Nezavislé topení - opraveno (snad)
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Nezavislé topení - opraveno (snad)
Ahoj
Originál Webasto 5K0963272A v Golfu 6. Funguje aktivace přes Maxidot, i přes dálku. Topení normálně hučí, nikde nic nebliká, jako chyby ale fouká studený vzduch. Ani to vůbec neohřeje vodu když ráno zapnu auto. Tohle jsem v autě ještě neměl ani nerozebíral. Když sem to měl poprvé na diagnostice tak to bylo zablokovaný z důvodu málo paliva a sporadické chyby o uhašení ohně - po odblokování se chyby smazaly.
Co může být špatně? Kdyby to nemělo oheň tak to funguje taky normálně? Kde by se mi na to mohli případně mrknout?
Díky
Originál Webasto 5K0963272A v Golfu 6. Funguje aktivace přes Maxidot, i přes dálku. Topení normálně hučí, nikde nic nebliká, jako chyby ale fouká studený vzduch. Ani to vůbec neohřeje vodu když ráno zapnu auto. Tohle jsem v autě ještě neměl ani nerozebíral. Když sem to měl poprvé na diagnostice tak to bylo zablokovaný z důvodu málo paliva a sporadické chyby o uhašení ohně - po odblokování se chyby smazaly.
Co může být špatně? Kdyby to nemělo oheň tak to funguje taky normálně? Kde by se mi na to mohli případně mrknout?
Díky
Naposledy upravil(a) Woko_O dne 12 lis 2018, 18:34, celkem upraveno 2 x.
Vici, to musim ještě zkontrolovat, ale co se týče chyb, tak tam bylo jen posledně to co jsem vymazal. 01406 a 01407 - což je o tom plamenu, což by naznačovalo komoru s tou svíčkou. Zase si ale řikám, že by to snad neběželo bez ohně.. nebo?
Kdyby nešlo čerpadlo tak by to snad taky vyplo když by se to přehřívalo..
V Maxidotu mám nastaveno topení.. když to odmáčknu dálkou, tak to potvrdí zelená dioda. Ještě se mrknu na nějaký adaptace. Tam bylo něco jako "Auxiliary heating as a heater" a to jsem si nebyl jistej jak má bejt.. tak doufám, že VCDS zvládne i měřené hodnoty kdyz je to origo. Pak ještě zkusím Basic setting
Ale tu komoru měnit samostatněby se mi asi moc nechtělo vzhledem k ceně..
Kdyby nešlo čerpadlo tak by to snad taky vyplo když by se to přehřívalo..
V Maxidotu mám nastaveno topení.. když to odmáčknu dálkou, tak to potvrdí zelená dioda. Ještě se mrknu na nějaký adaptace. Tam bylo něco jako "Auxiliary heating as a heater" a to jsem si nebyl jistej jak má bejt.. tak doufám, že VCDS zvládne i měřené hodnoty kdyz je to origo. Pak ještě zkusím Basic setting
Ale tu komoru měnit samostatněby se mi asi moc nechtělo vzhledem k ceně..
Poznatek..
Napíchnul jsem si to - byla tam uložená sporadická chyba 03154 - start přerušen vzhledem k teplotnímu limitu.. ok, smazal jsem..
Dal jsem si akční členy - žhavící svíčka fungovala, jak v procentech, tak i ten měřený odpor. Čerpadlo nafty fungovalo - zatížení v % a vydávalo zvuky. Ventilátor bufíku fungoval v % a vydával zvuky. Cirkulační čerpadlo - ukazovalo 100% ale nic nebylo slyšet? Ani bzučení ani nic..
Ale okey, zkusil jsem to zpustit a koukat na hodnoty. Teplota začla růst z bufíku se začal valit bílej kouř (asi jak tam bylo moc nafty), začlo se to rozjíždět, všechno včetně teplot rostlo, status byl jako starting, teplota vzrostla asi na 120°C a pak to všechno vyplo a šel právě jen ventilátor, kterej jen foukal vzduch. Pak to vydávalo takový bublající a praskající zvuky.. v paměti závad žádná chyba. Pak jsem to zkusil ještě přes ovladač a stejnej proces.. Znova rozeběh, kouř, chvilku zvuk startu a pak jen ventilátor..
