Mondeo 2.0 TDCI - cukání při minimální zátěži + smrad + kouř

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Mondeo 2.0 TDCI - cukání při minimální zátěži + smrad + kouř

Příspěvek od macman »

Ahoj vespolek... Začínám být ze svého auta zoufalý a servis začíná být už zoufalý ze mne..

Mám sice Jaguár X-type, ale technika je Ford Mondeo Mk3 2.0TDCI ve verzi Euro3 (EGR bez elektroniky a Turbo s mechanickou regulací)

Auto jsem si myslel, že jsem koupil výhodně s vadným vstřikováním, bohužel po desítkách tisíc investovaných jsou stále problémy a servis si s tím neví rady a začíná dávat od auta ruce pryč..

Auto je po repasi čerpadla a vstřikovačů a dělá následující psí kusy:

Při startování chytne motor okamžitě, ale během pár sekund zdechne... Pak musím chvilku točit než naskočí (jako by došla nafta)... První minutu běži motor nepravidelně a jakoby zakopává... Přitom jde z výfuku bílý kouř a smrad špatně spálené nafty.. Už po mírném zahřátí jde motor na volnoběh naprosto pravidelně..

Auto jede výborně, jde krásně za plynem, výkon je slušný, dlouhodobá spotřeba lehce nad šest litrů.. Nepadá do nouzáku, lze akcelerovat s plynem na podlaze a žádný problém..

Problém ovšem je, jet ustálenou rychlostí třeba 90Kmh na pětku (kolem 1500-2000 otáček) a z brždění motorem lehce, opravdu lehce přidat plyn.. Auto začne hodně cukat, jako by docházela nafta a nechce se rozjet.. Když přidám plyn víc, tak cukne a pak normálně akceleruje..

Navíc při jízdě ustálenou rychlostí s mírným přidáváním plynu auto nejenom cuká, ale i strašně smrdí nespálenou naftou a jde z něj bílý kouř (dokonce mě už zastavil jiný řidič, aby i vynadal že se mu zvedá žaludek a že za mnou nemůže jet)..

Pokud pojedu okresku, nebo dálnici, tak není problém...

Jelikož jsem fakt zoufalý a řeší se to už půl roku, popíšu průběh opravy...

1/ repase čerpadla a vstřikovačů.. Po repasi auto cukalo kolem 2000 otáček.. Byl mi odpojen EGR zaslepením hadičky a cukání se zlepšilo.. Na dotaz proč, bylo mi vysvětleno, že EGR byl vadný asi už dávno ale byl neprůchodný a vyčištěním se závada objevila.. Celkově ale chod motoru nebyl dobrý.. Prý mám jezdit a ono si to sedne..

2/ auto začalo padat do nouzáku a vypínat motor.. Na záruku vyměnit jeden vstřikovač, prý zůstalo někde smítko a vstřik to odnesl.. auto mi nevrátili s tím, že po nastartování bíle kouří a že jsou vadné žhavičky.. Žhavičky jsem nechal vyměnit..

3/ Od této doby se auto chová stejně - viz současný stav nahoře..

4/ podezření na regulační ventil - sice na stolici byl OK, ale může se prý přidírrat - vyměněn - beze změny

5/ podezření na zadřený EGR v pootevřené poloze - zaslepeno - beze změny

6/ prasklá hadice mezi váhou vzduchu a turbem... - vyměněno - beze změny (teda je méně slyšet turbo)

Auto mi bylo vráceno ze servisu, že je chyba v tom, že motor má už nízké tlaky... Mimochodem nebylo to měřeno, pouze to usoudili...

Mezi všemi pokusy o opravu bylo vždy školení, ať to zkusím rozjezdit... že si to sedne..

Mimochodem celou dobu mi tvrdili, že se nemusí nahrávat do ŘJ ty kody ze vstřikovačů a že si jednotka s tím poradí.. Poslední rozhovor byl, že by se auto odvezlo do Forda, že by se ty kody zadaly, jelikož prý jim se to nepodařilo... A že to tedy bude tím...

mimochodem na diagnostice prý nic není a za jízdy se jim to neprojevuje..

Jsem zoufalý.. potřebuji jakoukoliv radu .. Mám pocit, že i oni jsou v koncích.. když přijdu s reálnou možností, jsou ochotní to zkoušet..

Díky moc
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Strávil jsem asi osm hodin pročítáním všech možných diskuzních skupin...

