volvo 850 2,5 TDI skáče,nepravidelný chod
Moderátoři: šulda, Moderátoři
volvo 850 2,5 TDI skáče,nepravidelný chod
Zdar nafťáci..
Obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri riešení problému. Jedná sa o Volvo 2,5 TDI s motorm od audi, 103 Kw .
Problém sa prejavuje nepravidelným chodom motora ,za studena aj za tepla, na volnobehu aj v zábere, akcelerácií ale aj pri plynulej jazde. Na volnobehu kolíšu (klesajú) otáčky, a inak sa to prejavuje trhaním za jazdy, ajtom cuká. Nikedy ide 200 km bez problémoc, inokedy na 30 km trase mám pocit že to robí stále.Je to nejaké náladové
Riešil som bublinky v priehľadnej hadici k naftovému čerpadlu, ktoré som odstránil výmenou medených podložiek na filtri aj na čerpadle. Závada sa prejavuje aj bez bubliniek. Diagnostika neukazuje žiadnu chybu. Vstrekovacie čerpadlo bolo nastavené,štartuje aj ide perfektne (keď sa mu chce) .
Rozmýšlal som že by mohol byť k nejakému snímaču zalomený kábel, ale asi by to diagnostika vyhodila ako chybu, alebo sa mýlim?
Inde som zasa počul, že keď sem tam prebehne bublinka cez hadičku vedúcu do čerpadla, je to normálne a že sa to nemôže takto prejavovať.
Máte s tým niekto skúsenosti?
Obraciam sa na vás s prosbou o pomoc pri riešení problému. Jedná sa o Volvo 2,5 TDI s motorm od audi, 103 Kw .
Problém sa prejavuje nepravidelným chodom motora ,za studena aj za tepla, na volnobehu aj v zábere, akcelerácií ale aj pri plynulej jazde. Na volnobehu kolíšu (klesajú) otáčky, a inak sa to prejavuje trhaním za jazdy, ajtom cuká. Nikedy ide 200 km bez problémoc, inokedy na 30 km trase mám pocit že to robí stále.Je to nejaké náladové
Riešil som bublinky v priehľadnej hadici k naftovému čerpadlu, ktoré som odstránil výmenou medených podložiek na filtri aj na čerpadle. Závada sa prejavuje aj bez bubliniek. Diagnostika neukazuje žiadnu chybu. Vstrekovacie čerpadlo bolo nastavené,štartuje aj ide perfektne (keď sa mu chce) .
Rozmýšlal som že by mohol byť k nejakému snímaču zalomený kábel, ale asi by to diagnostika vyhodila ako chybu, alebo sa mýlim?
Inde som zasa počul, že keď sem tam prebehne bublinka cez hadičku vedúcu do čerpadla, je to normálne a že sa to nemôže takto prejavovať.
Máte s tým niekto skúsenosti?
Páni, skúšal som to s externou nádržkou,ale nenajazdil som toľko kilometrov aby sa prejavilo. Napokon som predsa obišiel časť palivového vedenia takto : vymenil som domček s palivovým filtrom celý, a z neho naviedol hadičku na čerpadlo. Takže pôvodná časť palivovej sústavy je len hadička od nádrže k filtru. Problém pretrváva, dnes cestou do práce všetko v poriadku, cestou z práce na 1. polovici trasy to bolo samé vynechávanie motora, posledných 15 km to bolo OK .
Neviete prosím niekto ako by som vedel skontrolovať funkčnosť čidla teploty chl. kvapaliny pre RJ? Premerám ohmmetrom? aké má mať hodnoty ?
ďakujem
Neviete prosím niekto ako by som vedel skontrolovať funkčnosť čidla teploty chl. kvapaliny pre RJ? Premerám ohmmetrom? aké má mať hodnoty ?
ďakujem
ďakujem za hodnoty, ale neskúšal som to čidlo lebo konečne sa rozsvietila kontrolka lambdy na palubovke, a diagnostika ukazuje chybu Váhy vzduchu. Okolo váhy som všetko skontroloval, vyčistil, aj pliešky dosadajúce z konektoru na plošný spoj v domčeku váhy. ďalej som ju neotváral. Je to váha Bosh ktorá má hliníkový domček aj s klapkou. Nemáte niekto skúsenosti s opravou váhy? Dajú sa do nej objednať diely,ako žhaviace teliesko, alebo snímač polohy klapky ? Alebo je jediné možné riešenie jej výmena ?
Vstrek vyskúšam vymeniť, a cez víkend sa pozriem na hodnoty toho čidla chladiacej kvapaliny.
Mám nové indície k prípadu ...
Dostal som na skúšku váhu vzduchu, odskúšanú, funkčnú.. Teraz jazdím s dobrou váhou vzduchu ale skákanie motora, a niekedy nepravidelné otáčky na volnobehu sa prejavujú stále, je to bez zmeny.
