Horní uložení tlumičů vs. jistící matka - Octavia I

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 778
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Horní uložení tlumičů vs. jistící matka - Octavia I

Příspěvek od tukydydes »

možná řeším kravinu, ale nedá mi to se nezeptat. Komplet nová tlumičová jednotka na Octavia I dobře poskládaná včetně podložky pro paket špatné cesty. Jde o horní uložení a tu matku která to celé zajišťuje viz. první obrázek. Když jí dotáhnu co mi ruce stačí klíčema a povolím pružinu a zkouším hejbat horním uložením tak po směru hodinových ručiček OK ale proti směru se začne pomalu povolovat ta matka. Když se podíváte na poslední obrázek tak je mezi dosedací plochou ložiska a maticí cca 2mm takže to ani nemůže být pořádně dotažené a povoluje se to. Když to vemu vzduchem tak už je to vše v pořádku drží to jak židovská vůle, ale zase na třetí a čtvrtým obrázku se drobet provalilo to uložení. Horní uložení LMI a ložisko taky. To je jako by tam bylo víc gumy a pořádně to nedolehlo nebo nevím.


Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Dotáhni matku a horní uložení nasaď až pak.To horní uložení tam drží jen kouskem gumy.

Ps: Jo a utahovat tlumiče vzduchem tě učil kdo? (Sry,ale nedalo mi to..)
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 778
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

to sice kousek gumy je, ale hned pod tím je kov a to jen tak nepřeleze.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

To sundaš nandaš rukou.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
NOVON
Aktivista
Příspěvky: 1784
Registrován: 09 zář 2009, 20:10
Odpovědi: 1
Bydliště: Kopr

Příspěvek od NOVON »

Jj,přesně tak.
VW Touran 1.6 MPI BSE 75 kw,LPG
Octavia 2 Combi 1.6 MPI BSE 75kw
misokgb
Přispěvovatel
Příspěvky: 268
Registrován: 26 led 2009, 01:01
Bydliště: Nitra, slovaKIA.

Příspěvek od misokgb »

NOVON píše:Dotáhni matku a horní uložení nasaï až pak.To horní uložení tam drží jen kouskem gumy.

Ps: Jo a utahovat tlumièe vzduchem tì uèil kdo? (Sry,ale nedalo mi to..)
Preco sa nesmie tlmic dotahovat vzduchom? Bezne to tak robim...
ALFA ROMEO 75 160ps 200Nm.
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8914
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Přiznám se že proč se nesmí utahovat vzduchem nevím ale je to u každého tlumiče v návodu na montáž zakázané.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Protoze je tam na to presnej dotahovaci moment tak proto ne vzduchem......
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

EE protože tím rázem si můžeš povolit matici uvnitř tlumiče.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Slyším poprvé UTAHOVAT vzduchem , vždy bylo jen POVOLOVAT..A kolikrát je konstrukce horního ložiska tlumiče u různých firem opravdu kuriozní, že si člověk říká, jak to básník myslel. Takže vždy bedlivě a pomalu rozebírat, aby žádná podložka neulítla za ponk a mechán pak bádá, jak to předtím vlastně bylo....
nepropadat panice...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Nesmíš zapomenut, že když není jednotka stlačená, tak se pístnice tlumiče netočí, jako když je namontováno v autě. Takže když s horním uložením zkoušíš točit, tak tím, že je pístnice blokovaná jejím vytažením nadoraz silou pružiny (ještě víc se zvyšujícími podložkami), tu matku u uložení si povolíš ;)
Jinak když máš správnou matku a uložení není nějakej fejk, tak ho nikdy přes matku nepřetáhneš, musí být součástí jednotky a ne že ho bude na tlumící jednotce držet jen ta vrchní matka zajištovací mističky ... Uložení musí sedět na ložisku, ne matka ...
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 778
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

Rayx -> jo tohle jsem potřeboval slyšet.

Vždycky jsem to dotahoval klíčema. Až teď když jsem se v tom začal šťourat tak jsem do toho jednou prdnul vzduchem jak když dotahuju matky na kolech takže nic extra moment max. do 100Nm na tý matce je předepsáno 60Nm. Nic povolil jsem to dotáhnul na těch 60Nm a hotovo.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

když bys pořídil originál horní uložení nemusel bys řešit tyto problémy.Ty náhrady stojí většinou za hovno.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14262
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Na fotce vidím 1J0 412 331 C ...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Tady myslím opravdu neřešil problém s uložením, který by měl řešit koupí "originálního" dílu přímo od VAGu ... :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“