Špatná regulace turba Superb 2.0tdi cbbb - log

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Luigi
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 18 črc 2006, 14:05
Bydliště: Středočeský kraj

Špatná regulace turba Superb 2.0tdi cbbb - log

Příspěvek od Luigi »

Jedná se o Superba 2.0tdi 125kw cbbb dsg.

Problém je ten, že při plném plynu zabírá turbo až kolem 2400ot a pak stejně není zátah úplně pravidelný, viz. log.
Občas slyším jakoby syčení v otáčkách, kdy by mělo turbo tlačit, ale netlačí, ale únik jsem nikde nenašel.
Při normální jízdě na málo plynu auto jede celkem normálně, zabírá od 1500ot a plynule.

Najel jsem s tím kolem 2000km a řj je bez závad.
Krajní polohy regulace dle hodnot z diag. jsou ok.
Podtlak v pořádku.
Regulace běhá na podtlakové pistoli normálně.

Má někdo nějaký další tip? Předem děkuji.
Luigi
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 18 črc 2006, 14:05
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Luigi »

Obrázek
Luigi
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 18 črc 2006, 14:05
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Luigi »

Nikoho nic nenapadá? Únik vzduchu bych vyloučil, to jsem kontroloval a teď po 4t km by to bylo vidět. Syčení je velmi lehké a je to asi zvuk turba.

Ještě přidám poznatek, že s vyšším rychlostním stupněm turbo zabírá dřív, tedy na dvojku ve 2500ot, na trojku 2200ot, na čtyřku pod 2000ot.
Jako kdyby fungovala regulace pomalu a nestačila včas regulovat, je to podivný.

Budu rád za každý nápad..
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Jak nestačila včas regulovat? Evidetně tam chybí tlak, ne že by tam byl naopak přetlak...

Buď je netěsnost v sacím potrubí, nebo regulace nechodí tak jak by měla - naklopení lopatek způsobí nedosažení plnícího tlaku..
Luigi
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 18 črc 2006, 14:05
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Luigi »

Napsal jsem to špatně, myslel jsem, že to ta regulace špatně reguluje..

Netěsnosti nevěřím, spíš opravdu ta regulace, ale je to divný, všechno funguje a hýbe se, krajní polohy ok, podtlak dobrý, ovládací ventil určitě ok.
Nechtěl bych kupovat za bůra baňku a měnit to zbytečně, ale asi mi nic jiného nezbude..
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Je jedno čemu věříš nebo ne.. zkontroluj tu netěsnost..
Luigi
Sběrač informací
Příspěvky: 34
Registrován: 18 črc 2006, 14:05
Bydliště: Středočeský kraj

Příspěvek od Luigi »

Když vytáhnu tlakovou hadici, je to dost mastný. Kontroloval jsem několikrát celý tlakový okruh a žádná mastnota venku není, ten okruh je těsný, najel jsem s tím přes 4t km, to by se určitě ukázalo..
Davwid2311
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 18 lis 2021, 23:36

Re: Špatná regulace turba Superb 2.0tdi cbbb - log

Příspěvek od Davwid2311 »

Luigi píše: 17 zář 2018, 10:34 Jedná se o Superba 2.0tdi 125kw cbbb dsg.

Problém je ten, že při plném plynu zabírá turbo až kolem 2400ot a pak stejně není zátah úplně pravidelný, viz. log.
Občas slyším jakoby syčení v otáčkách, kdy by mělo turbo tlačit, ale netlačí, ale únik jsem nikde nenašel.
Při normální jízdě na málo plynu auto jede celkem normálně, zabírá od 1500ot a plynule.

Najel jsem s tím kolem 2000km a řj je bez závad.
Krajní polohy regulace dle hodnot z diag. jsou ok.
Podtlak v pořádku.
Regulace běhá na podtlakové pistoli normálně.

Má někdo nějaký další tip? Předem děkuji.
Zdravím, podařilo se problém vyřešit? Děkuji za odpověď.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“