Přeplý rozvodový řemen

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Bydliště: Pardubice

Přeplý rozvodový řemen

Příspěvek od Kenapuc »

Ahoj. Dělám rozvody na Passatu 1.9 TDI s tím zasr..., ehm, super hydraulickým napínákem kladky.

Výměna proběhla tak jak má, kladku přitáhnout na zasunutém napínáku (tlumiči vibrací), povolit ho, nastavit mezeru na 4mm a dotáhnout.

I po dodržení postupu mi řemen připadá extrémně naplý. Ať už nastavím mezeru 3mm nebo 5mm, pořád je řemen dost naplý a má to dost nezdravý zvuk.
S kladkou jsem bojoval asi hodinu a stejně jsem nepřišel na to jak to udělat, aby nebyl řemen našponován jak struna.

Nějaké rady, nebo nápady co je špatně?

Nahrávka, kde je bzučení řemenu slyšet:
https://www.youtube.com/watch?v=BdFR7k12vjE
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Je naplej dost ale extrém na prasknutí to není . Od toho je i ten zvuk . Chtěl by trochu povolit. Nebo máznout. Nejlépe obojí aby nedocházelo k velkému opotřebení řemene.
Naposledy upravil(a) A6TDI dne 30 srp 2018, 10:08, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Máznout to není řešení, jsou namáhaný řemenice a pumpa.

O to mi právě jde, jak tahle napínací kladka funguje abych to trochu povolil, když už teď je tam větší mezera než má být a pořád je to naplý jak struna.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Mě ten zvuk nepřijde nijak zásadně špatnej, myslím že motory s tímhle dopínákem k tomu mají větší sklony než s poloautomatickou kladkou, ale stejnak.
On zase rozvoďák musí být "naplý" protože jinak se zuby zbytečně namáhají na střih což je špatně.
Myslím že Huml, nebo někdo zde od fochu psal že dává mezeru 6mm, tak můžeš zkusit ještě tuhle variantu, ale myslím že se zvuk moc nezmění.
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Mě se ten řemen zdá taky pěkně ošulenej ..
Co je to značku?
Tady na těch dieselech bych očekával adekvátní gramáž vzhledem k namáhání a ne takovou ošuleninu.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Na PD musí bejt naplej víc jak na rotačce, pokud je dodržen postup s kladkou a napínák není nějakej neznámej aušus, neřešit ;)
Řemen bílej Dayco Isoran.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Musíš akceptovat, že je to PD a řemen má co tahat a je to vlastně řemen jako z kombajnu..Vždy jsem si říkal, že je řemen napnutý jako blázen, ale to je tou jeho velikostí/šířkou/..A ten dopínák tam není pro srandu , je tam záruka, že řemen se nebude navalovat, proto to napružení...Určitou podobnost jsem našel u starého H-D, kde hoši předělali řetězový primár na řemenový.. Řemen široký jako prase při větším napnutí řval jako blázen, že H-D ječel jako stíhačka, tak jej povolili..On to chvilku vydržel, pak tam přišlo trochu oleje a když jej nechali v krásném chromovaném krytu, kdy se nemohl chladit a ještě k tomu trochu "změkl" tak najednou něco zamlátilo a řemen prasknul , rozmlátil kryt a borec tlačil..Když jsem tam dával jiný,nový a tuhý , tak jsem měl právě tohle dilema, kámoš-majitel kničel, že to řve a já mu oponoval, že mu ho poté trochu povolím- upravím až něco najede...A zbyl z toho kompromis .....pro který je jediné východisko, vrátit se k řetězu..Takže to neřeš, ono když se sejdou ojebané zuby na kolech vačky a kliky , nový řemen a mlátička už z podstaty konstrukce, tak nastává tento stav..Jak napsal jeden motorový specialista , ojeté TD-PD neutlumí žádný tlumící materiál na světě.... :)
nepropadat panice...
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Teď jsem delal rozvod na 1.8 20V a zase ten "ječivy/vrzavý" zvuk od rozvodů po vyměně a zahřátí motoru.Napinak je tam automatický,tak ze s tim nic nenadelám..Řemen INA Poland,kladky v sadě INA byly NTN.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

