VW Touran 1,4 103kW chyba P0016

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

VW Touran 1,4 103kW chyba P0016

Příspěvek od kaad »

Kluci mám tu VW Touran 1,4 103kW r.v. 2010. Rozsvítila se mu za jízdy kontrolka diagnostiky motoru a klesl mu výkon. Při opětovném nastartování jelo auto opět normálně, ale kontrolka zůstatla svítit. Sem tam mu to škubne a nebo po startu motor běží nepravidelně. Ale jen občas. Diagnostika mi píše: 000022 - řada válců 1: snímač polohy vač. hříd. (G40) /otáček motoru (G28) - nesprávný poměr P0016 - 000. Auto má najeto 217tis km. Vadný jeden ze snímačů nebo skočené rozvody o zub??? Zatím jsem to ještě neprojížděl jen jsem to měl natočené a zdá se že to běží normálně. Uvidím jak to pojede jestli mu to nejede třeba v nouzáku. On inženýr to prd pozná.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Skočené...
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak ty rozvody byly opravdu skočené o zub. Borec mi říkal, že už při najetí 47000 km mu v záruce ty rozvody museli měnit. Ale podle mně mu vyměnili pouze řetěz. Dával za to tenkrát ve značkovém servisu 4000Kč. Já jsem mu tam dal kompletní rozvodovou sadu ET ENGINE TEAM za 11075Kč. V sadě nebylo ani těsnění ani gufero. To je dalších 1947Kč. Nevíte někdo kolik stojí výměna rozvodů ve značkovém servisu? Já jen abych se nedostal na vyšší částku než oni. Protože práce je tam tak 10-12hod a co vím, tak VW má nějakých 6,8NH. Ikdyž samozřejmě poměrně dražších.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

to nevím kolik to stojí ale mám zdroj na celou sadu rozvodů i s přestavovačem vačky za asi 6000
těsnění pod prsa 700 a o guferu se nebavím..
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

jo a bacha na přípravky, měl jsem půjčený jedny který byli nahovno a pořád to na volnoběh zakopávalo, musel to dát do kupy Huml..
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

ET Engineteam bych tam opravdu nedával ... Brals RS0049?

VAG má pěknou cenu na celou sadu včetně přestavovače 03C 198 229 C,
ale autorizáky si jedou celkovou cenu jak chtěj ...
Moc pěkný cenový průzkum udělal kolega tady, další nešťastník to řešilt třeba tady

přestože tahle sada není psaná v ETKA i pro CAVB, obsahuje stejné díly jako ta pro CAXA až na spodní stromek, ten je jiný ...
tady je
napínák 03C109507BA
řetěz 03C109158A
lišta napínáku 03C109509P
lišta 03C109469K

případně přestavovač 03C109088E Z=36
kolo výfukové vačky 03C109571F Z=36
pouzdro 03C105159H
podložka diamantová! WHT001877 (35x18,9x0,15)
podložka diamantová! WHT005162 (34,5x23,5x0,15)
o-kroužek N90903201 (19x2)

a dvě možnosti spodniho stromku
03C105209AG pro VIN F >> 1T-9-070 000 Z=23/18
03C105209AG pro VIN F 1T-9-070 001 >> 1T-9-150 000 Z=23/18 DSG
03C105209AR pro VIN F 1T-9-070 001 >> 1T-9-150 000 Z=18/18 manual
03C105209AR pro VIN F 1T-9-150 000 >> Z=18/18

