FIAT Ulysse 2,0JTD dlouhé starty.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

FIAT Ulysse 2,0JTD dlouhé starty.

Příspěvek od kaad »

Zdravím všechny Fiaťáky a znalce motorů JTD. Mám Fiat Ulysse 2,0JTD 80kW r.v. 2003, takže typ 179. S autem jsem spokojený. Je to prostorný a pohodlný vůz navíc s velmi příznivou spotřebou. Ovšem asi před 14 dny to začalo teplé trochu déle startovat a stále se to zhoršuje. Včera jsem zastavil na parkovišti a když jsem chtěl cca po hodině odjet musel jsem točit tak půl minuty než to chytilo. Studené to lapne hned, ale jakmile s tím ujedu např. 20km zhasnu třeba u benzimky a pak to chci natočit, tak to prostě chvíli trvá. A trvá to tím více čím déle stojím. Takže u té benzinky stojím např. 3 minuty točím pak připližně 10 sekund. Ale pokud jdu třeba do Kaufu a chci odjet po půlhodině už točím i půl minuty. Diagnostika mi napsala váhu vzduchu. Tu jsem zatím jen vyčistil. Od té doby jsem najel cca 300km diagnostika nepíše nic, ale problém přetrvává. Něco podobného už jsem v minulosti řešil. Měl jsem zteřelou hadičku na přepadech, ale to chcala nafta na motor. Teď je všechno suché. Vstřiky jsem měnil cca před rokem za repasované. Neřešil jste někdo u tohoto motoru něco podobného? Díky.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale to není Fiat , ale Peugeot, ne?HDI -RHZ..
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 556
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

ano byva tam Peugeot motor mame to na dielny teraz akurat. vstreky sa tahali na kontrolu von.
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Ne. Je to Fiat motor JTD kód motoru RHW
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Zajel bych do garáže a za tepla udělal přepadovou zkoušku, protože pokud to při tom startování nekouří nebo jen pokuřuje, tak po chcípnutí zmizela nafta/tlak/ a motor nemůže chytit..Ideální by bylo dát na lištu tlakoměr a sledovat, kolik má tlak při běhu a kolik má tlak při startu zastudena a za tepla..Protože v tomto počasí žhavičky stejně nežhaví poránu a stejně to chytne..Něco se tou teplotou musí změnit..Kouknul bych i na EGR a na sání....A třeba i to lano by ukázalo, zda to má štromy pro start.. :)
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

kaad píše:Ne. Je to Fiat motor JTD kód motoru RHW
RHW není žádný Fiat, ale 2.0HDi 16V motor od Peugeota.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

přesně tak..
chce to udělat nějakou kontrolu měřených hodnot jak jsou otáčky při startu, jak nabíhá tlak v railu a taky přepadový test na vstřiky
prvně bych ale udělal paliváč a vzal jinou naftu+pixlu vifu, pak se uvidí..
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak jsem tu znovu se starým problémem. Původní problém s delšími starty zmizel po výměně palivového filtru a kompletním vyčistění palivové soustavy. Asi před měsícem se problém se starty objevil znovu. Tentokrát je to ovšem v takovém rozsahu, že po zahřátí motoru na provozní teplotu už ho prostě nenastatuju. Buď musím použít startovací spray nebo točím třeba i půl minuty několikrát po sobě. Mám obavy o baterku a tartér, takže to řeším. Udělal jsem to co tenkrát čili filtr, čistění, ale výsledek nula. Přepadová zkouška dopadla dobře. Vstřiky mají totiž najeto asi 27000km po repasi. Tlak v railu při startu cca 140bar. Pokud se motor ohřeje jen částečně a zhasnu ho nastartuje v pohodě. Ale jakmile dosáhne provozní teploty je zle. Šel jsem tedy cestou teploty. Vyměnil jsem teplotní čidlo, ale zbytečně. Diagnostika píše chybu P0110 - snímač teploty nasávaného vzduchu zkrat na plus - pól baterie nebo rozpojený obvod. A dále chybu P0101 - obvod snímače vzduchu na minimální mezi. Nezdá se mi, že by tohle byl problém se startem nebo jo? Spíš bych si tipnul čidlo otáček. 5ešil sem to u Ducata 2,8 a Seicenta 0,9. Po zahřátí a zhasnutí motoru bylo možné nastartovat až to zcela schládlo. Ale tam diagnostika psala přímo to čidlo. Preventivně bych ho tedy vyměnil, ale zatím jsem ho nenašel. Nevíte kde je? Na straně u převodovky určitě není. Tam jsem to prolezl. Je někde u řemenice pod krytem rozvodů?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Jo ještě musím dodat, že když jsem ten problém vyřešil poprvé, tak s vyčistěním pal. soustavy výměnou pal. filtru jsem měnil ještě regulátor tlaku paliva na čerpadle. na palivové liště je ještě jeden regulátor. Mněl by to být regulátor množství paliva. Ale nemůžu ho nikde vypátrat. Nemá ho ani Autokely ani nikdo jiný. Snad jen origo ve Fiatu?
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nemáš náhodou v autě motor z Peugeota 2.0HDI , který byl označován jako 2.0 JTD?
nepropadat panice...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

jericho-3 píše:Nemáš náhodou v autě motor z Peugeota 2.0HDI , který byl označován jako 2.0 JTD?
Je to Peugeot, už jsem to tu taky psal. Ty auta sjížděly z jedné linky a lišily se de facto jen v kosmetických drobnostech, jak Peugeoty a Citroeny, tak Fiaty a Lancie.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Jo je to bohužel tak jak píšete. Je to motor HDi od Peugota označovaný dokonce oficiálně jako JTD. Nejsem z toho moc nadšený když jsem to zjistil, protože já osobně frantíky nesnáším. Ale nutno říct, že ten motor ač má najeto 353000 km se drží velmi slušně a až na tento problém se starty jsem z auta zatím nadšený. Velmi příznivá spotřeba od výměny do výměny nedoleju ani kapku oleje, výkon má stále slušný přitom je to velmi prostorný a variabilní vůz. Mám ho teprve dva roky a předtím jsem jezdil převážně značkou VW, která mně ovšem velmi zklamala. No, ale to jsem trochu odbočil. Teď potřebuju vyřešit ty dlouhé starty než odrovnám baterku nebo dokonce startér.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
jadro19q
Přispěvovatel
Příspěvky: 398
Registrován: 10 pro 2008, 19:48

Příspěvek od jadro19q »

Riešenie je nasledovné ale je treba mať vybavenie

Urobiť záznam na osciloskope
1 kľuka senzor
2 vstrekovač 1
3 vačkový senzor
4 rail senzor
5 regulátor tlaku
6 nastavovač množstva Pal.


Toto meranie bi mohlo prezradiť na 90% zdroj problému bez tohto merania budete dlho maturovať !

PRIDÁM FOTO NA Ilustráciu
R 1 3 5
└┼┼┤
...2 4 6
Uživatelský avatar
jadro19q
Přispěvovatel
Příspěvky: 398
Registrován: 10 pro 2008, 19:48

Příspěvek od jadro19q »

Mala ukážka Fiat motor

Obrázek
Obrázek
R 1 3 5
└┼┼┤
...2 4 6
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tenhle motor Frantíky ukazuje právě v tom dobrém světle, a to také proto, že jeho základ je osvědčený z minulosti a nemá "milion zbytečností" jako koncern. Takže tento držák s litinovým blokem, všechny výtvory dnešní doby strčí do kapsy..Opravíš to, dle itineráře zde a budeš jen užívat.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Fiat“