Rozdil RS zadni napravy a klasicke kotoucovky

VW/Audi/Škoda/Seat - zvyšování výkonu (především TDI motory)

Moderátoři: šulda, Moderátoři

standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Nad zadkem sem premyslel taky. Mam uz pul roku nachystany tvrdy plny silenty ale nejak neni cas to udelat. Premyslel sem ze bych zkusil dat dozadu ten pridavnej stabik, ale nevim jestli to ma smysl....

Navic kdyz uz se do tohodle pustit tak se vsim vsudy, tlumice, pruziny, ulozeni, stabiky atd......aby to bylo znat a melo smysl.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

ZADNÍ náprava z RS má opravdu větší průměr stabilizátoru (taková "schovaná" tyč v tělese nápravy) 8)
Co se silentbloků týká, tak přestože vypadají OK, nepotrhaně atd., již nemusí být nic moc... Dával jsem silentbloky (zadní nápravy) z Fábie RS a je to znát.
GIV Variant TDi ???kW
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Nevis rozdil prumeru tech stabiku.....obyc vs. RS?
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Tuším 18 a 21 (22?)mm. Už je to pár let, co jsem to řešil...
GIV Variant TDi ???kW
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Tak schvalne premerim na leonovi co tam daly
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
kočka87
Přispěvovatel
Příspěvky: 208
Registrován: 23 dub 2009, 19:53
Bydliště: Louny/Slaný

Příspěvek od kočka87 »

18 vs 21.7mm

Obrázek
•Superb 2 Combi VR6 3.6FSI 260PS/350Nm
•Octavia 2 RS Combi 2.0TDI 205PS/391Nm, brzdy 345/310mm
•Octavia Combi 1.9TDI ALH 150PS/327Nm, GT VA, EGR/KAT-off, ATD-HDS57, Strongflex+puky TT, brzdy 312x25mm/280x22mm, Spider 17", SGS Motorpower
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4638
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

kočka87 píše:18 vs 21.7mm

Obrázek
Kde máš ten stabík? Ten je součástí nápravy. A že by kombík neměl větší?
Jinak selentbloky z RS jsou znát.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Zadní nápravu jsme řešili i tady, máte tam i fotky a pocity :
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 7&start=30

Jinak ten seriový stabilizátor je tažený skrz nápravu, pozice 13 na obrázku je jeho silenblok.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

martinsidlo píše:... A že by kombík neměl větší?
Nemá, dělal jsem svého Varoše... a měl jsem nápravu z Tourky 2010, také z kombajnu.
GIV Variant TDi ???kW
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Čiže dozadu sa oplatí dať RS náprava + puky z fábie RS a je to poznať hej ?
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

zeptám se na kravinu asi...ale jak je to s hlavním šroubem na zadní náprave? Podle dílenske příručky musím strkat šroub jako z venku auta ale v etce je kreslenej zevnitř. Nebo je to jedno? dík
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4638
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Na pravé straně jinak než zvenku ho nedáš.Je tam nádrř. Máš-li ho zevnitř z prvovýroby,rovnou uříznout.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Keď už sme to tu tak začali, tak čo teda dať dozadu ?

Zatiaľ tam mám sériu aj čo sa týka bŕzd.

Predpokladám, že najlepšie riešenie pre brzdy je 280x22mm a brzdič z T5
ale čo teda náprava ? Oplatí sa dať teda celá z RS ?

+ dať nejaké iné silentbloky ?
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Taky zjistuju. Plny silenty RS mam doma ale musim u leona zmerit ten stabik, co kdyby nahodou tam byl uz ten silnejsi.

Jenze stejne tahle naprava zadni stoji celjove za prd.
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

V tebou popisované variantě, by ti z RS nápravy dával smysl pouze stabilizátor většího průměru... jinak by jsi nevyužil nic. Varianta 280 + T5 brzdič má oproti origo RS dvě výhody... větší průměr kotouče a zachování minimální velikosti kola (někdo v zimě využije, někdo ne) 8)
Nevýhodou je, že používáš nehomologovaný "adaptér" na uchycení brzdiče vs. RS je vše legální origo.

Záleží jaký máš přístup k "dárcovským orgánům" či v jakém stavu máš svoji stávající nápravu. Podle mě nemá smysl do toho narvat "raketu"... stejně to bude stále jenom vlečná náprava. Silenty z FRS jednoznačně doporučuji, neboť uděláš údržbu, chová se to lépe... a nestojí to majlant.
Větší kotouče určitě brzdí lépe, nicméně zde je již ryze individuální, kolik (lepších vlastností) za kolik (CZK) dostaneš :D
Pokud již potřebuješ měnit kotouče, brzdiče máš zralé na repas... máš "orgány" za pár šupů... atd. tak je situace také jiná.
Osobně bych být tebou volil optimální kompromis cena / výkon v závislosti na tom, co kde a za kolik můžeš sehnat... Nacpat do toho nesmysl peněz není problém, ALE stejně to bude jenom vlečná náprava.
Pak můžeš ještě instalovat takovou tu vnitřní výztuhu... čímž "pohřbíš" rozkládací kufr... atd. Možností jsou mraky... pak je otázka, zda již rovnou nevzít jiný základ = jiné auto 8)
GIV Variant TDi ???kW
Odpovědět

Zpět na „Zvyšování výkonu VW group (DIESEL)“