FIAT Ulysse 2,0JTD dlouhé starty.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kaad píše:J Teď potřebuju vyřešit ty dlouhé starty než odrovnám baterku nebo dokonce startér.
kaad máš furt problém? pokud jo tak nahoře na vstřikách sdělej ty sponky vytoč tu přepadovou lištu a krátce zastartuj, který vstřik bude poblitý tas ho, napiš na sz poradím ti opraváře 50 km a pak budeš startovat

ten motor startuje tak že po půl otáčce skontroluje synchro vačka klika, v daší půlotáčce dosáhneš 200 bar řj dá pokyn ke startu a máš tam 380 bar, při tlaku 140 to můžeš točit půl dne, to raději sprej kopeček či lanostarter ;)
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Těch 140 bar je dle servisního manuálu normální startovací tlak. Resp. psaný je 150 bar. Já jsem sice napsal 140, ale naměřil jsem 144 až 146??? problém jsem vyřešil výměnou čidla otáček kliky. Preventivně jsem vyměnil i senzor polohy vačk. hřídele, protože jsem si nebyl jistý a rozdělávat znovu půl auta se mi nechtělo. Auto zatím startuje, takže doufám, že to chvíli vydrží. teď jsem se ovšem pustil do výměny žhavičů, protože se blíží zima a vím o tom, že je mám vadné. Přes léto to nevadilo, takže ,,kovářova kobyla" léto přečkala s vadnýma žhavícíma svíčkama. No, ovšem řeknu vám, že měnit tady ty žhaviče to je zážitek na celý život. Ze shora se na to nedostanete ikdyž vyhážete půlku motorového prostoru a zespod zvazí turbo a sběrné potrubí. Samozřejmě ty svíčky nahmatáte, ale to je sai tak vše. Musíte je nějak odpojit musíte je nějak dostat ven. Kdyby se jednalo o součást, kterou dávám ven jednou dvakrát za životnost toho auta neřeknu ani ,,Bé." Ale umístit takhle žhaviče, které spadají do pravidelné údržby to chce notnou dávku demence. Jsem tak vytočený, že kdyby se mi na dvoře objevil dnes nějaký inženýr prísám bohu bych ho vzal kladivem po palici.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Ještě několik poznámek: přepadová zkouška byla to první co jsem dělal. A udělal jsem ji znovu i včera. Ze žádného vstřiku ani kapička. Jen mi ještě trochu napasuje to že když sundám ze vstřiků tu přepadovou lištu, tak vstřiky sice zůstanou suché, ale z té lišty stříká nafta. Jakoby proti směru. Mám takové podezření na ten senzor co je na palivové liště, že trochu propouští. Není to přímo regulátor tlaku ten je na čerpadle měl by to být nějaký ,,ventil množství paliva." Nevím přesně, jak má fachčit, ale při startu by asi propouštět neměl, ne? Možná i to je příšinou proč jsem naměřil trochu menší startovací tlak. Přesto auto teď po výměně toho čidla otáček startuje dobře. Ale když třeba vytočím motor např. při jízdě do kopce, při předjíždění apod. jako bych cítil omezovač a to nemám ani 4000 otáček. Na ten sezor jsem se díval v Autokely i na netu, ale nikde není. Asi jen origo ve Fiatu. Určitě by stálo zato ho ještě vyměnit. Dnes jdu pokračovat va výměně těch žhavičů. Včera jsem je stihnul akorát tak vyndat.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="kaad"]

já už jen čumím že má něco menší startovací tlak jak 200 atm, žiju v tom že 200 startuje a skočí 390 když tam natočím 390 a nenastartuje tlakem pliva to není
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

No, že by neměl zbytečnosti se říct nedá. Je tam senzorů až hrůza a některé bych řekl, že právě zbytečně. A navíc to vstřikování resp. systém vedení zpětné větve je přímo labyrint. Např. dokáže mi někdo vysvětlit co je tohle za bazmek a jaký má účel? Je to uchyceno na palivové liště vedle snímače tlaku a oba ty vývody jdou do zpátečky.Obrázek
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
kaad
Aktivista
Příspěvky: 1148
Registrován: 14 říj 2007, 15:52
Odpovědi: 1
Bydliště: okres Přerov

Příspěvek od kaad »

Tak vidím, že jste z toho vedle, tak jako já. Pokud by to byl ventil množství paliva měl by být jednosměrný, což není, protože ho profouknu přes oba vstupy a neměl by být zařazen do zpětné větve. Jak říkám: toto auto má zbytečně složité systémy.
Fiat Ulysse 2,0JTD a AUDI A3 S-line 125kW
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32834
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="kaad"]Tak vidím, že jste z toho vedle, tak jako já.

pokud řeším dlouhý start řeším ho furt stějně na všech cri, dám tlak paliva, musí být 0 zatočím je tam hned 200 at motor chytne a je tam 390, pokud motor točí a je tam 390 nedává pokyn ke startu, pokud se za delší dobu posbítá tlak do 200 tak to nechytne nikdy téměř vždy mi chcal vstřik, pokud ne čerpadlo do luhačovic ;)
Odpovědět

Zpět na „Fiat“