Přeplý rozvodový řemen
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nechci zakládat nové téma, na rotačce 81 kw jsem měnil vodní pumpu co tekla, rozvody mají najeto 40 tis jak mám řemen napnout ? na rysky nebo o něco míň ? při demontáži byla ryska na značce pro opotřebení řemenu cca 1mm od rysky pro napnutí tak jestli napnout jak má být u nového řemenu nebo nechat jak bylo dík
O2 FL kombi, 2.0 TDI 103 kw CFHC
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32836
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
přidám jedny rozvody tdi
udělal jsem vše jak mělo být, no kurva ty rozvody byly jak struna, z napnutí řemene mi šel strach,
postup jsem opakoval nic, jel jsem za uživatelem beli, co stím povolit kladku, ubrat? a že nech to tak, jel jsem ještě do autorizáku a borec že já je raději povolím tomu řemenu to nesvědčí, no nechal jsem to tak, beli není vůl,
minulý rok jsem ty rozvody dělal měly o něco víc 160,OOO km a devět let naprosto v pohodě
udělal jsem vše jak mělo být, no kurva ty rozvody byly jak struna, z napnutí řemene mi šel strach,
postup jsem opakoval nic, jel jsem za uživatelem beli, co stím povolit kladku, ubrat? a že nech to tak, jel jsem ještě do autorizáku a borec že já je raději povolím tomu řemenu to nesvědčí, no nechal jsem to tak, beli není vůl,
minulý rok jsem ty rozvody dělal měly o něco víc 160,OOO km a devět let naprosto v pohodě
Taky s tím teď bojuju na BXE, měnil jsem vačku, zdvihátka, vačkové ložiska a dělal repas hlavy (ventily, sedla, vodítka, gufera ) Dal jsem rozvod sadu od Contitechu, napnul jsem jak se má, párkrát jsem motorem zatočil, skontroloval a pak nastartoval. Po chvilce běhu napínací kladka je hodně přeplá a řemen vyje až hrůza. Zkoušel jsem ji povolit a stejné, pak jsem dal starou kladku a taky stejné, tak jsem zkusil dát starý řemen a novou kladku a stejné. Už nevím co stím.
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32836
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
mi to třeba vyřešil uživatel beli, změnil mi dodavatele náhradnách dílů. beru jen od jednoho, je to sice drahé ale nemám problém,ladynn píše:Už nevím co stím.
letos jedna reklamace na jawě se rosypala baterka v akci za tři kila to je tak kapka v moři, no a když bych nevědl co stím zavolám servisního technika, před dvěma lety jsem ho potřeboval a řekl mi že jsem kokot
byl jsem rád co tě nezabije posílí, kdo se nechce učit odpadne, poučený de dál
- slovacek.milos
- Aktivista
- Příspěvky: 32836
- Registrován: 23 pro 2007, 12:51
- Bydliště: Strážnice
Takže jsi dal i pumpu, ne? Pokud to ječí i na starý řemen, tak je to něco, co je nové..Něco se tam muselo změnit, pokud je kolo vačky stejné, tak se možná změnila "poloha" vačky, popřípadě nejde ztuha?Nechal bych to proběhnout, třeba to přestane..ladynn píše:Taky s tím teď bojuju na BXE, měnil jsem vačku, zdvihátka, vačkové ložiska a dělal repas hlavy (ventily, sedla, vodítka, gufera ) Dal jsem rozvod sadu od Contitechu, napnul jsem jak se má, párkrát jsem motorem zatočil, skontroloval a pak nastartoval. Po chvilce běhu napínací kladka je hodně přeplá a řemen vyje až hrůza. Zkoušel jsem ji povolit a stejné, pak jsem dal starou kladku a taky stejné, tak jsem zkusil dát starý řemen a novou kladku a stejné. Už nevím co stím.
nepropadat panice...
Je tam i nová pumpa. Vše jsem dobře očistil, při montáži vačky jsem pánve namazal olejem, dotáhl na moment i úhly a po pár běhu ve zvýšených otáčkách jsou pánve vydřené. Teď jsem nastavil písty do jedné roviny ať po sundání řemenu můžu s vačkou zatočit ručně a nešlo to nějak ztuha. Pánve i zdvihátka jsou od Kolbenschmitu. Zátky ve vahadlech vypadle nejsou. Ještě přidám fotky jestli to půjde.
Nedávno jsem dělal klasiku ASV, sada od SNR s řemenem Dayco Isoran - ten uvnitř bílý povlakovaný
Od prvního startu to úpělo že jsem se bál co to je
pak si to trochu sedlo ale já to pořád slyším, když kámoš jede z práce, poznám ho na půl kilometru
Zkusím mu dát jiný obyč řemen třeba INU nebo SKF, jinak nevím co s tím
Od prvního startu to úpělo že jsem se bál co to je
pak si to trochu sedlo ale já to pořád slyším, když kámoš jede z práce, poznám ho na půl kilometru
Zkusím mu dát jiný obyč řemen třeba INU nebo SKF, jinak nevím co s tím
Ano, stejný případ, ale u mě to přestalo...A ty lágry na té hlavě jsou už na červenou, což není dobře..Pokud byla nová vačka a je o.k. tak je prohnutá hlava nahoře , a že to je ke straně je asi tím, že to vydření je po směru běhu řemenu. Nechal bych to osudu.. /možná bych vačku vyndal, dal ji do soustruhu a kvalitním pravým řemenem z hověziny bych plochu na ložiska zaběhnul-přeleštil/...a možná změřil, zda je v nule.. Pokud se vačka dobře točí, asi to nebude ten zvuk...A řemen není sjetý ke kraji kola vačky?
nepropadat panice...
Ano, řemen byl ke straně směrem k motoru. Vačka je nová a kluzné plochy to nepoznamenalo. Teď to měřím a vačka je - 0.06mm a v ložisku v hlavě + 0.1mm To je 0.16mm vůle. To mi přijde dost hodně. Bylo mi divné že jsou opotřebené jen ty spodní a ne po celém obvodu. Jinak položil jsem nožové pravítko na hlavu a první 3 domky v rovině, předposlední - 0.05 a poslední - 0.07mm Koupím asi sadu ložisek Glyco, za origo chcou 2300Kč.