Audi A6 (C5) 2.8 142kw quattro - nestartuje a chcípá

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Audi A6 (C5) 2.8 142kw quattro - nestartuje a chcípá

Příspěvek od amg124 »

Mám problém s Audi A6, typ C5, rv.1998, benzín 2.8 V6 142kw, automat.

Auto máme doma rok a vše az do teď v pohodě, žádný problém. Asi před dvěma týdny ho, ale žena z ničeho nic nemohla nastartovat. Když jsem přišel z práce, chytlo to jako vždy bez problémů. Jenže se to začalo stávat častěji a když už jsem to natočil tak to začalo chcípat i za jízdy. Zkoušel jsem doma dobít baterku, vyměnit za jinou a vše pořád stejné. Když nastartuje tak pokud to stojí na místě, tak na volnoběh to drží a nechcípá, po pár metrech jízdy, začnou kolísat otáčky až to chcípne.

Teď v týdnu to bylo v servisu. Měnili se manžety na poloosách, olej, svíčky, filrty a jednotka ABS a také měl mechanik zajistit proč to nejde nastartovat nebo to chcípá. Jenže na diagnostice se nic neukázalo a za čtyři dny co měl auto to jemu ani jednou neudělalo.

Setkal se někdo s něčím podobným? Máte někdo nápad co s tím. Dnes auto totiž opět chcíplo a nejde natočit. Zítra to jde zpět do servisu, ale ani mechanik ani já nemáme ponětí co s tím, když diagnostika neukazuje chybu. Díky za každý typ a radu.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

1)Přívod paliva ? palivák ? čerpadlo ?
2)Přívod vzduchu? vzducháč ?
Naposledy upravil(a) A6TDI dne 16 zář 2018, 16:39, celkem upraveno 1 x.
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Tak přiznám, že tohle mě nenapadlo a ani nevím jestli na to mechanik koukal. Určitě to zkusíme i touhle cestou. Palivový filtr se neměnil. Díky za typ.
Vzduchový filtr se měnil, přívod je asi v poho, váha vzduchu bez vad.

Budou další?
Naposledy upravil(a) amg124 dne 16 zář 2018, 16:41, celkem upraveno 1 x.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Nikde není cítit benzín ?
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Nene, nikde není cítit. Když má zrovna náladu jezdit, tak jede nádherně, neškube, pěkně táhne, vše je jak má být. Divný je že ani diagnostika nic neukazuje.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Ještě doplním, že tak jednou za dva až tři měsíce doleju cca půl litru oleje a cca po půl roce vodu, kdy spadne z horní risky na spodní. Nic vic, ale nevaří a nekouří.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Takže podle nálady říkáš . Tak to tím palivákem asi nebude. Ale zkus ho jestli to nepomůže ,aspoň ho vyloučíš.
Spíš někde v elektrické části fuel managmantu tipuju tak od oka .
Počkej na tip ostatních . Víc nepomůžu
To má plyn na lanko , nebo snímač ?

Ještě mě napadla kontrola vzduchových hadiček kolem motoru atp.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

amg124 píše:Ještě doplním, že tak jednou za dva až tři měsíce doleju cca půl litru oleje
Pěknej limit, co nic neřekne ... sice to s tím asi moc nesouvisí, ale kolik za ty 2-3 měsíce to najede? 1 000km nebo 10 000km? Jak vypadaly svíčky?

Jinak klasika, koukáte jen na zapsaný/nezapsaný chyby, ale omrknout měřený hodnoty už je nad možnosti ...
Naposledy upravil(a) Rayx dne 16 zář 2018, 16:59, celkem upraveno 1 x.
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Tohle lanko myslím nemá, ale jistý si taky nejsem.
Když to stojí na místě, tak jde za plynem pěkně i když to zrovna zlobí, dokud se to nerozjede.
Teď jsem si ještě vzpomněl, že mechanik říkal, že mu to vlastně jednou také udělalo a ze jen několikrát zamknul a odemknul auto a vše zase šlo, ale diagnostika stejně nic neukázala. Říkal, že to napadl imobilizér, ale když neukáže chybu tak neví jestli je to imo nebo ne. Když jsem po něm chtěl aby to vypnul, tak říkal, že to nejde, že je to v jednotce natvrdo.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Rayx píše:
amg124 píše:Ještě doplním, že tak jednou za dva až tři měsíce doleju cca půl litru oleje
Pěknej limit, co nic neřekne ... sice to s tím asi moc nesouvisí, ale kolik za ty 2-3 měsíce to najede? 1 000km nebo 10 000km? Jak vypadaly svíčky?

