ROZVODY 1.6 FSI

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 176
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Příspěvek od rado.h »

Ja keď som menil rozvod na mojom CAXA, tak som ten pôvodný prestavovač zo zvedavosti rozobral a dospel som k záveru, že sa tam ani nemá čo pokaziť. Myslím že mu nič nebolo. To nehovorím čo tam stojí tie prachy.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Stejně je zajímavý, že o tomhle FSI motoru BLF se nikde moc nepíše o problémech s rozvodem, přestože má až na pohon olejovýho čerpadla identický díly na rozvodu jako to novější CAXA, a to tedy problémy má ... Jestli jich jezdí míň? No asi opravdu má vliv to omezený mazání řetězu a další změny kolem systému mazání u těch novějších ...

Kolik to najelo, maže to stále na správný tlak? VAG má mít postup na kontrolu délky vytažení řetězu v posledních DP, na CAXA používaj sadu T10550, konkrétně díl přípravky T10550/3 a T10550/3, no tady by t asi mohlo fungovat stejně ;)
Obrázek

Sada na CAXA vychází jednoznačně nejlíp, pokud bude nutný i ten přestavovač, ale ono i při ceně jen za napínák a řetěz cca 3tis Kč v origu to není nezajímavý pokud by nebylo nutný přestavovač měnit.

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/tam/_kBBgc2ExmdoS
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2020
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

tak dnes namontovana sada na 1.4 tsi ale prostě to na BLF nepasuje spodní kolečko BLF prostě na řetěz z 1.4 nejde takže sada k ničemu a vratit nejde no parada
Passat CC 2.0 tdi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ty si děláš prdel, však jsem Ti to tady psal, samotný kolečko a pouzdro na kliku už je samostatně legrace (cca 1300,-), a sadu jsi koupils za zlomek toho, něž bys vyplázl za jednotlivé díly, hlavně přestavovač ;) Vše jinak přece sedí podle čísel i dílů, ne? Nesedí kvůli řetězu pro olejový čerpadlo ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic. ... 71#1216171
A nebo teda vzít tu sadu pro CAXA s tím, že spodní kolo a pouzdro bude asi jiný (podle čísel tedy ano) a to pořídíš separátně ... :)

https://www.autokelly.cz/Product/VAG-03 ... E/12006285
https://www.autokelly.cz/Product/VAG-N90903201/9188465
https://www.autokelly.cz/Product/VAG-03C105159H/9166407

nebo sada
https://www.autokelly.cz/Product/VAG-03C198159A/9174065
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2020
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

kolečko sem koupil na kliku origo na BLF ale ten řetez na to kolečko prostě nejde protože to kolečko ma o jeden zub meně než to co bylo v sadě na 1.4 tudiž je ta sada k ničemu a na nastavovač z 1.4 nedaš origo řetěz z BLF ma to jiny zuby
Passat CC 2.0 tdi
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2020
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

prostě abych mohl použit sadu z 1.4 potřebuju kolečko na kliku jiny než mam ted
Passat CC 2.0 tdi
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2020
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

takže co ted s tím?
Passat CC 2.0 tdi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No tak to by byl hodně velký bordel v ETKA, poněvadž řetěz 03C109158A, který je předepsán jak pro BLF tak pro CAXA má pásnout jak na přestavovač 03C109088E psaný jak pro BLF tak CAXA, tak stejně i na novější přestavovač 03C109088G se sady 03C198229C ...

Obrázek

BLF
Obrázek

CAXA
Obrázek

Přestavovač BLF
Obrázek

Přestavovač CAXA
Obrázek

a jediný rozdíl je tedy ve spodním kole, protože olejový čerpadlo BLF má ještě úzký řetěz ...

BLF
Obrázek

CAXA
Obrázek

Takže kolo na kliku 03C105209BE pro BLF musí sedět s rozvodovým řetězem 03C109158H ze sady a samozřejmě i řetězem pro olejový čerpadlo co je na autě.

