2.0 TDI BKD Sám si přidává plyn

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

had954
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09 zář 2012, 18:25

2.0 TDI BKD Sám si přidává plyn

Příspěvek od had954 »

Ahoj všichni,
Mám problém u Octavie II BKD. Při jízdě mezi 1500 až 3000 ot/min si sama začne přidávat a ubírat plyn.
Zkoušel jsem odpojit váhu vzduchu a veškerou podtlakovou regulaci. (přetrvává). Bylo to cejtit i v nouzáku. V měřených hodnotách je vidět že si sama zvyšuje množství paliva. Požadovaná hodnota je v grafu OK. Skutečná hodnota jde nahoru a auto zrychluje a zase ubere. Chová se přesně podle grafu (skutečná hodnota). Dělá to i na tempomat.
Je zajímavý, že auto jede normálně i s odpojenou váhou vzduchu.
Auto má první majitel a najeto 160 tis. Vyměněny kabely ke vstřikům.
Co všechno dokáže ragulovat množství paliva u PD?
Díky za odpovědi.
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 709
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

egr
To je situace!
had954
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09 zář 2012, 18:25

Příspěvek od had954 »

EGR se podle měřených hodnot chová přirozeně. Měl jsem ho odpojeny, pro jistotu i zaslepený. Mám podezření na ŘJ motoru.
Uživatelský avatar
snilek
Nováček
Příspěvky: 7
Registrován: 24 zář 2018, 18:14

Příspěvek od snilek »

čidlo teploty ?
Přišel jsem ,četl jsem ,zkusil jsem a funguju :) :)

Originál HR Carsoft 5.1 2014 :)
Originál HR Carsoft 5.1 UP to 7g 2018 :) Full
had954
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09 zář 2012, 18:25

Příspěvek od had954 »

Už jsem asi na stopě. Po vytažení pojistky ABS, ESP, posilovače řízení auto jede normálně.
V paměti závad u motorové jednotky se objevil snímač natočení úhlu volantu.
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

Skontroluj ci vsetky snimace ABS ukazuju rovnaku rychlost.
had954
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09 zář 2012, 18:25

Příspěvek od had954 »

Všechny snímače ABS ukazují stejně. Po odpojení jednoho snímače to auto dělá pořád. Všechny jednotky mají čistou paměť závad krom motoru. (zhavici svíčka, snímač natočení volantu)
Po odpojení posilovače řízení to dělá pořád. Po odpojení jednotky ABS to dělá jenom trošku o 60% lepší, ale dělá.
frantisek28
Přispěvovatel
Příspěvky: 840
Registrován: 08 črc 2007, 17:23

Příspěvek od frantisek28 »

No tak vyries ten snimac volantu… Ten ma vplyv na ABS⁄ESP a to zas na tvoj opisovany problem. Preto som sa dotazoval na ABS…
had954
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09 zář 2012, 18:25

Příspěvek od had954 »

Snímač natočení volantu jsem měl vydaný zkoušel jsem jezdit bez něj. Pořád stejné.V měřených hodnotách se tvářil OK. Řídící jednotka si stále přidává a ubírá dávku paliva.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Místo odpojování ABS a dalšího hledání naslepo sis měl už dávno projet měřený hodnoty, třeba pro plynovej pedál a nebo tu páčku tempomatu v době, kdy to má "samo přidávat a ubírat" ... Ale platí to pro všechny skupiny ;)
Píšeš V měřených hodnotách je vidět že si sama zvyšuje množství paliva, to máš na mysli skupinu 8?

To že má jet normálně i s odpojenou váhou normální není :)
had954
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09 zář 2012, 18:25

Příspěvek od had954 »

V měřených hodnotách jsem hledal vše co se dalo. Například plynový pedál se chová normálně. Sledoval jsem ho v % i ve skupině 17 napětí dvou snímačů polohy, napětí v grafu je stejné a auto zrychluje. Ve skupině 8 je vstrikovane množství paliva požadované řidičem to se chová normálně, reaguje podle pedálu. Vstrikovane množství ve skupině 13 si přidává a ubírá samo podle toho jak auto samo zrychluje a škube.
Ve skupině 15 je vidět jak ventily na vstřikovacích sami mění hodnotu. Někdy společně někdy střídavě a to při i aktivním tempomatu při jízdě po rovině.
Páčku tempomatu nevím jak měřit. Tam je jen pozice v kódu. Ta se mění v závislosti na povelech páčky. Při problémů se kód nijak nemění.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Hm, tohle sis ale nějak popletl ...

Vstrikovane množství ve skupině 13 si přidává a ubírá samo podle toho jak auto samo zrychluje a škube.
Ve skupině 15 je vidět jak ventily na vstřikovacích sami mění hodnotu. Někdy společně někdy střídavě


013,0,volnobeh stabilizace (odchylka vstrikovaneho mnozstvi)
013,1,odchylka,vstrikovaneho mnozstvi valec 1,Pozadovano (volnobeh): -2.8...+2.8 mg/vstrik.
013,2,odchylka,vstrikovaneho mnozstvi valec 2,Pozadovano (volnobeh): -2.8...+2.8 mg/vstrik.
013,3,odchylka,vstrikovaneho mnozstvi valec 3,Pozadovano (volnobeh): -2.8...+2.8 mg/vstrik.
013,4,odchylka,vstrikovaneho mnozstvi valec 4,Pozadovano (volnobeh): -2.8...+2.8 mg/vstrik.
;
015,0,spotreba paliva
015,1,Otacky motoru,(G28),Pozadovano (volnobeh): 810...940 ot/min\nPozadovano (plne zatizeni): 2800...3200 ot/min
015,2,kroutici moment motoru,,Pozadovano (volnobeh): 25.0...60.0 Nm
015,3,spotreba paliva
015,4,pozadavek na moment,(ridic),Pozadovano (volnobeh): -5.0...0.0 Nm
had954
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 09 zář 2012, 18:25

Příspěvek od had954 »

Jo máš pravdu spletl jsem si list a skupinu Obrázek
Uživatelský avatar
johnyd1
Přispěvovatel
Příspěvky: 638
Registrován: 25 dub 2010, 11:35
Bydliště: Slovensko okr.NM

Příspěvek od johnyd1 »

s tou delphi tam moc nenačaruješ. (wallbash)
Koleos 2018
Intens Energy dCi 175 4x4
-Can-clip,Vag-VCDS-OP-com-Fiat EcuScanKts 540 Esi2 Bmw ista-d
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No podle skupiny 13 určitě nemůžeš posuzovat, že by motor sám bez požadavku od řidiče nebo jiného systému zrychloval nebo ne ...

No a z tý 15, jaký pole jsi bral?
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“