AGR - průnik oleje ze sacích parohů ve spoji s egr ventilem

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

AGR - průnik oleje ze sacích parohů ve spoji s egr ventilem

Příspěvek od Kendys_TDI »

Ahojte všem jsem tu nový ale s diesely už mam něco najeto.
Můj problém je následující, vyskytl se mi průsak oleje před EGR ventilem (jak je sání) z egru přes dirky nic neteče, ale před ním, jak je spojen z parohy je hotová potopa. Zlepšilo se to po opětovném zapojení egru (měl jsem vypojenou a zaslepenou podtlakovou hadičku) nevíte někdo čím by to mohlo být?
Jinak olej mizí no od doby co mi to tudyma teče. Ale turbo do nouze nepadá, ani při maximální rychlosti, takže mi to moc nejde do hlavy, asi nějakej prvopočátek problému (viz obrázek, ale není z mého auta) Obrázek
Kdoví jak dlouho to tam už kape (teče) protože jsem to objevil až po sundání krytu při kontrole rozvodů.
Předem díky za nápady
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

olej tam muze byt v nejakym přimereným množství...spis mastnota a né plný vedení oleje. Olej tam jde bud z ventilového víka a co pustí turbo. Já bych si tipl ze turbo se za chvilku odporoučí.... ;)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
yardarytarda
Přispěvovatel
Příspěvky: 456
Registrován: 22 říj 2008, 18:42
Bydliště: Čejkovice

Příspěvek od yardarytarda »

Rozeber to a vyměň O kroužek a ještě se podívej do intercooleru kolik je tam oleje.Ten olej v sání je naprosto normální v malém množství.
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

pokud mu olej mizí ve velkým tak uz mu zadnej o-krouzek nepomuze….. ;)
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jo, asi tak, turbo prostě pouští už moc
IC bude plnej, jdenou tomu šlápneš, natáhne to olej z IC a to pak uvidíš tanec (noteeth)
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

aspoň si jednou naposled pořádně sjede (noteeth)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Obrázek
Tak jsem zjistil, že oleje zase tolik neubylo, že byl zlomený držák olejový měrky, takže na měrce bylo míň, jak byla dole v tom držáku povytažená vůči tomu hrdlu měrky. Ale za 3000km to asi už 0.4L spotřebovalo.
Jak zjistím kolik je oleje v ic? Ještě sem to nikdy nezjišťoval. Turbo zatím ani nepíská a nevím o něm, krom zátahu:) Ale všiml jsem si, že dost oleje je kolem víka ventilů, tady někdo psal, že to může být i tím, co se s tím dá udělat? Stačí přetěsnit ventilové víko?
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
martinsidlo
Aktivista
Příspěvky: 4643
Registrován: 06 pro 2009, 15:24
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od martinsidlo »

Dej jen nový těsnící kroužek. S tím olejem straší,ve stlačeném vzduchu stačí kapička a na vzduchu vzlíná. Zde je to normální.
Simson Enduro S 51(70 ccm) ex
Lada 1200 S(1500 ccm) 74 ex
Seat Cordoba Sdi AEY 98 ex
OI Combi TDi ASV 1xxPs,2xxNm,740tis.km brzdy 312 x 280 chlazené
OI Combi TDi ASZ (TDI FUN 186Ps,415Nm)brzdy 312 x 280 chlazené
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Samozřejmě, běžná věc, zaslepí se ta dírka a dá "manžetka" a bude pokoj.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Ahoj, sorry. Nemám moc na kompiky a fora poslední týdny čas proto píšu až teď. Taxem nakonec vylil 2 deci z cooleru, ze sacích parohů a silného égru, sem (nekecam) vyškrábal víc než pixlu od Solviny samejch dehtů, s*a*e* a olejovejch spalin. Vše sem vydrhnul (šlo to krásně klasickým čističem brzd z drogerie za 65,- Kč), přesponkoval sem pár hadic s trubkama. A oleje to vzalo zatím jen těch 0.5 L na 5500 km, takže žádný dráma. Takovej náhlej únik lze vysvětlit jen__tak, že večer předtim sem dostal super nápad (když už neni skoro žádnej provoz) jet vypalovat a vyhánět saze ze systému, takže tomu turbu asi moc nepomohlo, když jelo na trojku na maximum otáček cca. 3 kilometry :D Ale od těch dob je to zase takový roztahanější. I když častokrát si už za studena popískne ten obtok. Takže díky za rady a mam další dotaz prosím vás: Když někdy dojedu třeba na parkovisko s udušeným motorem, začne hrozně klepat asi setrvák, je to možný

