Rozdil RS zadni napravy a klasicke kotoucovky

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Rozdil RS zadni napravy a klasicke kotoucovky

Příspěvek od 13055K4 »

Panove,

v cem tkvi rozdil kotoucovych naprav? Je rozdil jen ve trmenech a kotoucich, nebo je cela naprava nejak odlisna?

Asi se ptam trochu jako k*eten, ale fakt to nevim a zajimalo by me to.

Diky za odpoved
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Pokud beres octu1 tak klasika ma kotouce 232x9 nechlazeny. RS ma jiny trmeny,drzaky,kryci plechy, a chlazeny kotouce 256x22. Desky jsou stejny jen vymezovaci plisky jsou jiny na tloustku kotouce.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Náprava je konstrukčně stejná, ale prý má RS v rohu větší výztuhy. Potvrdit to nemohu ale mám to od kamaráda co RS má a v octaviich se dost hrabe.
Brzdy samozřejmě použít můžeš z RS i na obyč koktu bez výměny nápravy.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Vymenil jsem zadni napravu z G4 AJM za O1 RS a v zatackach pocitove lepsi (nemluvim o brzdach).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

Dobre, diky za vsechny postrehy.

Takze kdyz bych chtel predelavat svoji klasickou kotoucovou na RS, tak musim vymenit drzaky trmenu, trmeny, kotouce, trubky a plisky u desticek, je tak?

To je asi snazsi to sehnat v kompletu a jen vymenit kus za kus, ne?
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

13055K4 píše:Dobre, diky za vsechny postrehy.To je asi snazsi to sehnat v kompletu a jen vymenit kus za kus, ne?
Presne tak, pokud si dobre pamatuji (je to tak 4 roky takze mam pravo neco zapomenout), pasuje kus za kus a hlavne: celou napravu si pred tim zrepasujes, vse tam nacukrujes a nasadis bez laboraci a vetsi odstavky komplet za komplet a pak uz jen nahodis kola.

PS: ted budu strilet od boku: nema O1RS neco navic kvuli lepsi stabilite? Nejake tycky, tuzsi stabilizatory nebo tak? Vim, ze to byl jeden z padnych argumentu pro zmenu u me ... ale jisty si opravdu nejsem.
Mechanici a technici, do boje! ...a verim, ze by se to dalo lehce dohledat ale nemam na to odhodlani
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

@Forest: no co jsem koukal, tak predni naprava OI RS je jina, jen napravnice je shodna.

Ramena jsou kovana, delsi, kulove cepy jsou jine, stabilizator by mel byt pod napravnici (tady nevim jiste) a je pridelan k tlumici a ne ramenu, a v neposledni rade napravnice ma dve vyztuhy oproti tem nasim "pleckam"

Ale zadni naprava by mela byt konstrukcne stejna, jen je mozna zesilovana, ale to by se podle me dalo dohledat podle cisla dilu, jestli je v ETCE stejne, nebo ne
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

Celou dobu resim jen zadni napravu. Predni je tu na foru rozebirana v historii hodnekrat (co si matne pamatuji).
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

RS nemala kované ramená, aspoň čo ja viem, kované ramená mali len cupra a TT resp. golf R32 (teda aspoň myslím)

Tak isto tehlice, RS mala klasické zatiaľ čo cupra, TT, R32 má už iné
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

Tak zadni vlecna naprava uz z podstaty fungovani nemusi mit stabilizator, kdyz se sama chova jako zkrutna tyc...

jo a s temi rameny jsem asi minul, to je dost mozne

ja tehdy vazne koukal po naprave z TT
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Da se pridat pridavnej stabik. Ale na normalni bezny jezdeni asi zbytecna vec.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Jo a rozdiel po nahodení nápravy z audi TT na klasické TDI je dosť veľký, teda bavíme sa o prednej.

Každopádne keď porovnám klasickú nápravu + 280mm brzdy + 195/65 gumy vs. náprava z TT + 312mm brzdy + 225/45 gumy Tak porovnávam 100 a 1
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Ja si myslim ze to je hodne o kolech/gumach. 15ctky vs. 18ctky uz to je sakra rozdil.....pak kdyz das lepsi tlumice + nizsi pruziny + tvrdy silenty do ramen a jses uplne nekde jinde......
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
13055K4
Přispěvovatel
Příspěvky: 273
Registrován: 19 zář 2015, 17:14

Příspěvek od 13055K4 »

225/45 by mely byt r17 na nasich autech, ne?
VW T4 2.5 TDi 65kW -> 110kW
VW LT 35 Mk2 2.5 TDi 66kW -> ?
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Áno R17

Samozrejme je to dosť o gumách a kolách ale jazdil som tie isté gumy a kolá na klasickej náprave a nedávno som nahodil tú z TT a je to zase niekde inde ..

Každopádne tiež by ma zaujímalo čo so zadkom, pretože tam mám zatiaľ klasiku a mám pocit že nič léšie sa tam ani vymyslieť nedá :?
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“