Nezavislé topení - opraveno (snad)

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Nezavislé topení - opraveno (snad)

Příspěvek od Woko_O »

Ahoj

Originál Webasto 5K0963272A v Golfu 6. Funguje aktivace přes Maxidot, i přes dálku. Topení normálně hučí, nikde nic nebliká, jako chyby ale fouká studený vzduch. Ani to vůbec neohřeje vodu když ráno zapnu auto. Tohle jsem v autě ještě neměl ani nerozebíral. Když sem to měl poprvé na diagnostice tak to bylo zablokovaný z důvodu málo paliva a sporadické chyby o uhašení ohně - po odblokování se chyby smazaly.

Co může být špatně? Kdyby to nemělo oheň tak to funguje taky normálně? Kde by se mi na to mohli případně mrknout?

Díky
Naposledy upravil(a) Woko_O dne 12 lis 2018, 18:34, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

a co říká diag? když to běží, jaká je teplota hoření, teplota vody atd atd?
zx6ninja
Aktivista
Příspěvky: 3185
Registrován: 31 říj 2009, 08:02
Bydliště: Humpolec
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od zx6ninja »

nemáš tam režim větrání? jinak můžu opravit v Humpolci
776200941
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Vici, to musim ještě zkontrolovat, ale co se týče chyb, tak tam bylo jen posledně to co jsem vymazal. 01406 a 01407 - což je o tom plamenu, což by naznačovalo komoru s tou svíčkou. Zase si ale řikám, že by to snad neběželo bez ohně.. nebo?

Kdyby nešlo čerpadlo tak by to snad taky vyplo když by se to přehřívalo..

V Maxidotu mám nastaveno topení.. když to odmáčknu dálkou, tak to potvrdí zelená dioda. Ještě se mrknu na nějaký adaptace. Tam bylo něco jako "Auxiliary heating as a heater" a to jsem si nebyl jistej jak má bejt.. tak doufám, že VCDS zvládne i měřené hodnoty kdyz je to origo. Pak ještě zkusím Basic setting

Ale tu komoru měnit samostatněby se mi asi moc nechtělo vzhledem k ceně..
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Poznatek..

Napíchnul jsem si to - byla tam uložená sporadická chyba 03154 - start přerušen vzhledem k teplotnímu limitu.. ok, smazal jsem..

Dal jsem si akční členy - žhavící svíčka fungovala, jak v procentech, tak i ten měřený odpor. Čerpadlo nafty fungovalo - zatížení v % a vydávalo zvuky. Ventilátor bufíku fungoval v % a vydával zvuky. Cirkulační čerpadlo - ukazovalo 100% ale nic nebylo slyšet? Ani bzučení ani nic..

Ale okey, zkusil jsem to zpustit a koukat na hodnoty. Teplota začla růst z bufíku se začal valit bílej kouř (asi jak tam bylo moc nafty), začlo se to rozjíždět, všechno včetně teplot rostlo, status byl jako starting, teplota vzrostla asi na 120°C a pak to všechno vyplo a šel právě jen ventilátor, kterej jen foukal vzduch. Pak to vydávalo takový bublající a praskající zvuky.. v paměti závad žádná chyba. Pak jsem to zkusil ještě přes ovladač a stejnej proces.. Znova rozeběh, kouř, chvilku zvuk startu a pak jen ventilátor..

Co by to mohllo být? Bude v prdeli to oběhový čerpadlo?
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

nejčastěji tady na těch webastech odchází ty vodní čerpadla, to se projeví přehřátím, když to jede jako nazávislý, při nastartovaným motoru je to v poho a pak spalovací komora, měnil jsem několikrát, jak to píše plamen uhašen, bývá to tím
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Plamen uhašen to napsalo jen jednou, když byla zamčená jednotka. To bylo když sem to auto přivezl.. od tý doby tam ta chyba nevyskočila.. Podle měřenejch hodnot, kouře z výfuku atd to vypádá že se motor rozeběhne, nafta chytne, ale jak ta voda stojí na místě, začne se to zahřívat a teplotní ochrana to shodí.. to je jen moje domněnka. A tím že je ta cirkulační pumpa elektronická, tak by mělo bejt slyšet aspoň bzučení..

