1,6 HDI EU 5 spolehlivost
Moderátoři: šulda, Moderátoři
1,6 HDI EU 5 spolehlivost
Jak jsou na tom se spolehlivostí tyto motory třeba ve srovnání s 1,6 TDI od VW podobnýho stáří?
Vím, že starší 16ti ventilová verze nebyla nic moc, ale tohle je jen osmiventil a konkrétně
1,6 HDI 68 kW (1,6 TDCI 70 kW u fordu) by měla mít turbo s obtokem jednohmotu a Bosch vstřiky.
Moc informací o nějakých opakujících se problémech jsem na netu nenašel, tak jaké jsou Vaše zkušenosti?
Pár jich servisuju a u všech jsem zatím dělal jen rozvody a olej + filtry.
Mají ale najeto většinou jen necelých 200 tkm.
Vím, že starší 16ti ventilová verze nebyla nic moc, ale tohle je jen osmiventil a konkrétně
1,6 HDI 68 kW (1,6 TDCI 70 kW u fordu) by měla mít turbo s obtokem jednohmotu a Bosch vstřiky.
Moc informací o nějakých opakujících se problémech jsem na netu nenašel, tak jaké jsou Vaše zkušenosti?
Pár jich servisuju a u všech jsem zatím dělal jen rozvody a olej + filtry.
Mají ale najeto většinou jen necelých 200 tkm.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Tak citroen je fuj, ale renault se doporučuje.... NO LOOOLLLLL!!!!!!!!!!!!
HDI jsou naprosto úžasné motory s nízkou spotřebou a vysokou spolehlivosti, pokud to s VW není nastejno tak jsou i spolehivější. Kamoš má HDI ale nevím objem, a prakticky kromě zatuhlých žhaviček, které za celou životnost neměnil a zatuhli mu tam na tom autě nikdy nic nedělal a to jezdí převážně město.
Zrovna minulej týden nadával borec vedle od servisu, že jeho manželce se rozletělo turbo na křižovatce, ať jde milé VW do prdele, protože to turbo je úplně všude a je zabodaný i do válců. Že už to ani opravovat nebudue, že na to sere, radši to rozprodá na díly a koupí manželce něco novýho a né VW...
Ale renault?
HDI jsou naprosto úžasné motory s nízkou spotřebou a vysokou spolehlivosti, pokud to s VW není nastejno tak jsou i spolehivější. Kamoš má HDI ale nevím objem, a prakticky kromě zatuhlých žhaviček, které za celou životnost neměnil a zatuhli mu tam na tom autě nikdy nic nedělal a to jezdí převážně město.
Zrovna minulej týden nadával borec vedle od servisu, že jeho manželce se rozletělo turbo na křižovatce, ať jde milé VW do prdele, protože to turbo je úplně všude a je zabodaný i do válců. Že už to ani opravovat nebudue, že na to sere, radši to rozprodá na díly a koupí manželce něco novýho a né VW...
Ale renault?
mám obavu, že na HDI není úžasného nic.. krom toho, že ty žhavičky z toho nikdy bez zalomení a destrukce nedostane a vstřiky taky ne.. pak přijede maník, který to za balík odvrtá
že paní proletělo turbo motorem, nebude tím, že to byl koncern ale že asi jela a jela, dokud to nebylo na sračky...
u 1,6 hdi byla navíc fajn vychytávka se sítkem v přívodu oleje k turbu.. a vono se pak nečekaně jednou ucpalo..
že paní proletělo turbo motorem, nebude tím, že to byl koncern ale že asi jela a jela, dokud to nebylo na sračky...
u 1,6 hdi byla navíc fajn vychytávka se sítkem v přívodu oleje k turbu.. a vono se pak nečekaně jednou ucpalo..