PS - Tak to vypadá, že v ETKA skutečně bordel je, samostatně řetěz pro auta s namontovanou sadou 03C198229C neuvádí, a v tom je ten problém i pro všechny možné případy do budoucna, kdyby bylo nutné ten řetěz na CAXA měnit ... No to je k nas...

kola na výfukové vačce u CAXA, původní a ze sady
Obrázek

Splašit kolečko na BLF, který by sneslo nový rozvodový řetěz a původní olejový asi nepůjde, promiň, tohle jsem opravdu nevěděl, s tím řetězem je to zrada

Tak jedna možnost by asi existovala, nechat spodní kolo ze sady CAXA a předělat i pohon olejovýho čerpadla pomocí těhle dílů ale muselo by se to prověřit

Hnací řetěz 03C 115 225 A
https://www.autokelly.cz/Product/VAG-03 ... 1002395674

Napínák řetězu 03C 109 507 AD
https://www.autokelly.cz/Product/VAG-03 ... AD/9166440

Rozvodové kolo 03C 115 121 J
https://www.autokelly.cz/Product/VAG-03 ... 1002395672

Šroub N 903 659 01
https://www.autokelly.cz/Product/VAG-N90365901/9187655

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!KuKdiD2ZqOli/technische-produktinformation-2038615-7-pdf
Naposledy upravil(a) Rayx dne 11 říj 2018, 19:47, celkem upraveno 1 x.
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2020
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

takže to vyřeším asi takto řetěz objednam novy origo BLF kolo vyfuovy vačky taky přestavovač necham starej napínak a lišty použiju z 1.4
Passat CC 2.0 tdi
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ještě jednou se omlouvám, je to mrzutý, kdyby jasně uvedli jiný řetěz, bylo by jasné hned, s jedním řetězem v nabídce je to zavádějící ...

Ještě jsem doplnil možnost přestavby pohonu olejovýho čerpadla, ale muselo by se to více prozkoumat. Kdyby to sedělo, zákazník by měl na BLF poslední možnou verzi rozvodů z CAXA za podle mě stále zajímavý peníze.

No, asi by to nešlo, čerpadlo by točilo pravděpodobně rychleji nevím jak je to s geometrií a jestli by to zubový řetěz proti článkovému nekompenzoval ...

BLF má 30 zubů kolo 03C115121N

CAXA 29 zubů, kolo 03C115121M nebo stejný 03C115121J
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2020
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

tak motor už vrčí jen pro zajimavost nejdou použit ani kluzaky na BLF takže sada pro 1.4 tsi neni zaměna na motor 1.6 BLF tak aby někomu nezustala v regalu jako mě
Passat CC 2.0 tdi
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Rayx píše:Ještě jednou se omlouvám, je to mrzutý, kdyby jasně uvedli jiný řetěz, bylo by jasné hned, s jedním řetězem v nabídce je to zavádějící ...

Ještě jsem doplnil možnost přestavby pohonu olejovýho čerpadla, ale muselo by se to více prozkoumat. Kdyby to sedělo, zákazník by měl na BLF poslední možnou verzi rozvodů z CAXA za podle mě stále zajímavý peníze.

No, asi by to nešlo, čerpadlo by točilo pravděpodobně rychleji nevím jak je to s geometrií a jestli by to zubový řetěz proti článkovému nekompenzoval ...

BLF má 30 zubů kolo 03C115121N

CAXA 29 zubů, kolo 03C115121M nebo stejný 03C115121J
Psal jsem to hned nahoře že je tam problém se spodním kolem.Jinak pokud jsi tam ten nastavovač nedal tak se ti to za pár měsíců vrátí. Všechny začnou po startu chrastit a budeš jen za troubu.
Uživatelský avatar
rado.h
Přispěvovatel
Příspěvky: 176
Registrován: 27 úno 2012, 16:07
Bydliště: Púchov, SK

Příspěvek od rado.h »

Presne tak, pokiaľ meniť rozvod na reťazových TSi, tak komplet.
VW CC 2017, 2.0 TDi 135kw, DSG R-Line, Kessy, ACC, DCC, XDS, Discover Media, R19 AEZ Kaiman, R18 Mallory (zima)
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

geo: A jak si to tedy nakonec vyřešil, skládals to nakonec z dílů psaných pro BLF a nebo jsi nějak vyšašil s tou Tebou zmiňovanou sadou? Jaká sada to měla být?
geo píše:Mrkni na origo sady vycházej i s nastavovačem dobře.Ten nastavovač tam dej taky umí pěkně po startu chrastit.
geo píše:Myslím že byl ještě háček ve spodním kole byl tam myslím jinej modul zubu pro olejové čerpadlo ani podle vin nám to nebyli schopný zjistit.
leguan
Aktivista
Příspěvky: 2020
Registrován: 11 črc 2010, 15:53
Bydliště: pelhřimov

Příspěvek od leguan »

jj musi se to poskladat podle etky na BLF
Passat CC 2.0 tdi
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“