"Rozumné" otáčky pre JTD

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

"Rozumné" otáčky pre JTD

Příspěvek od tatko Tom »

Zdravím.
V akom rozsahu otáčok je rozumné jazdiť na 1.9JTD 85kW?
Napríklad 60km/h sa dá ísť na trojke, štvorke aj päťke.
Mal som tendenciu jazdiť na hodne nízkych no dočítal som sa, že to výkonnejším turbodieselom škodí.
Čo je teda optimálne? - ďakujem.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Aby mal motor otacky min.2000
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Možná by to chtělo použít logiku a pochopit ,že většina součástek , která je určená k pohybu , tak má největší trvanlivost v situaci, kdy se TOČÍ a ne SOTVA TOČÍ..A převody tam nejsou od toho, aby měl řidič co dělat, ale aby pomohly motoru zvládat odpor karoserie, váhu a tření..Proto jsou tam rychlosti 1-5/6/..Pokud je řidič líný řadit, nebo si plete 5tku s dvojkou , tak motoru ubližuje a nejen motor mu to spočítá..Kdo nechápe zákonitosti mechaniky a plete si čísla na šaltpáce , tak by měl přejít na automatickou převodovku...A motor Fiat má původ na jihu Evropy, kde nemají zmrzlé nohy a zarostlá srdce, ale horkou krev, takže jejich motory mají rády otáčky a ne skoky po silnici.. :D
nepropadat panice...
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od tatko Tom »

:D
Ja mu doprajem - aj "taliansku udrzbu"
Chcel som pocut nazory, lebo...na firemnych dodavkach inej znacky palubak nezmyselne vnucuje vyssi kvalt v hodne nizkych otackach. Prv som s Puntom 59kw jazdieval aj na klobuka no teraz s motorom 85kw nikedy tocim do maxima na chvilu.
Zda sa, ze aj spotrebe to prospieva - prv som mal omyl ze pri dlhsom prevode bude lepsia.
toledo1m
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 26 kvě 2016, 13:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od toledo1m »

otec mel jtd 81 kw, teda konstrukcne stejne s 85 kw, ted ma tdi pd 96, nadava na spotrebu ale prej je lepsi svezeni. Jinak radit 2300-2500 studeny, teply tomu davat couda v ramci spotreby, to jtdcko nema problem se vstrikama ani zadny takovy hovadiny, da se s tim jezdit za malo i po meste. Jinak k tomu radilkovi ohledne razeni, to je jista cesta k poprave motoru jakozto celku, firemni ducato 2016 taky radi nesmyslne radit v 1700? to je hovadina, ze svet nevidel,
jinak mesto jezdit spis na trojku tj 50 kmh, od 60 se da hodit za 4 pokud nejedes do kopce, a petka tak od 80-90 vejs pokud to vylozene nepotrebujes rozjet treba pripojovak na dalnici, tam das za tri a klidne az omezovac :)
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od tatko Tom »

Tak.
Dva-trikrát som preradil ten firemný ... no myslel som, že buď dostal náhle ťažkú zimnicu alebo zkockateli kolesá :D
Bokom k tým JTD - commonrail a trysky SÚ mimoriadne háklivé - na mizerné palivo alebo podiel benzínu v nafte, s Puntom som na to doplatil.
Roky som jazdil benzín a mal za to, že nižšie otáčky - nižšia spotreba (nie podtáčanie). Preto že JTD má skvelý ťah už spod 1500 otáčok - "motivuje" neskúsených ako ja podtáčať ho. To druhé auto s 85kW má pre mňa neskutočný ťah aj hore kopcpm no na 5-ke pri 2000 otáčkach sa dosť rozochveje. Aj pre to som usúdil, že ak má motor obmedzovač na 5000 - treba ho točiť viac.
Tiež zdá sa mi po krátkom skúšaní jazdiť o kvalt nižšie než som prv - že tie vyššie otáčky vôbec nezvyšujú spotrebu hoci to odporuje môjmu sedliackemu rozumu - je možné, že má motor lepšie využitie paliva pri nich?
toledo1m
Přispěvovatel
Příspěvky: 73
Registrován: 26 kvě 2016, 13:13
Bydliště: Brno

Příspěvek od toledo1m »

kamarade, otec najezdil 350 tisic na noname pumpy, auto melo cca 700 000km dokopy mozna vic. Nezazilo poradnej servis, bylo to pracovni auto, udelalo se jen co bylo potreba. Olej teda pravidelne 10tis. Jojo presne tak JTD bere uz od 1500, proto se s nim jezdi super i ve meste. Jak rikas, je lepsi to obcas tocit, vem si, ze jedes kopec na petku cca 2000ot, ale musis vic slapat na plyn, jak kdybys tam mel ctverku a rekneme 3000ot, tim padem mensi spotreba. Rad spis tak, aby ti nespadly otacky pod 2000 kdyz to mas teply, tam je nejlepsi spotreba. Je to vsechno o kroutaku.
tatko Tom
Přispěvovatel
Příspěvky: 235
Registrován: 25 úno 2018, 08:54
Bydliště: Prievidza

Příspěvek od tatko Tom »

Vďaka všetkým :)
Uživatelský avatar
Ferrari1980
Přispěvovatel
Příspěvky: 411
Registrován: 16 kvě 2012, 19:30
Bydliště: Partizánske

Příspěvek od Ferrari1980 »

toledo1m píše:kamarade, otec najezdil 350 tisic na noname pumpy, auto melo cca 700 000km dokopy mozna vic..
Asi tak, čo ja viem, tie 85kW majú Bosch systém a ten príliš citlivý na kvalitu paliva nie je. Možno Punto 59kW má iný systém vstrekovania.
Ja na Alfe 156 chodím obce po rovine na 4ke, 55km/h, cca 1500 ot. S ľahkou nohou pri výjazde. Ale ak idem čo už len 50 km/h, už mám trojku. Inak závisí aj od kolies, cez zimu so 185/65R15 tie obce idem v poho, lebo pri tacho 55-60 km/h idem isto do 55. S letnými 205/55R16 už je to na hrane, ako som písal. Každopádne 4ku v obci odporúčam len citlivým povahám, čo som si nie istý, že si aj ty, ked tvrdíš, že 60 km/h sa dá íšť na 5ke ;-)

Inak 5ku pod 80 km/h nepoužívam, aj to len po rovine. Bežne svižná jazda, 3ku do 70, 4ku do 100 a potom 5.
Megane I, 2001, 1,9 D
Alfa Romeo 156, 1,9 JTD 85kW
AR 159 SW, 1,9 JTDm, 88kW
Š125L, rv 89, 37kW :-)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Chtělo by to mít takovou "ochranu" jakou mám já na benzinu...Pokud tam necháš vyšší kvalt,a couráš se /stejně i když najednou naložíš a máš vyšší kvalt/ tak motor zaškube, takže musíš přeřadit..., , auto ti řekne, co to děláš ty IDIOTE? A tak by to mělo být všude, ušetřilo by to hodně peněz a problémů..a DVOUHMOT.... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Fiat“