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
já bych se toho úplně nebál. Jediný, co vím, tak že to má nešťastně řešenou vanu, kdy při výměně nevyteče všechen olej a zůstávají tam úsady, stejně tak v mazací trubce na turbo je sítko, kde se to pak přicpe a turbo lehne. Takže po koupi sundat a vyčistit vanu a vyndat to sítko z mazání turba, měnit často olej a musí to fungovat
S tímhle motorem jsem se dost najezdil v Mazdě 3 v 80kw verzi a můj děda má FoFo II s tímhle motorem v 66kw (tuším), obě auta nemají ani 100tkm, takže spolehlivost hodnotit neumím. Jediný co, tak když to porovnám se svojí ofcí 1.6TDI CR 77kw, tak ofce je oproti tomu raketa a navíc je tišší. Akorát pak koukneš na ceny a ofce nebo golf stojí 2x tolik, co podobný focus nebo 307
1.6TDI od VW je skvělej motor, jediný, co se na něm sere je EGR. Setrvák má taky jednohmotu. Akorát když koupíš auto po někom, kdo do toho tankoval sračky, tak pak výměna vstřiků stojí nesmysl. A navíc ty auta od koncernu jsou nesmyslně předražený...
S tímhle motorem jsem se dost najezdil v Mazdě 3 v 80kw verzi a můj děda má FoFo II s tímhle motorem v 66kw (tuším), obě auta nemají ani 100tkm, takže spolehlivost hodnotit neumím. Jediný co, tak když to porovnám se svojí ofcí 1.6TDI CR 77kw, tak ofce je oproti tomu raketa a navíc je tišší. Akorát pak koukneš na ceny a ofce nebo golf stojí 2x tolik, co podobný focus nebo 307
1.6TDI od VW je skvělej motor, jediný, co se na něm sere je EGR. Setrvák má taky jednohmotu. Akorát když koupíš auto po někom, kdo do toho tankoval sračky, tak pak výměna vstřiků stojí nesmysl. A navíc ty auta od koncernu jsou nesmyslně předražený...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Těch motorizací, o kterých mluví původní tazatel dělám několik s rozdílným nájezdem 60-200k a režimem a zatím jsem měnil na dvou snímač obtoku turba, jinak nic. A jede to docela dobře... Jo a vana je pořád napiču, musím to odsávat zahnutou stříkačkou
Škoda Fabia SDI - Žihadlo Edition
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
Škoda Superb II 1.8 TSI DSG-7
SuperVAG Comfort VW/PSA 2017
BMW DIS/GT1 v57 /ISTA D
To sítko v přívodu mazní turba zůstalo i těchto novějších ročníků? Jsem na tom, že ty už ho nemají. Debilní výpusť na vaně zůstala, ale ta se dá řešit.
Dci a vůbec renault bych doma nepřekousl. Jenom výměna oleje mě na tomto motoru irituje.
Olejový filtr utopenej mezi hadicemi který se při jeho demontáži krásně poblejou olejem.
Dci a vůbec renault bych doma nepřekousl. Jenom výměna oleje mě na tomto motoru irituje.
Olejový filtr utopenej mezi hadicemi který se při jeho demontáži krásně poblejou olejem.
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Přesně tak, třeba 1,6 HDI ve Fordu jela bezvadně, o tom se může koncernu jen zdát ve snu, ale přišlo 120-150000km a nastane průser.známá karbonizace , popřípadě v té štastnější formě odejde nějaké hydírko ,a vyskočí z vahadla , motor začne blafat na 3 a nepotká se./anebo je pořádný průser/.Cena opravy majitele nepotěší, a co se týká sítka, ty už měly motory 1,9 TD a paradoxně to zvládaly i když jezdily na olej 15-40 , ty motory prostě nebyly s porušenou imunitou, kdy motor systematicky ničí to, co jej maže.../samozřejmě sítko je třeba vždy vyhodit, protože je lepší zasraný olej než žádný/. A ty motory dělají pořád a dokonce ani vany nijak nezvětšily, samozřejmě je základ na oleji nešetřit a všechny továrny , které předepisují výměny oleje po 30000km poslat DO PRDELE, protože tyto kraviny nepíší technici, ale povaleči v marketinku..Je to časovaná bomba pro peněženku majitele, výrobce se dokonce vrátil zpět a přešel na 8 ventilů, protože 16 je vždy dvojnásobek nákladů při případné opravě...dreizig5 píše:1.6hdi stejně jako 1.6tdi cr nebrat.jedině dvoulitr
nepropadat panice...
Já servisuju jednu v C3 a pohoda, má kolem 200 a nic.
