVOLEN,SK
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od netopier »

je tam x miest kde moze vnikat vzduch aj bez toho aby niekde unikala nafta. ja som nemal naftu potecenu nikde, vsetko ciste, a aj tak po case to zacalo vynechavat az skapalo, skus vtedy ked to drhne, vypnut motor, povolit jeden vstrekovac, postartovat, zatiahnut, ci to zmizne
Seat Cordoba 1.9 TDI,VKLR, Dbilas, HFLO-X, 12mm, 4bar MAP, FMIC,keramika
O III 2.0 TDI
PORSCHE 968 Targa
PORSCHE 944 TURBO S
Š1000MB 1967
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

Tak nakoniec definitívne pomohol čistič na vstrekovače.
Odpovědět

Zpět na „Volvo“