Co by to mohllo být? Bude v prdeli to oběhový čerpadlo?
Napíchnul jsem si to - byla tam uložená sporadická chyba 03154 - start přerušen vzhledem k teplotnímu limitu.. ok, smazal jsem..
Dal jsem si akční členy - žhavící svíčka fungovala, jak v procentech, tak i ten měřený odpor. Čerpadlo nafty fungovalo - zatížení v % a vydávalo zvuky. Ventilátor bufíku fungoval v % a vydával zvuky. Cirkulační čerpadlo - ukazovalo 100% ale nic nebylo slyšet? Ani bzučení ani nic..
Ale okey, zkusil jsem to zpustit a koukat na hodnoty. Teplota začla růst z bufíku se začal valit bílej kouř (asi jak tam bylo moc nafty), začlo se to rozjíždět, všechno včetně teplot rostlo, status byl jako starting, teplota vzrostla asi na 120°C a pak to všechno vyplo a šel právě jen ventilátor, kterej jen foukal vzduch. Pak to vydávalo takový bublající a praskající zvuky.. v paměti závad žádná chyba. Pak jsem to zkusil ještě přes ovladač a stejnej proces.. Znova rozeběh, kouř, chvilku zvuk startu a pak jen ventilátor..
Co by to mohllo být? Bude v prdeli to oběhový čerpadlo?
Plamen uhašen to napsalo jen jednou, když byla zamčená jednotka. To bylo když sem to auto přivezl.. od tý doby tam ta chyba nevyskočila.. Podle měřenejch hodnot, kouře z výfuku atd to vypádá že se motor rozeběhne, nafta chytne, ale jak ta voda stojí na místě, začne se to zahřívat a teplotní ochrana to shodí.. to je jen moje domněnka. A tím že je ta cirkulační pumpa elektronická, tak by mělo bejt slyšet aspoň bzučení..
Asi si pod to lehnu a zkusím jestli to tam někde zespod uvidím. Vůbec nevím kam to v origu montujou..
Asi si pod to lehnu a zkusím jestli to tam někde zespod uvidím. Vůbec nevím kam to v origu montujou..
nejdřív rozchoď to čerpadlo, bývá KO
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Vyměnil jsem vodni čerpadlo. Starý opravdu nejelo.. všechno v pohodě, bufik fungoval, běželo to.. všeho všudy tak tejden..
Potom jedno ráno v autě trochu spalin, bufik ani ventilator nejel.. tak jsem se rozjel, pustil manuálně za jizdy a dobrý. Rozjel se.. Po práci to samý. Druhej den ráno ale zase neběžel. Po práci až na druhej pokus. Na diagnostice 01406 a 01407 bez plamene a plamen uhašen.. znamena to tedy, že když se na tom opraví jedna věc tak se hned vysere další?
Pumpa funguje, slyším ji. Čerpadlo nafty cvaká (jestli dáva, to nevim..), svíčka v měřenejch hodnotách odpor mění.. Znamená to, že mu chybí přísun paliva? Nebo bude ta komora KO? Když to sem tam funguje..
Dík
Potom jedno ráno v autě trochu spalin, bufik ani ventilator nejel.. tak jsem se rozjel, pustil manuálně za jizdy a dobrý. Rozjel se.. Po práci to samý. Druhej den ráno ale zase neběžel. Po práci až na druhej pokus. Na diagnostice 01406 a 01407 bez plamene a plamen uhašen.. znamena to tedy, že když se na tom opraví jedna věc tak se hned vysere další?
Pumpa funguje, slyším ji. Čerpadlo nafty cvaká (jestli dáva, to nevim..), svíčka v měřenejch hodnotách odpor mění.. Znamená to, že mu chybí přísun paliva? Nebo bude ta komora KO? Když to sem tam funguje..
Dík
Od Mělníka..