Takže chcípnutí motoru po startu - EGR ventil
Cukaní při lehké noze na plynu - EGR ventil

Jenže já mám EGR zasepený a nepomohlo to... Je třeba možné, že by bylo zasraté sání??? Protože jakmile běží turbo a je dost vzduchu, tak není problém...


EDIT: tak egr jsem vymontoval a on i sání jsou čisté.. takže to v servisu asi čistili.. sání muselo být dole kvůli žhavičkám...
radeknemec
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 02 zář 2012, 10:03

Příspěvek od radeknemec »

Zkus si půjčit vstřiky z jiného motoru . Já bych se soustředil na dodávku a regulaci nafty . To že jsou vstřiky po repas , neznamená že jsou udělané dobře . Tímhle to aspoň vyloučíš . Můžeš je nechat samozřejmě otestovat , ale tohle je stopro .
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Tu možnost bohužel nemám... Myslíš že by mohli být vadné všechny?? Nebo koupil jeden vstřikovač a zkoušet měnit..???


Jinak stala se další závada, která kupodivu ovlivnila tuto závadu...


Byl jsem 200km od domova a při předjíždění najednou auto ztratilo výkon.. Jako by spadlo do nouzáku, ale nic se nerozsvítilo a po opětovném nastartování problém trval dál..

Nedalo se s tím jet, auto nedokázalo překročit 80km/h... Při přidání plynu na 4ku cukalo a kouřilo bíle, nešlo do výkonu.. Opět hovor se servisem a rada, ať zkusím připojit napřímo podtlak z rozdvojky u posilovače brzd do turba..

Auto jelo normálně, takže s tím prý mohu opatrně dojet domů (nejde regulace turba, nemám to točit)..

Co je ovšem zarážející, auto vůbec necukalo.. ten můj problém zmizel...

Doma se prohodil solenoid EGR (který je zaslepen) se solenoidem turba a auto už zase funguje jako dřív.. a cuká...

Takže když je dost vzduchu, tak vše je OK... Jakoby byla vstřikována velká dávka, která nestíhá shořet... Nebo jak si to mám vysvětlit???
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

Trošku sa pridam do temy dlho sme riešili 2,0Tdci 85-96kw už nematam kilowatty tiež vstreky po kontorole čerpadlo bol repas tiež. a motor nehcel štartovat ani za svet vstreky(repasovane) sa vytiahli zohnali sa bazarove jazdenky čo pepikovy ležali na dielny pol roka a motor zrazu ožil a volnobeh ako za mlady..čiže od vtedy už berem pojem že repas bud alebo no....
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Zapsání kodu u tohodle vstřikování je rozhodující.Tyhle motory trpěly na vydírání čerpadla a pak se zaneřádil celej sistém pokud ho někdo důkladně nečistil tak jsou peníze za opravu vyhozený z okna.Zajímalo by mě zda ti poslali po repasi protokol s vyjetema novejma kódama protože tyhle vstřiky jsou opravdu zákeřný a znám kolegy kteří dávaj už jen novej vsřik.
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Ohledně kodů tak nějak mlží... Prý byl nějaký problém zadat nové kody do jednotky a jedna s posledních tezí je, že s tím zajedou do fordu, kde by se kody zkusily nahrát ještě jednou....

Mimochodem mi tvrdili, že kody netřeba nahrát, že jednotka si je osahá a přizpůsobí se... Je to možné, nebo kecají???
radeknemec
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 02 zář 2012, 10:03

Příspěvek od radeknemec »

Samozřejmě , že se napsat kódy musí , ale Fordovou diagnostikou ( IDS ) to nepůjde .
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

aj nam vtedy zaslali vygenerovane kody zaspisalo sa to Delphi klonom :) ale aj tak nič ,a ako pišeš ano každe jedno _TDCI skonči na vyrdratie čerpadla alebo problem zo vstrekovacim systemom. Oni aj predpisuju davat palivak jedine Delphi udajne ma malu priepustnost nečistoto oproti inym. ale celkovo tieto motory neviem nepuštam sa do toho aj nedavno prišiel znami kupil mondeo Mk3 Tdci a volnobeh pravidelny opakujuci sa ,žiadne prejavy v použivany auta ale ako zvukovy prejav na volnobehu velmi zaujmavy.. :?
Odpovědět

Zpět na „Ford“