Stejně tyhle 1,6 jsou divný, do malého autíčka budiž ale ve větším typu golf a OIII atd se ten motor chová zvláštně, vadí mě hlavně to dunění v nízkých otáčkách, to se s dvoulitrem nedá vůbec srovnat a žere to víc než dvoulitr. Jediný režim kdy je to úspornější je prázdné auto a rychlost do 90, jinak není šance s tím jet za spotřebu dvoulitru. Tuhle jsme jeli s OIII z Budějovic do Týn, z Humpolce prdelema na Habry, Seč a Chrudim a když jsem dojížděl domů a svítilo tam 4,4 tak kamarád co má 1,6TDI v golfu VI nechápal, jezdí o litr víc.
Stejně tyhle 1,6 jsou divný, do malého autíčka budiž ale ve větším typu golf a OIII atd se ten motor chová zvláštně, vadí mě hlavně to dunění v nízkých otáčkách, to se s dvoulitrem nedá vůbec srovnat a žere to víc než dvoulitr. Jediný režim kdy je to úspornější je prázdné auto a rychlost do 90, jinak není šance s tím jet za spotřebu dvoulitru. Tuhle jsme jeli s OIII z Budějovic do Týn, z Humpolce prdelema na Habry, Seč a Chrudim a když jsem dojížděl domů a svítilo tam 4,4 tak kamarád co má 1,6TDI v golfu VI nechápal, jezdí o litr víc.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
No jo, ale vem si, že třeba v případě VW/Škody je rozdíl mezi 1.6 a 2.0 50-100tis. Kč u ojetiny v tomhle kontextu je to třeba vnímat. Jinak já s oktávií 1.6TDI nemám problém, žádný dunění v nízkých otáčkách neznám (ani vlastně pod 1500ot. vůbec nejezdím) a to mám jednohmotu. Spotřeba teď přes léto do pěti litrů v pohodě, a to na spotřebu nijak zvlášť nejezdím, v zimě průměr cca 5,5l.
Ano dvoulitr je lepší, má i levnější vstřiky a příjemnější 6q převodovku, ale za cenu, za kterou se prodává bych si koupil raději úplně jiný auto s pořádným motorem.
Jo, 1.6 je lenoch, ale na běžný provoz stačí v pohodě. Spíš mě často brzdí i lidi se silnějšími vozy, mají sice spoustu kW, ale na plyn šlápnout neumí, podřadit si neumí, vytočit motor neumí, k čemu jim to teda je? Jinak kdo má pocit, že 1.6TDI, 1.6HDI apod. nejede, tak doporučuju terapii ve fábii HTP, to je teprve zážitek
Ano dvoulitr je lepší, má i levnější vstřiky a příjemnější 6q převodovku, ale za cenu, za kterou se prodává bych si koupil raději úplně jiný auto s pořádným motorem.
Jo, 1.6 je lenoch, ale na běžný provoz stačí v pohodě. Spíš mě často brzdí i lidi se silnějšími vozy, mají sice spoustu kW, ale na plyn šlápnout neumí, podřadit si neumí, vytočit motor neumí, k čemu jim to teda je? Jinak kdo má pocit, že 1.6TDI, 1.6HDI apod. nejede, tak doporučuju terapii ve fábii HTP, to je teprve zážitek
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Vím jak ty motory jezdí a proto mě zajímala hlavně spolehlivost - co kdy typicky odchází, obvyklá životnost vstřikovačů, egr ventilu, DPF a podobně.
Takže když přefiltruju zdejší odpovědi, tak z nich vyplívá, že motor a jeho příslušenství je spolehlivý, jen jsou stále sklony ke zvýšené tvorbě karbonu
i když asi podstaně menší než u 16 v varianty.
Takže jsem se vlastně nedozvěděl nic co bych nevěděl....
Takže když přefiltruju zdejší odpovědi, tak z nich vyplívá, že motor a jeho příslušenství je spolehlivý, jen jsou stále sklony ke zvýšené tvorbě karbonu
i když asi podstaně menší než u 16 v varianty.
Takže jsem se vlastně nedozvěděl nic co bych nevěděl....
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002