Hodnoty kanál 23
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Hodnoty kanál 23
Ahoj, jak ovlivnim hodnoty v kanále 23? Konkrétně BKD, je možný že motory co to mají do mínusu jsou svižnější? Kamarád je na hodnotách až +120....
To je hodnota BIP, tedy rozdíl mezi skutečným momentem dosednutí regulační jehly elmagnetventilu na sedlo a plánovaným podle mapy. BKD má povolené rozmezí -150 až +150, starší PD měli povolené rozmezí -100 +100 milisekund. Každopádně, pokud by to nebylo v povoleném limitu, zapsalo by to chybu, je to základní podmínka fungování PD vstřiku
Jestliže je v jednotce čerpadlo-tryska vzduch, je jehle elektromagnetického ventilu při zavírání kladen menší odpor.
Ventil zavře rychleji a BIP se objeví dříve, než ho řídicí jednotka motoru očekávala. (tedy by měla být záporná hodnota, jestli se pletu, korigujte mě )
V tomto případě je ve vlastní diagnostice hlášena závada: Nedosažena regulační mez
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=15595
Jestliže je v jednotce čerpadlo-tryska vzduch, je jehle elektromagnetického ventilu při zavírání kladen menší odpor.
Ventil zavře rychleji a BIP se objeví dříve, než ho řídicí jednotka motoru očekávala. (tedy by měla být záporná hodnota, jestli se pletu, korigujte mě )
V tomto případě je ve vlastní diagnostice hlášena závada: Nedosažena regulační mez
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=15595
jj, je to tak, když to podfukuje jde to do mínusu, když je problém třeba s elektrickým kontaktem jdou hodnoty do plusu, samozřejmě může být chyba i jinde, ale tohle jsou nejčastější příčiny, jinak víc jak 128 se nezobrazuje a většinou to pak hodí chybu, s hodnotama v plusu to většinou jede hůř, co se tak setkávám nejčastěji, když to jede dobře, tak bývají hodnoty v mínusu, nejčastěji okolo -30 až -40
Se přimíchnu. Když jsou hodnoty teda menší jak -100, tak to je dřívější zavření. To by mohlo souviset s netěsností v hlavě a nízkém tlaku paliva ve vedení (včera jsem přišel na vadné gumičky, vydržely jen 40tkm). Nemusí to teda nutně znamenat vadný vstřikovač, když jsou všechny jak podle pravítka na cca stejných hodnotách.
PD vstřik drží v šachtě 1 nebo 2 šrouby, nic jinýho ho nedrží. Navíc je tam protitlak od ovládací vačky přes vahadlo na pružinu s pístkem PD vstřiku. Teoreticky, pokud by se ovládací vačka PD vstřiku (nebo samotné seřizovací čepy na PD vstřiku) opotřebovala natolik, že by na vahadle vznikla vůle na nejnižším profilu ovládací vačky (to taky vede k prasknutí/opotřebení držáku pružiny na PD jednotce, která má být i v tomto bodě minimálně stlačená), mohlo by se podfouknutí projevit dříve.
Špatný souběh časování ventilů a vstřikování dokáže taky divy, ale u PD je to vše ovlivněný společnou vačkou, a ta musí hrát s klikou. Cos tedy myslel špatně nastavenou vačkou?
Špatný souběh časování ventilů a vstřikování dokáže taky divy, ale u PD je to vše ovlivněný společnou vačkou, a ta musí hrát s klikou. Cos tedy myslel špatně nastavenou vačkou?
Tomuto mi nikdo neuvěří (ani já tomu nevěřím). Nastavil jsem svoje BKD na přípravky a za dva dny klesly časy vstřiků z -90 na -110 a spotřeba se mi zdá divoká. Vstřiky mám měněné v roce 2012 (společně s kompletní hlavou) v autorizáku, ale hlavu jsem musel vyměnit, protože sedla zfrézovali moc a vstřiky klesly mimo osazení (proč frézovali novou hlavu?). Na novou hlavu, kterou jsem osazoval podle dílenské příručky a přípravky si poctivě zapůjčil z autorizáku, jsem najezdil pomalu 50tkm a zase lítá spotřeba, palivák je černý a starty stojí za houby. Před pár týdny jsem měnil žhavky a kontroloval jsem vahadla, jestli se nepovolili kontra matky a vše sedí. Pak jsem kontroloval rozvody, nastavil je na přípravky (kontroloval jsem nastavení, jezdím jako prase a řemen se dřív vytahá) a o pár dní to vše začalo. Jak kdyby zase klekla hlava... No uvidim, ve čtvrtek dojdou gumičky, tak uvidím co se stalo.
Já u svého motoru pozoruji zajímavé chování - PD vstřiky (motor BKD) na prvním a druhém válci mají hodnoty BIP při volnoběhu motoru, zahřátého na provozní teplotu, oscilují mezi -5 a -20. Jakmile začnu přidávat plyn, jejich hodnota se plynule snižuje až na -128 při cca 3 000 ot/min. Motor téměř neznatelně vibruje při lechtání plynu kolem 1500 - 1800 ot/min, ale jinak táhne hladce a dobře až do omezovače. Volnoběh drží, jen občas se zahoupne a hned se zase uklidní. Startování studeného i teplého motoru je na tři válce (asi jako kdyby padala nafta), ale po nastartování se motor hned uklidní.
Ty vibrace při lehoučkém plynu okamžitě ustanou, jakmile jen trochu přidám plyn, ale otáčky se ještě nestihly zvýšit. Přijde mi to spíš jako kdyby příčina byla v elektrické části těch dvou vstřiků. Vstřiky byly před cca 5000 km měněny za repasované (AutoNorma).
Nějaký tip?
Ty vibrace při lehoučkém plynu okamžitě ustanou, jakmile jen trochu přidám plyn, ale otáčky se ještě nestihly zvýšit. Přijde mi to spíš jako kdyby příčina byla v elektrické části těch dvou vstřiků. Vstřiky byly před cca 5000 km měněny za repasované (AutoNorma).
Nějaký tip?
------------------------------------
Škoda Rapid 1.2TSI 81kW MR2017
Škoda Octavia 2, 2.0TDI PD BKD 103kW
Škoda Octavia 1 1.6 74kW
Škoda Rapid 135
Škoda Rapid 1.2TSI 81kW MR2017
Škoda Octavia 2, 2.0TDI PD BKD 103kW
Škoda Octavia 1 1.6 74kW
Škoda Rapid 135