(to pro CAXA je 03C105209AQ, Z=18/18 )
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Moje nákupka je samozřejmě nějakých 7102Kč. Těch 11075Kč je maloobchod. Jinak co se týká výrobků ET ENGINETEAM myslím, že jsou docela kvalitní a splňují normy ISO. Přípravek mám zakoupený v Autokely a dělal jsem s ním už jedno auto bez problému. Je fakt, že po nastartování dnes to na ten volnoběh trochu přikašlává, ale připisuji to spíše svíčkám, které mají nahrkáno cca 80tis. Jinak diagnostika už nepíše žádnou chybu ohledně rozvodů kontrolka nesvítí. Napsalo mi to jen vynechání zážehu na 4. válci.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Po výměně svíček šlape jako švýcarské hodinky. Jinak musím říct, že ta výměna rozvodů u těchto motorů je celkem porod. Ovšem zase na druhou stranu dělal jsem i horší. Ale stále si stojím za názorem: zlatý řemen. Pokud dnes vydrží řemeny 180 až 240tis. a řetěz musím při těchto km měnit také nevidím v tom žádnou výhodu. Jen snad tu, že výměna řetězu je podstatně dražší.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Je to tak no, řetízky měly smysl když to byly opravdu řetězy a vydržely statisíce km, nepamatuju si že bych na starým MB nebo BMW měnil řetěz, max tak šponovák a to už to mělo naběháno hafo
Celé je to dáno tou dnešní konstrukcí, řetízky jak na krk, ojnice jak z babety, turbo nebo raději dvě a funguj... (crazy)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Odborníci tvrdí, že je to tím, že motory nové doby mají rázy, které tehdy motory neměly..Se starým medvědem jsi se rozjel i bez plynu a hned to táhlo a dvojitý řetěz to zvládal s přehledem. Ale dnes pořád honí váhu, snižují obsahy a výkon dodávají většinou turbem, takže zátah není kontinuální, ale rázem a když se k tomu připočte kloktání většiny majitelů okolo volnoběhu, což řetěz nesnáší, problém je na světě..Je to jako kdysi, když přešli staří pazouři z Pragy Piccolo na tehdejší nové vozy, které měly výkon jinde, tak měli pořád problémy..Ale sednul mladý kluk a dával tomu čočku,a auta jezdila téměř bez závad..Vsadím se, že když by se dnes udělala statistika, vítězit bude mládí naproti klouboukům a maminkám na cestě na plovárnu...CHCE TO PROSTĚ TOČIT, TOČIT A KDYŽ SI CHCE ČLOVĚK TROCHU ULEVIT, TAK JEŠTĚ PŘIDAT PLYN...A ty kecy odborníků, že třeba nejnověší "JEEP" nebo SUV se tak pěkně sbírá od volnoběhu na přímý záběr s oturbeným motůrkem je hovadina, hovadina a hlavně totální kravina....takže neposlouchat a točit.. :D
nepropadat panice...
octaviask
Aktivista
Příspěvky: 4112
Registrován: 06 pro 2011, 00:03
Bydliště: SK

Příspěvek od octaviask »

tie ET rozvody mozete vyhodit do kosa...stoja za prd. Uz som robil 3ks TSi ktoré po 20.000km s tými ET boli na šalát...napinaky, retiazky...o tých prestavovačoch vačiek ani nehovorim. Však sada ET za 200€, a vo VW len samotný prestavovač stojí 400-500e!
"The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing." Edmund Burke
Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 176
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Příspěvek od rado.h »

Ja som kúpil vlani na moje caxa komplet sadu s prestavovačom vo VW za 280 eur.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

octaviask píše:tie ET rozvody mozete vyhodit do kosa...stoja za prd. Uz som robil 3ks TSi ktoré po 20.000km s tými ET boli na šalát...napinaky, retiazky...o tých prestavovačoch vačiek ani nehovorim. Však sada ET za 200€, a vo VW len samotný prestavovač stojí 400-500e!

ty ceny si vzal kde???si o5 mimo :roll: ale nějak mě to nepřekvapuje ;)
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

neviem či je mimo, ale osobne som riešil nastavovač pre 1.6 BTS a v škodovke mi povedali cez 500€. Samotný nastavovač ;)

kuk (LOL) https://www.skoda-diely.sk/nahradny-die ... 16825.html
coupe
Přispěvovatel
Příspěvky: 67
Registrován: 09 říj 2007, 14:30

Příspěvek od coupe »

Taky jsem teď kupoval sadu i s prestavovačem váčky na 1.4 tsi 118kw CAVD a kompletní sada originál Vw stála cca 6300,-
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“