Nicméně, jsem to vyndal z auta, prpojil hadice a celý jsem to rozebral. Vyndal jsem komoru, svíčku i ten klobouk s prostorem kam se vstřikuje nafta a mísí se vzduchem. Přesně v tom venturi prostoru byl usazanej karbon. Komora vypadá v pořádku, jen je klasicky povrchově upravená od plamene. Nicméně jsem to celý hodil do ultrazvuku, pročistil, vyfoukal. Svíčku jsem vyzkoušel, žháví krásně. Ventil odpojování paliva cvaká, celý jsem to prolil bremzikem, vyfoukal, chodí to. Ještě změřím odpory teplotních čidel. Vyčistil jsem i prostor dmychadla a výměníku. Zatím jsem složil jen komoru dohromady, zítra to složím celý a potom vyzkouším jen spustit v autě. Ještě si pustím čerpadlo nafty kouknu jak moc tlačí a zároveň tím i napustím vedení a odvzdušním. Víc už tam toho není. Potom by to bylo jen na výměnu celý komory.. Takže sem nejdřív vyzkoušel tohle. Dost možný že se tam jen nedostávalo dost vzduchu přes ten karbon a usazeniny. Je to jen pokus. Buď to pošlape, nebo ne. Zatím není taková zima a jezdit se dá i bez toho. A je to zajímavá zkušenost..
Nicméně, jsem to vyndal z auta, prpojil hadice a celý jsem to rozebral. Vyndal jsem komoru, svíčku i ten klobouk s prostorem kam se vstřikuje nafta a mísí se vzduchem. Přesně v tom venturi prostoru byl usazanej karbon. Komora vypadá v pořádku, jen je klasicky povrchově upravená od plamene. Nicméně jsem to celý hodil do ultrazvuku, pročistil, vyfoukal. Svíčku jsem vyzkoušel, žháví krásně. Ventil odpojování paliva cvaká, celý jsem to prolil bremzikem, vyfoukal, chodí to. Ještě změřím odpory teplotních čidel. Vyčistil jsem i prostor dmychadla a výměníku. Zatím jsem složil jen komoru dohromady, zítra to složím celý a potom vyzkouším jen spustit v autě. Ještě si pustím čerpadlo nafty kouknu jak moc tlačí a zároveň tím i napustím vedení a odvzdušním. Víc už tam toho není. Potom by to bylo jen na výměnu celý komory.. Takže sem nejdřív vyzkoušel tohle. Dost možný že se tam jen nedostávalo dost vzduchu přes ten karbon a usazeniny. Je to jen pokus. Buď to pošlape, nebo ne. Zatím není taková zima a jezdit se dá i bez toho. A je to zajímavá zkušenost..
Tak asi v pohodě.. zatím..
Kdyby to někoho zlobilo. Vyndat celý topení, propojit hadice, topení rozpůlit, vyndat komoru. Zkusit odpor kolíku, popřípadě kolík roztopit. Vyčistit prostor kolem komory, vyčisit prostor kolem dmychadla, přívodu vzduchu, prostřiknout trysku na naftu i s ventilem odpojování, vyzkoušet jestli cvaká při přívodu napětí, vyčistit důkladně venturiho prostor, celý to vyfoukat vzduchem, složit dohromady a namontovat.
Pak to celý vyzkoušet a doufat. Prozatím sem ušetřil 5k za novou komoru..
Mám teda Webasto Thermo Top V, ne všude to bude stejný ale dost podobný..
Kdyby to někoho zlobilo. Vyndat celý topení, propojit hadice, topení rozpůlit, vyndat komoru. Zkusit odpor kolíku, popřípadě kolík roztopit. Vyčistit prostor kolem komory, vyčisit prostor kolem dmychadla, přívodu vzduchu, prostřiknout trysku na naftu i s ventilem odpojování, vyzkoušet jestli cvaká při přívodu napětí, vyčistit důkladně venturiho prostor, celý to vyfoukat vzduchem, složit dohromady a namontovat.
Pak to celý vyzkoušet a doufat. Prozatím sem ušetřil 5k za novou komoru..
Mám teda Webasto Thermo Top V, ne všude to bude stejný ale dost podobný..