Přeplý rozvodový řemen
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Přeplý rozvodový řemen
Ahoj. Dělám rozvody na Passatu 1.9 TDI s tím zasr..., ehm, super hydraulickým napínákem kladky.
Výměna proběhla tak jak má, kladku přitáhnout na zasunutém napínáku (tlumiči vibrací), povolit ho, nastavit mezeru na 4mm a dotáhnout.
I po dodržení postupu mi řemen připadá extrémně naplý. Ať už nastavím mezeru 3mm nebo 5mm, pořád je řemen dost naplý a má to dost nezdravý zvuk.
S kladkou jsem bojoval asi hodinu a stejně jsem nepřišel na to jak to udělat, aby nebyl řemen našponován jak struna.
Nějaké rady, nebo nápady co je špatně?
Nahrávka, kde je bzučení řemenu slyšet:
https://www.youtube.com/watch?v=BdFR7k12vjE
Výměna proběhla tak jak má, kladku přitáhnout na zasunutém napínáku (tlumiči vibrací), povolit ho, nastavit mezeru na 4mm a dotáhnout.
I po dodržení postupu mi řemen připadá extrémně naplý. Ať už nastavím mezeru 3mm nebo 5mm, pořád je řemen dost naplý a má to dost nezdravý zvuk.
S kladkou jsem bojoval asi hodinu a stejně jsem nepřišel na to jak to udělat, aby nebyl řemen našponován jak struna.
Nějaké rady, nebo nápady co je špatně?
Nahrávka, kde je bzučení řemenu slyšet:
https://www.youtube.com/watch?v=BdFR7k12vjE
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD
Je naplej dost ale extrém na prasknutí to není . Od toho je i ten zvuk . Chtěl by trochu povolit. Nebo máznout. Nejlépe obojí aby nedocházelo k velkému opotřebení řemene.
Naposledy upravil(a) A6TDI dne 30 srp 2018, 10:08, celkem upraveno 1 x.
Mě ten zvuk nepřijde nijak zásadně špatnej, myslím že motory s tímhle dopínákem k tomu mají větší sklony než s poloautomatickou kladkou, ale stejnak.
On zase rozvoďák musí být "naplý" protože jinak se zuby zbytečně namáhají na střih což je špatně.
Myslím že Huml, nebo někdo zde od fochu psal že dává mezeru 6mm, tak můžeš zkusit ještě tuhle variantu, ale myslím že se zvuk moc nezmění.
On zase rozvoďák musí být "naplý" protože jinak se zuby zbytečně namáhají na střih což je špatně.
Myslím že Huml, nebo někdo zde od fochu psal že dává mezeru 6mm, tak můžeš zkusit ještě tuhle variantu, ale myslím že se zvuk moc nezmění.
Musíš akceptovat, že je to PD a řemen má co tahat a je to vlastně řemen jako z kombajnu..Vždy jsem si říkal, že je řemen napnutý jako blázen, ale to je tou jeho velikostí/šířkou/..A ten dopínák tam není pro srandu , je tam záruka, že řemen se nebude navalovat, proto to napružení...Určitou podobnost jsem našel u starého H-D, kde hoši předělali řetězový primár na řemenový.. Řemen široký jako prase při větším napnutí řval jako blázen, že H-D ječel jako stíhačka, tak jej povolili..On to chvilku vydržel, pak tam přišlo trochu oleje a když jej nechali v krásném chromovaném krytu, kdy se nemohl chladit a ještě k tomu trochu "změkl" tak najednou něco zamlátilo a řemen prasknul , rozmlátil kryt a borec tlačil..Když jsem tam dával jiný,nový a tuhý , tak jsem měl právě tohle dilema, kámoš-majitel kničel, že to řve a já mu oponoval, že mu ho poté trochu povolím- upravím až něco najede...A zbyl z toho kompromis .....pro který je jediné východisko, vrátit se k řetězu..Takže to neřeš, ono když se sejdou ojebané zuby na kolech vačky a kliky , nový řemen a mlátička už z podstaty konstrukce, tak nastává tento stav..Jak napsal jeden motorový specialista , ojeté TD-PD neutlumí žádný tlumící materiál na světě....
nepropadat panice...
sem si jist že i ten řemen se dá používat ale je třeba znát podmínky které je třeba dodržet aby mohl správně fungovat. úspěšně ho používá Ducati na systému Desmojericho-3 píše:Musíš akceptovat, že je to PD a řemen má co tahat a je to vlastně řemen jako z kombajnu..Vždy jsem si říkal, že je řemen napnutý jako blázen, ale to je tou jeho velikostí/šířkou/..A ten dopínák tam není pro srandu , je tam záruka, že řemen se nebude navalovat, proto to napružení...Určitou podobnost jsem našel u starého H-D, kde hoši předělali řetězový primár na řemenový.. Řemen široký jako prase při větším napnutí řval jako blázen, že H-D ječel jako stíhačka, tak jej povolili..On to chvilku vydržel, pak tam přišlo trochu oleje a když jej nechali v krásném chromovaném krytu, kdy se nemohl chladit a ještě k tomu trochu "změkl" tak najednou něco zamlátilo a řemen prasknul , rozmlátil kryt a borec tlačil..Když jsem tam dával jiný,nový a tuhý , tak jsem měl právě tohle dilema, kámoš-majitel kničel, že to řve a já mu oponoval, že mu ho poté trochu povolím- upravím až něco najede...A zbyl z toho kompromis .....pro který je jediné východisko, vrátit se k řetězu..Takže to neřeš, ono když se sejdou ojebané zuby na kolech vačky a kliky , nový řemen a mlátička už z podstaty konstrukce, tak nastává tento stav..Jak napsal jeden motorový specialista , ojeté TD-PD neutlumí žádný tlumící materiál na světě....
Na tom videu to není tolik slyšet, ale právě že je ten zvuk opravdu nezdravý a dost hlučný. Jinak bych nad tím mávnul rukou. Startuje to na drc, běží snad ještě než se stihne protočit motor o celou otáčku.Tomas.cz píše:Mě ten zvuk nepřijde nijak zásadně špatnej,...
Samozřejmě neočekávám že bude na volno, ale musím fakt docela dost tlačit abych ho trochu prohnul a když o něj "cvrnknu" tak to udělá zvuk jak natažená struna.Tomas.cz píše:On zase rozvoďák musí být "naplý" protože jinak se zuby zbytečně namáhají na střih což je špatně.
Když za běhu motoru trochu zapáčím za tu napínačku a mezeru cca o 2mm zvětším, tak to ten hluk přestane dělat. Po chvíli to bohužel ale zase začne.Tomas.cz píše:Myslím že Huml, nebo někdo zde od fochu psal že dává mezeru 6mm, tak můžeš zkusit ještě tuhle variantu, ale myslím že se zvuk moc nezmění.
Řemen, kladky a vodní pumpa FEBI. Napínák NTN (SNR?). Většinou kupuji celé sady SKF/SNR/Gates a pumpu GRAF, tentokrát jsem vzhledem k požadavku na co nejnižší cenu sáhl po Febi protože vycházela cenově fakt pěkně i s pumpou. S jinými produkty od FEBI jsem z minulosti celkem spokojený, proto mě překvapuje že teď řeším tenhle problém.A6TDI píše:Mě se ten řemen zdá taky pěkně ošulenej ..
Co je to značku?
Tady na těch dieselech bych očekával adekvátní gramáž vzhledem k namáhání a ne takovou ošuleninu.
Golf III Variant 1.9 TDI | Golf III Cabrio 1.8i | Škoda Superb II 2.0 TDI-PD