Ešte pred tým ako som vymenil váhu vzduchu, v ten deň mi to už na ceste z práce skoro zgeglo ale potom sa to zasa rozbehlo.Rozsvietila sa kontrolka Lambdy a diagnostika ukázala Quantity of fuel signal + Fuel regulation
Páni ak vás niečo ešte napadá, alebo máte s tým skúsenosti, sem s radami
Mám nové indície k prípadu ...
Dostal som na skúšku váhu vzduchu, odskúšanú, funkčnú.. Teraz jazdím s dobrou váhou vzduchu ale skákanie motora, a niekedy nepravidelné otáčky na volnobehu sa prejavujú stále, je to bez zmeny.
Ešte pred tým ako som vymenil váhu vzduchu, v ten deň mi to už na ceste z práce skoro zgeglo ale potom sa to zasa rozbehlo.Rozsvietila sa kontrolka Lambdy a diagnostika ukázala Quantity of fuel signal + Fuel regulation
Páni ak vás niečo ešte napadá, alebo máte s tým skúsenosti, sem s radami
Ahojte, chcel by som obnoviť túto tému, z časti vyriešenú a z časti nie.
Na mojom volvo 850 2,5 TDI pozorujem kolísanie otáčok motora za tepla. Mám odsledované že za studena, ani po vychladnutí to nikdy nerobí ale cca pri teplote kedy otvára termostat na volnobehu začnú kolísať otáčky. A ešte, po ubratí plynu má motor divné zvukové prejavy, ako také chrochtanie ( pri padaní otáčok keď uberiem plyn ), po tom ako klesnú otáčky na voľnobeh, kolíšu v pravidelných intervaloch. Podotýkam že otáčky pri kolísaní neklesajú, ale jemne stúpnu a znova sa vrátia na voľnobežné. Asi v intervaloch 1 sekundu.
Pred nedávnom som menil trysky a dal nastaviť vstrekovače, na problém to nemalo žiadny vplyv. Vymenil som čidlo chladiacej kvapaliny nakoľko som predpokladal že to má spoločné niečo s teplotou. Po odpojení váhy vzduchu nenastáva žiadna zmena.
Budem vďačný za každú radu a typ.
Prosím nevie niekto, skôr ako sa začnem válať pod autom, má tento motor lambdu?
A čidlo chladiacej kvapaliny má len jedno? to nad termostatom? Alebo má nejaké pre RJ a zvlášť pre vetrák a ukazovatel teploty?
ďakujem
Na mojom volvo 850 2,5 TDI pozorujem kolísanie otáčok motora za tepla. Mám odsledované že za studena, ani po vychladnutí to nikdy nerobí ale cca pri teplote kedy otvára termostat na volnobehu začnú kolísať otáčky. A ešte, po ubratí plynu má motor divné zvukové prejavy, ako také chrochtanie ( pri padaní otáčok keď uberiem plyn ), po tom ako klesnú otáčky na voľnobeh, kolíšu v pravidelných intervaloch. Podotýkam že otáčky pri kolísaní neklesajú, ale jemne stúpnu a znova sa vrátia na voľnobežné. Asi v intervaloch 1 sekundu.
Pred nedávnom som menil trysky a dal nastaviť vstrekovače, na problém to nemalo žiadny vplyv. Vymenil som čidlo chladiacej kvapaliny nakoľko som predpokladal že to má spoločné niečo s teplotou. Po odpojení váhy vzduchu nenastáva žiadna zmena.
Budem vďačný za každú radu a typ.
Prosím nevie niekto, skôr ako sa začnem válať pod autom, má tento motor lambdu?
A čidlo chladiacej kvapaliny má len jedno? to nad termostatom? Alebo má nejaké pre RJ a zvlášť pre vetrák a ukazovatel teploty?
ďakujem
Ano je to motor B 5252T . O čerpadle neviem povedať viac, len že za každých okolností motor štartuje perfektne, a nikde netečie a nepresakuje nafta.
Trocha sa ale obávam toho že to bude problém čerpadla.
Čo som sa dočítal, to že čerpadlo odchádza sa prejavuje hlavne tým že za tepla neštartuje. Ale určite to nie je pravidlo. Chcel by som najskôr preveriť všetky ostatné možnosti a čerpadlo riešiť až naposledy.
Nevieš prosím ťa či to čidlo na teplotu vody je len jedno ?
Trocha sa ale obávam toho že to bude problém čerpadla.
Čo som sa dočítal, to že čerpadlo odchádza sa prejavuje hlavne tým že za tepla neštartuje. Ale určite to nie je pravidlo. Chcel by som najskôr preveriť všetky ostatné možnosti a čerpadlo riešiť až naposledy.
Nevieš prosím ťa či to čidlo na teplotu vody je len jedno ?