vw multivan
Moderátoři: šulda, Moderátoři
O nějakých 22 kousků T5 a T6 se starám a o dalších cca 50 mám informace. Pokud ti nevadí hodně volná jízda, jdi určitě do 1,9 77kW, typ AXB, byl nejspolehlivější, jen jich je v Multivanu málo. Sem tam odejde vačka a hydroštely, teď zrovna měním turbo ve 470 tis. km, občas je třeba repas převodovky (ložiska), jinak celkem pohoda. Co se týká pětiválců, to je tragédie. U všech byly vydřené vložky, voda se hrnula do oleje nebo naopak, turba, filtry pevných částic, občas pohon 4x4... A co se týká novějších 2,0 TDI, zase platí čím menší výkon, tím déle vydrží. Mám tu jednu 75 kW, najeto půl milionu a zatím dobré. Jen jsou při studených startech slyšet hydroštely - jejich konstrukční vada, můžou dokonce uklepat ventil a shodit do válce. To budu muset pořešit. Pak tu mám BiTDI 132 kW a neskutečná tragédie. U všech bez výjimky strašná spotřeba oleje, v konečné fázi i 3 litry na 1000 km ! , klepající hydroštely, upadané ventily, prasklé písty, turba, poddimenzované spojky, vydřené válce, prasklé svody (nejdou koupit samostatně, vždy celé biturbo), ucpané filtry pevných částic (z velké části z důvodu spotřeby oleje)… A co je nejsmutnější, většina z nich padla těsně po záruce a VW se k tomu staví zády. Mám tu teď ,,rekordmana", který má už 140 tisíc bez výměny motoru, ale žere přes litr oleje na 1000 km, někdy 2. Je to fakt smutné, kam se to řítí. A to podotýkám, že i během záruky měním tajně olej po 15 tis. a celkově u nás mají auta nadstandartní péči, čímž se spolehlivost zvýšila.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Jo, a teď u dvou nových 2,0 TDI 75 kW přesně v 60 tis. praskla trubka k EGR ventilu, u třech nových 2,0 BiTDI 150 kW už ve 27, 32 a 38 tis. to samé, tam se prý musí vyndat celé biturbo. A jeden v 36 tis. přestal dobíjet. Fakt chuťovky.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Takovej průzkum na takovým počtu aut, moc hezký, ale výsledky se nečtou dobře Takže spotřeba oleje tady jde na vrub podceněný konstrukce stěn válců jak u 2.5, tak 2.0?
Experti, co tomu navíc narhli LL interval (pro oblasti s kvalitním palivem atd. ) asi nic netestovali a bylo to rozhodnutí jen od stolu, teda PC ...
Experti, co tomu navíc narhli LL interval (pro oblasti s kvalitním palivem atd. ) asi nic netestovali a bylo to rozhodnutí jen od stolu, teda PC ...
103 kW žádnou nemáme, nemohu sloužit. Ale pokud nemá BiTDI, tak by mohla být srovnatelná s 75 kW a výhoda u té silnější je šestikvalt. Mercedesy jsou na tom lépe, kamarád dělá v autodopravě, kde je mají a prý většinou vydrží cca 400 tis. Jen prý pozor na motory od Renaultu, jsou i ve Vitech a Sprinterech a kvalita, no... prostě Renault. Někdy se povede a někdy máš chuť to pojistit a zapálit.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Jo, a teď u dvou nových 2,0 TDI 75 kW přesně v 60 tis. praskla trubka k EGR ventilu, u třech nových 2,0 BiTDI 150 kW už ve 27, 32 a 38 tis. to samé, tam se prý musí vyndat celé biturbo. A jeden v 36 tis. přestal dobíjet. Fakt chuťovky.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
HonzaXM píše:O nějakých 22 kousků T5 a T6 se starám a o dalších cca 50 mám informace. Pokud ti nevadí hodně volná jízda, jdi určitě do 1,9 77kW, typ AXB, byl nejspolehlivější, jen jich je v Multivanu málo. Sem tam odejde vačka a hydroštely, teď zrovna měním turbo ve 470 tis. km, občas je třeba repas převodovky (ložiska), jinak celkem pohoda. Co se týká pětiválců, to je tragédie. U všech byly vydřené vložky, voda se hrnula do oleje nebo naopak, turba, filtry pevných částic, občas pohon 4x4... A co se týká novějších 2,0 TDI, zase platí čím menší výkon, tím déle vydrží. Mám tu jednu 75 kW, najeto půl milionu a zatím dobré. Jen jsou při studených startech slyšet hydroštely - jejich konstrukční vada, můžou dokonce uklepat ventil a shodit do válce. To budu muset pořešit. Pak tu mám BiTDI 132 kW a neskutečná tragédie. U všech bez výjimky strašná spotřeba oleje, v konečné fázi i 3 litry na 1000 km ! , klepající hydroštely, upadané ventily, prasklé písty, turba, poddimenzované spojky, vydřené válce, prasklé svody (nejdou koupit samostatně, vždy celé biturbo), ucpané filtry pevných částic (z velké části z důvodu spotřeby oleje)… A co je nejsmutnější, většina z nich padla těsně po záruce a VW se k tomu staví zády. Mám tu teď ,,rekordmana", který má už 140 tisíc bez výměny motoru, ale žere přes litr oleje na 1000 km, někdy 2. Je to fakt smutné, kam se to řítí. A to podotýkám, že i během záruky měním tajně olej po 15 tis. a celkově u nás mají auta nadstandartní péči, čímž se spolehlivost zvýšila.