Jinak klasika, koukáte jen na zapsaný/nezapsaný chyby, ale omrknout měřený hodnoty už je nad možnosti ...
Cca tak 1000km měsíčně, půl město, půl dálky
Na svíčky jsem já nekoukal, tak nevím.

Js rád za každou radu. Po jakých hodnotách bychom měli jít? Co hledat?
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Třeba čidlo teploty, pak lambda sondy, asi to má i EGR. Bude asi problém s bohatostí směsi pro a hned po startu ... Ale tohle by měl mechanik znát, evidentně to nezná, když čeká jen na zapsanou chybu ... Jake kod motoru to je?
No, spotřeba oleje na ten obsah snad OK, pokud to není víc, ta mizející voda ale taky může něco znamenat, pokud to neteče rovnou na asfalt ... Nejlepší roky to má jistě za sebou, komprese asi nebudou nic moc.
Svíce tedy měnil ten mechán, takže by je měl použít pro posouzení stavu motoru, to je základ od doby prvních svíček v motoru ...
rami
Aktivista
Příspěvky: 1619
Registrován: 28 zář 2006, 16:17
Bydliště: karvinsko

Příspěvek od rami »

co cerpadlo v nadrzi a tlak paliva?
Okta combi Tdi 66Kw Elegance, MR 02, ALH, 297 614 km
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Rayx píše:Třeba čidlo teploty, pak lambda sondy, asi to má i EGR. Bude asi problém s bohatostí směsi pro a hned po startu ... Ale tohle by měl mechanik znát, evidentně to nezná, když čeká jen na zapsanou chybu ... Jake kod motoru to je?
No, spotřeba oleje na ten obsah snad OK, pokud to není víc, ta mizející voda ale taky může něco znamenat, pokud to neteče rovnou na asfalt ... Nejlepší roky to má jistě za sebou, komprese asi nebudou nic moc.
Svíce tedy měnil ten mechán, takže by je měl použít pro posouzení stavu motoru, to je základ od doby prvních svíček v motoru ...
Tak určitě má nejlepší za sebou. Auto jsme kupovali manželce, její vysněný a dle našich možností. Na to jak je to starý, tak ke svému obsahu slušná spotřeba a do teď spolehlivé auto.
Jestli to má EGR ani nevím a teď ti ani neřeknu kód motoru, bo jsem v rachotě až do půlnoci.
Ta voda mě taky štve a na asfalt to bohužel asi neteče, ale jak jsem psal, bere to málo, za ten rok jsem to doléval jen jednou a teď znovu, fakt jen trošku a na oleji nebo ani nikde jindez to není znát.
Komprese určitě nebudou už jak nový to je jasný.
A teď k mehánikovi. Říkal, že nenašel chybu, měl to týden nebo čtyři dny, říkal že hledal vše, tak věřím, že hledal i víc než jen chyby, ale jak jsem s ním dnes mluvil po telefonu tak nebyl nadšený že to nejede, protože přiznal, že sám teď neví. Na váhu vzduchu se také díval, na to jsem se ptal, ta je prý v pohodě, na lambda jsem se neptal tak nevím.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

rami píše:co cerpadlo v nadrzi a tlak paliva?
Koukneme, resp. mechanik, díky
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
amg124
Přispěvovatel
Příspěvky: 376
Registrován: 22 led 2012, 09:35
Bydliště: Trutnov

Příspěvek od amg124 »

Jinak dělá to na teplém i studeném motoru. Pokud jsem vyndal baterku přes noc, tak ráno šlapal normálně a pak začal znova, někdy po hodině, někdy jako dnes po dvou dnech.
ex-MB 124 AMG 3,2l 24V, VW Golf I 1,6D, Seat Toleto 1,9 SDi, VW Passat B4 1,9TD, MB C-klasse, S202, 2,5TD, Škoda Felicia Combi 1,9D, Fiat Brava 1,9D, Citroen Berlingo 1.9D, Renault Laguna 1.8 16V, VW T4 Doka 1.9D

Mazda Fighter 2.5TD 4x4
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“