volvo 850 2,5 TDI skáče,nepravidelný chod

Moderátoři: šulda, Moderátoři

0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

volvo 850 2,5 TDI skáče,nepravidelný chod

Příspěvek od 0ndro »

Zdar nafťáci..
Obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri riešení problému. Jedná sa o Volvo 2,5 TDI s motorm od audi, 103 Kw .
Problém sa prejavuje nepravidelným chodom motora ,za studena aj za tepla, na volnobehu aj v zábere, akcelerácií ale aj pri plynulej jazde. Na volnobehu kolíšu (klesajú) otáčky, a inak sa to prejavuje trhaním za jazdy, ajtom cuká. Nikedy ide 200 km bez problémoc, inokedy na 30 km trase mám pocit že to robí stále.Je to nejaké náladové
:)
Riešil som bublinky v priehľadnej hadici k naftovému čerpadlu, ktoré som odstránil výmenou medených podložiek na filtri aj na čerpadle. Závada sa prejavuje aj bez bubliniek. Diagnostika neukazuje žiadnu chybu. Vstrekovacie čerpadlo bolo nastavené,štartuje aj ide perfektne (keď sa mu chce) .
Rozmýšlal som že by mohol byť k nejakému snímaču zalomený kábel, ale asi by to diagnostika vyhodila ako chybu, alebo sa mýlim?
Inde som zasa počul, že keď sem tam prebehne bublinka cez hadičku vedúcu do čerpadla, je to normálne a že sa to nemôže takto prejavovať.
Máte s tým niekto skúsenosti?
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Skus dať externu nádobu s naftou napoj prívod prepad a uvidíš či sa niečo zmenilo.
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

mám tak jazdiť ? ono sa to neprejavuje pravidelne, ak to budem skúšať len v garáži, mám velmi malú šancu to takto odhaliť.
Aký by to vlastne malo mať vplyv, prečo sa to skúša s externou nádobu ?
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Vylúčiš tým prípadnu netesnosť palivovej sústavy.
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

ok, vyskúšam to. Môžem cca 1m hadičky napojiť priamo na čerpadlo? a 5l kanister s naftou umiestniť k motoru, na prívodnú hadičku dať malý filter?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Ano.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

Páni, skúšal som to s externou nádržkou,ale nenajazdil som toľko kilometrov aby sa prejavilo. Napokon som predsa obišiel časť palivového vedenia takto : vymenil som domček s palivovým filtrom celý, a z neho naviedol hadičku na čerpadlo. Takže pôvodná časť palivovej sústavy je len hadička od nádrže k filtru. Problém pretrváva, dnes cestou do práce všetko v poriadku, cestou z práce na 1. polovici trasy to bolo samé vynechávanie motora, posledných 15 km to bolo OK .
Neviete prosím niekto ako by som vedel skontrolovať funkčnosť čidla teploty chl. kvapaliny pre RJ? Premerám ohmmetrom? aké má mať hodnoty ?
ďakujem
jozef9
Přispěvovatel
Příspěvky: 845
Registrován: 24 bře 2016, 10:51
Odpovědi: 1

Příspěvek od jozef9 »

odpor: 2000-3000 ohm/20°C
odpor: 200-300 ohm/90°C
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

ďakujem za hodnoty, ale neskúšal som to čidlo lebo konečne sa rozsvietila kontrolka lambdy na palubovke, a diagnostika ukazuje chybu Váhy vzduchu. Okolo váhy som všetko skontroloval, vyčistil, aj pliešky dosadajúce z konektoru na plošný spoj v domčeku váhy. ďalej som ju neotváral. Je to váha Bosh ktorá má hliníkový domček aj s klapkou. Nemáte niekto skúsenosti s opravou váhy? Dajú sa do nej objednať diely,ako žhaviace teliesko, alebo snímač polohy klapky ? Alebo je jediné možné riešenie jej výmena ?
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Stará 2,5 od vw taky cukala když byl KO řídící vstrik.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

Vstrek vyskúšam vymeniť, a cez víkend sa pozriem na hodnoty toho čidla chladiacej kvapaliny.
Mám nové indície k prípadu ...
Dostal som na skúšku váhu vzduchu, odskúšanú, funkčnú.. Teraz jazdím s dobrou váhou vzduchu ale skákanie motora, a niekedy nepravidelné otáčky na volnobehu sa prejavujú stále, je to bez zmeny.
Ešte pred tým ako som vymenil váhu vzduchu, v ten deň mi to už na ceste z práce skoro zgeglo ale potom sa to zasa rozbehlo.Rozsvietila sa kontrolka Lambdy a diagnostika ukázala Quantity of fuel signal + Fuel regulation
Páni ak vás niečo ešte napadá, alebo máte s tým skúsenosti, sem s radami :)
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

Páni, celý problém bol pravdepodobne v predratej izolácií kabeláže, konektoru k čerpadlu.
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

Ahojte, chcel by som obnoviť túto tému, z časti vyriešenú a z časti nie.
Na mojom volvo 850 2,5 TDI pozorujem kolísanie otáčok motora za tepla. Mám odsledované že za studena, ani po vychladnutí to nikdy nerobí ale cca pri teplote kedy otvára termostat na volnobehu začnú kolísať otáčky. A ešte, po ubratí plynu má motor divné zvukové prejavy, ako také chrochtanie ( pri padaní otáčok keď uberiem plyn ), po tom ako klesnú otáčky na voľnobeh, kolíšu v pravidelných intervaloch. Podotýkam že otáčky pri kolísaní neklesajú, ale jemne stúpnu a znova sa vrátia na voľnobežné. Asi v intervaloch 1 sekundu.
Pred nedávnom som menil trysky a dal nastaviť vstrekovače, na problém to nemalo žiadny vplyv. Vymenil som čidlo chladiacej kvapaliny nakoľko som predpokladal že to má spoločné niečo s teplotou. Po odpojení váhy vzduchu nenastáva žiadna zmena.
Budem vďačný za každú radu a typ.
Prosím nevie niekto, skôr ako sa začnem válať pod autom, má tento motor lambdu?
A čidlo chladiacej kvapaliny má len jedno? to nad termostatom? Alebo má nejaké pre RJ a zvlášť pre vetrák a ukazovatel teploty?
ďakujem
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

To je Vw 5v 2,5tdi ze?? Lambdu myslím nemá. Jak je na tom čerpadlo.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
0ndro
Přispěvovatel
Příspěvky: 83
Registrován: 24 srp 2018, 17:58

Příspěvek od 0ndro »

Ano je to motor B 5252T . O čerpadle neviem povedať viac, len že za každých okolností motor štartuje perfektne, a nikde netečie a nepresakuje nafta.
Trocha sa ale obávam toho že to bude problém čerpadla.
Čo som sa dočítal, to že čerpadlo odchádza sa prejavuje hlavne tým že za tepla neštartuje. Ale určite to nie je pravidlo. Chcel by som najskôr preveriť všetky ostatné možnosti a čerpadlo riešiť až naposledy.
Nevieš prosím ťa či to čidlo na teplotu vody je len jedno ?
Odpovědět

Zpět na „Volvo“