Pěkně napsané, člověk aspoň ví, jen se zeptám, fakt se do multivana dávala i 77kw? Já to nikdy neviděl ani o tom neslyšel.
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Zajimave, dekuji za info.
Mel jsem zkusenosti se zminenym, podklady od Richarda a Ladi a napsal jsem obdrzene informace. Setkal jsem se s R5, u kterych problemy byly zpusobeny bud nikasilem (a s tim souvisejicimi problemy) a nebo vlivem zanedbane udrzby.
Takze dotaz, predevsim na HonzaXM: za predpokladu, ze se vyresi ty vlozky a udrzuje se to (casta vymena kvalitniho oleje), jsou opravdu ty problemy u 2,5 R5 TDI PD tak velke?!
Mel jsem zkusenosti se zminenym, podklady od Richarda a Ladi a napsal jsem obdrzene informace. Setkal jsem se s R5, u kterych problemy byly zpusobeny bud nikasilem (a s tim souvisejicimi problemy) a nebo vlivem zanedbane udrzby.
Takze dotaz, predevsim na HonzaXM: za predpokladu, ze se vyresi ty vlozky a udrzuje se to (casta vymena kvalitniho oleje), jsou opravdu ty problemy u 2,5 R5 TDI PD tak velke?!
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Fekálek: Ano, verzi 77 kW má v Multivanu kamarád. Je s tím velmi spokojený, i když by prý ocenil vyšší výkon. Po mém vyprávění mu ale už stačí. Maximálně snad že by dal rozumný chip do 90 kW.
Jericho-3: V blázinci skončím za chvíli já, protože je mám všechny na starosti a nemůžu si vybírat. Pokud mě tam tedy dovezou, jedná se o záchranky a převozové sanitky. Teď si možná řeknete, jaký dostávají záhul, ale není to tak. Všechny mají GPS a překračování rychlosti nebo přetáčení motoru u převozních se trestá i vyhazovem a rychlé to mají odstupňované podle náročnosti výjezdu. Všechny rychlé mají dobíjení a předehřev motoru a nikdy nejedou studené ani hned na krev. A všechny až na dvě parkují ve vytápěných garážích. Většina řidičů má i cit k řízení.
Jericho-3: V blázinci skončím za chvíli já, protože je mám všechny na starosti a nemůžu si vybírat. Pokud mě tam tedy dovezou, jedná se o záchranky a převozové sanitky. Teď si možná řeknete, jaký dostávají záhul, ale není to tak. Všechny mají GPS a překračování rychlosti nebo přetáčení motoru u převozních se trestá i vyhazovem a rychlé to mají odstupňované podle náročnosti výjezdu. Všechny rychlé mají dobíjení a předehřev motoru a nikdy nejedou studené ani hned na krev. A všechny až na dvě parkují ve vytápěných garážích. Většina řidičů má i cit k řízení.
Jaguar S-type 3,0, r.v.2003
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...
Citroen XM Ambulance, 2,1TD 12V, r.v.1995
Citroen XM Musketier 3,0 V6 24V, r.v.1998
Citroen C5 break 2,0 HDi, r.v.2005
Citroen Berlingo 1,9D, r.v.2004
Citroen Berlingo 1,6 HDi, r.v.2009
Fiat Scudo 2,0 JTD, r.v.2008
A další...