I ten ječivej zvuk bych připisoval materiálu na kterém z nějakého důvodu šetří . Prostě nedodrží kvalitu řemenu , kvůli tomu tyhle výjeby , takhle to vidim.
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

jericho-3 píše:Musíš akceptovat, že je to PD a řemen má co tahat a je to vlastně řemen jako z kombajnu..Vždy jsem si říkal, že je řemen napnutý jako blázen, ale to je tou jeho velikostí/šířkou/..A ten dopínák tam není pro srandu , je tam záruka, že řemen se nebude navalovat, proto to napružení...Určitou podobnost jsem našel u starého H-D, kde hoši předělali řetězový primár na řemenový.. Řemen široký jako prase při větším napnutí řval jako blázen, že H-D ječel jako stíhačka, tak jej povolili..On to chvilku vydržel, pak tam přišlo trochu oleje a když jej nechali v krásném chromovaném krytu, kdy se nemohl chladit a ještě k tomu trochu "změkl" tak najednou něco zamlátilo a řemen prasknul , rozmlátil kryt a borec tlačil..Když jsem tam dával jiný,nový a tuhý , tak jsem měl právě tohle dilema, kámoš-majitel kničel, že to řve a já mu oponoval, že mu ho poté trochu povolím- upravím až něco najede...A zbyl z toho kompromis .....pro který je jediné východisko, vrátit se k řetězu..Takže to neřeš, ono když se sejdou ojebané zuby na kolech vačky a kliky , nový řemen a mlátička už z podstaty konstrukce, tak nastává tento stav..Jak napsal jeden motorový specialista , ojeté TD-PD neutlumí žádný tlumící materiál na světě.... :)
sem si jist že i ten řemen se dá používat ale je třeba znát podmínky které je třeba dodržet aby mohl správně fungovat. úspěšně ho používá Ducati na systému Desmo ;)
Uživatelský avatar
Kenapuc
Sběrač informací
Příspěvky: 40
Registrován: 30 srp 2018, 06:47
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Kenapuc »

Tomas.cz píše:Mě ten zvuk nepřijde nijak zásadně špatnej,...
Na tom videu to není tolik slyšet, ale právě že je ten zvuk opravdu nezdravý a dost hlučný. Jinak bych nad tím mávnul rukou. Startuje to na drc, běží snad ještě než se stihne protočit motor o celou otáčku.
Tomas.cz píše:On zase rozvoďák musí být "naplý" protože jinak se zuby zbytečně namáhají na střih což je špatně.
Samozřejmě neočekávám že bude na volno, ale musím fakt docela dost tlačit abych ho trochu prohnul a když o něj "cvrnknu" tak to udělá zvuk jak natažená struna.
Tomas.cz píše:Myslím že Huml, nebo někdo zde od fochu psal že dává mezeru 6mm, tak můžeš zkusit ještě tuhle variantu, ale myslím že se zvuk moc nezmění.
Když za běhu motoru trochu zapáčím za tu napínačku a mezeru cca o 2mm zvětším, tak to ten hluk přestane dělat. Po chvíli to bohužel ale zase začne.
A6TDI píše:Mě se ten řemen zdá taky pěkně ošulenej ..
Co je to značku?
Tady na těch dieselech bych očekával adekvátní gramáž vzhledem k namáhání a ne takovou ošuleninu.
Řemen, kladky a vodní pumpa FEBI. Napínák NTN (SNR?). Většinou kupuji celé sady SKF/SNR/Gates a pumpu GRAF, tentokrát jsem vzhledem k požadavku na co nejnižší cenu sáhl po Febi protože vycházela cenově fakt pěkně i s pumpou. S jinými produkty od FEBI jsem z minulosti celkem spokojený, proto mě překvapuje že teď řeším tenhle problém.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Uživatelský avatar
dhfool
Aktivista
Příspěvky: 2963
Registrován: 05 kvě 2009, 18:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od dhfool »

Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Á, také FEBI přebaluje Dayco jestli teda vidím správně ;)

https://youtu.be/BdFR7k12vjE?t=29
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Jedno kdo co přebaluje ,hlavně kvalitní kus..
Uživatelský avatar
uiqjirka
Aktivista
Příspěvky: 1291
Registrován: 29 úno 2008, 16:17

Příspěvek od uiqjirka »

Mam take tento system, nekolikate rozvody, vzdy original a zadne pazvuky a vse ok.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“