Obrázek
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Ahojte, nechtěl sem zakládat nový téma, tak pokračuju v tomto.
Stala se mi 1 taková příhoda s autem přede-včírem :? Jel jsem zcela normálně, prohřál sem motor jako vždycky a když jsem potom přijel do města, tak za kruháčem to odmítalo táhnout..dvojku sem vytočil do 2600 otáček a byl sem rád a když sem přeřadil na trojku a dal po chvíli plnej na podlahu, tak se začal motor dusit, cukat, zkrátka se mu ten plyn na max. vůbec nelíbil a pouštěl sem tam chodce na přechodu a to byl po vyřazení a brzdění zvuk, připomínající dusící, kuckající a cukající motor, že už jsem každou chvíli čekal, že to ostavim u krajnice. Pak jsem dojel k baráku do ulice a už to zase šlo všechno jak mělo, zkoušel sem šlapat plyn na podlahu a motor táhnul jak měl, ale při parkování bylo málo místa (popojíždění dopředu/dozadu) a jak jsem to tam skládal, tak se ten zvuk od předchozího přechodu pro chodce zase vrátil...strašný rozhozený nevyrovnaný motorový zvuk...to jsem ještě u žádného auta nezažil. No taky mám vylítanej oturbenej 4 hrnek, takže co chtít, ale normální to určitě není.
Už od začátku, co auto mám, pojímam podezdření na uvadající a postupně odcházející váhu vzduchu, což by asi mohlo být oním způsobovatelem problémů ? Nebo jsem naprosto vedle ? :D (LOL)
Auto je občas takové náladové, mívá občas nepravidelný tah (ale ne moc) a přijde mi, že si dělá co chce = je den, kdy nastartuju i v mrazu na drc - to auto funguje, jede jak má a vše je v pořádku.
Ale jsou také dny, kdy hned po dalším studeném startu (max. 2-3 vteřiny točí starter) poznám, že je něco špatně = motor chytne všelijak, běží dlouho nevyváženě a po couvání nebo rozjezdu se celej motor jakoby rozeskáče jako kdyby byla KO dvouhmota (která tam není), a dělá to hlavně po vyšlápnutí spojky a zastavení např. na křižovatce. Ani tah není optimální, ale pořád to ujde. Zprvu se mi stávalo, že když jsem nenatočil na poprvý, tak potom motor chytnul opravdu divně a dokonce v něm něco mlátilo, jakoby uvolněná klikovka mi to přišlo, ale asi šlo o čerpadlo, protože od doby co tankuju Benzinu+aditiv, tak čerpadlo chytá na otočení jak za tepla tak studena (pokud teda nemá motor zrovna svůj náladový den), takže čerpadlo bych vyloučil, měnil jsem na něm tu elektroniku, protože byla původní a vypadá zatím, že když nebudu "magor", tak není šance ho odrovnat.
Turbo do nouze nepadá, zkoušel jsem několikrát a ony mu ty otáčky normálně svědčí (rofl) To se o lopatkovém turbu u bývalý ALH/AFN říci nedalo, tam šlo slyšet, že v otáčkách se ten motor strašně trápil. Tohle je pravý opak, od volnoběhu klasický tah.
Budu rád, za jakékoliv nápady či rady - předem díky!?! čím by ten chod občasný mohl bejt....
Na diagnostiku se letos už nedostanu, a když jsem slyšel reference a cenu, tak asi ani po roce novém (LOL) :x
Jde mi o to, zda by to mohlo být tou váhou a nebo spíš hledat jinde ?
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Možná blbne chcípklapka?Co ventil, kterej ji ovládá?
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

Znělo by to logicky, ale prstem je celkem tužší tu klapku zmáčknout, takže se vrací dobře. A ten ventil chodí jak má, vždy po chcípnutí takový hlasitý dusnutí, jak se klapka otevře. A v letě ta vystřelovala, jak blow-off ventil - normálně když vše vypnu, tak jí slyšim od motoru, jak otevře po chcípu :) Égr čištěn včetně sání, + podruhé přetěsňovám, z důvodu chyby mezi volantem a sedačkou, kde se nevyplatilo ušetřit za těsnící kroužek 56,- Kč a za necelý měsíc to rozebírat znovu.
Prosimtě dal by se ten ventil nějak otestovat zda otvírá jak má a následně tu klapku za chodu motoru nepřivírá třeba?
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

klapku odpoj tak aby ostala otvorena a jazdi - uvidis ci bude nejaka zmena
normalne je tam iba na to aby sa motor neklepal ked ho chcipnes
Uživatelský avatar
Kendys_TDI
Přispěvovatel
Příspěvky: 190
Registrován: 23 zář 2018, 10:39
Bydliště: Střední Čechy Slánsko/Žatecko

Příspěvek od Kendys_TDI »

misocko píše:klapku odpoj tak aby ostala otvorena a jazdi - uvidis ci bude nejaka zmena
normalne je tam iba na to aby sa motor neklepal ked ho chcipnes
Dobrá vyzkouším a dám vědět - ony ty nejsnažší řešení jsou vždy těmi správnými
Octavia 1 TDI AGR, GOLF IV 2.8 V6 4motion
a ještě je tu manželky Fóbia 1.4 16V BKY hatch (LOL)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“