Asi si pod to lehnu a zkusím jestli to tam někde zespod uvidím. Vůbec nevím kam to v origu montujou..
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

nejdřív rozchoď to čerpadlo, bývá KO
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Jop. Objednal jsem nový. Včera jsem ho ještě zkoušel pouštět přes akční členy a ležel jsem a poslouchal u nárazníku a nic sem neslyšel. Tak to o víkend sundám a vyměním.. a uvidíme. Snad to bude ono..
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Vyměnil jsem vodni čerpadlo. Starý opravdu nejelo.. všechno v pohodě, bufik fungoval, běželo to.. všeho všudy tak tejden..

Potom jedno ráno v autě trochu spalin, bufik ani ventilator nejel.. tak jsem se rozjel, pustil manuálně za jizdy a dobrý. Rozjel se.. Po práci to samý. Druhej den ráno ale zase neběžel. Po práci až na druhej pokus. Na diagnostice 01406 a 01407 bez plamene a plamen uhašen.. znamena to tedy, že když se na tom opraví jedna věc tak se hned vysere další?

Pumpa funguje, slyším ji. Čerpadlo nafty cvaká (jestli dáva, to nevim..), svíčka v měřenejch hodnotách odpor mění.. Znamená to, že mu chybí přísun paliva? Nebo bude ta komora KO? Když to sem tam funguje..
Dík
kemar
Přispěvovatel
Příspěvky: 541
Registrován: 26 led 2006, 23:03

Příspěvek od kemar »

Myslím že asi uděláš lépe když to sveris někomu kro to dělá.
Nebo se s tím budeš plácat do jara...
Odkud jsi?
Já se specializují na topení Webasto a Eberspacher jako servis atd
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Od Mělníka..

Nicméně, jsem to vyndal z auta, prpojil hadice a celý jsem to rozebral. Vyndal jsem komoru, svíčku i ten klobouk s prostorem kam se vstřikuje nafta a mísí se vzduchem. Přesně v tom venturi prostoru byl usazanej karbon. Komora vypadá v pořádku, jen je klasicky povrchově upravená od plamene. Nicméně jsem to celý hodil do ultrazvuku, pročistil, vyfoukal. Svíčku jsem vyzkoušel, žháví krásně. Ventil odpojování paliva cvaká, celý jsem to prolil bremzikem, vyfoukal, chodí to. Ještě změřím odpory teplotních čidel. Vyčistil jsem i prostor dmychadla a výměníku. Zatím jsem složil jen komoru dohromady, zítra to složím celý a potom vyzkouším jen spustit v autě. Ještě si pustím čerpadlo nafty kouknu jak moc tlačí a zároveň tím i napustím vedení a odvzdušním. Víc už tam toho není. Potom by to bylo jen na výměnu celý komory.. Takže sem nejdřív vyzkoušel tohle. Dost možný že se tam jen nedostávalo dost vzduchu přes ten karbon a usazeniny. Je to jen pokus. Buď to pošlape, nebo ne. Zatím není taková zima a jezdit se dá i bez toho. A je to zajímavá zkušenost.. :)
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

Tak asi v pohodě.. zatím..

Kdyby to někoho zlobilo. Vyndat celý topení, propojit hadice, topení rozpůlit, vyndat komoru. Zkusit odpor kolíku, popřípadě kolík roztopit. Vyčistit prostor kolem komory, vyčisit prostor kolem dmychadla, přívodu vzduchu, prostřiknout trysku na naftu i s ventilem odpojování, vyzkoušet jestli cvaká při přívodu napětí, vyčistit důkladně venturiho prostor, celý to vyfoukat vzduchem, složit dohromady a namontovat.

Pak to celý vyzkoušet a doufat. Prozatím sem ušetřil 5k za novou komoru..

Mám teda Webasto Thermo Top V, ne všude to bude stejný ale dost podobný..
kemar
Přispěvovatel
Příspěvky: 541
Registrován: 26 led 2006, 23:03

Příspěvek od kemar »

Myslim ze mas docela asi stestí, ze jsi to nevypalil…
Uz jenom tim, ze el magneticky ventilek ani zhavicka není na 12V napeti...Kterym jsi to predpokladam zkousel
Woko_O
Aktivista
Příspěvky: 1572
Registrován: 06 zář 2011, 20:04

Příspěvek od Woko_O »

A na kolik to je? Jen pro informaci..

Samozřejmě jsem si to odměřil a snažil dohledat. Skoro se dá říct, že sem si byl jistej, že se nic nestane

Pro ventil mi to sedělo tak kolem 10V a pro svíčku něco kolem 10-11V
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“