zahřívání motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
zahřívání motoru
Zdravím. Motor TDI PD 1.9 AVQ- 74 KW, nezahřeje se na 90 st. max. 80 a to při vypnutém topení. Většinou však na 60-70 st. Dle teploměru. Může to být něčím jiným než termostatem, byl nedávno vyměněn. Díky za názor.
Henri
Henri
Originál neexistuje, škodovka si díly navyrábí. Jsou to subdodávky jiných výrobců. Na slovo Originál jsem alergický.
Prostě kvalitní díl od kvalitního výrobce. To je vše.
Mně se v životě stalo několikrát, že jsem vyměnil termostat a on byl vadný.
Prostě kvalitní díl od kvalitního výrobce. To je vše.
Mně se v životě stalo několikrát, že jsem vyměnil termostat a on byl vadný.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
To je pravda, dělal jsem léta ve fabrice na termostaty / komponenty chlazenmí motoru převážně pro VW - OEM díly
Výrobci termostatů ( voskových element ) jsou v podstatě jen 3 na světě a to Wahler ( Němci ) , Vernet ( Frantíci ) a Fishman ( Israel ), ostatní jsou přebalovance a překupovance a dodělávance - např termostat Behr nebo Mahle má stejně element Wahler, ano, ten zbytek plechovej a pružinu když beru klasickou konstrukci si vyrobí popř nakoupí a složí
Voskové elementy jdou přes "síto" - každý jednotlivý se testuje na zdvih jehly v závislosti na teplotě, něco jsem se toho naměřil...
No - ty nejlepší jsou do OEM a zbytek - hádej, můžeš dvakrát ( malá nápověda - nevyhazují se )
Výrobci termostatů ( voskových element ) jsou v podstatě jen 3 na světě a to Wahler ( Němci ) , Vernet ( Frantíci ) a Fishman ( Israel ), ostatní jsou přebalovance a překupovance a dodělávance - např termostat Behr nebo Mahle má stejně element Wahler, ano, ten zbytek plechovej a pružinu když beru klasickou konstrukci si vyrobí popř nakoupí a složí
Voskové elementy jdou přes "síto" - každý jednotlivý se testuje na zdvih jehly v závislosti na teplotě, něco jsem se toho naměřil...
No - ty nejlepší jsou do OEM a zbytek - hádej, můžeš dvakrát ( malá nápověda - nevyhazují se )
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
jenže jak všichni víme, kvalita dílu od stejného výrobce se často liší, v závislosti na tom, zda je dodávaný jako originál díl automobilky, nebo pro běžný aftermarketMarek77 píše:Originál neexistuje, škodovka si díly navyrábí. Jsou to subdodávky jiných výrobců. Na slovo Originál jsem alergický.
Jinak wahler mě zatím nikdy nezklamal
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Nie kazdy ma teplomer na overenie teploty. Sam som nedavno experimentoval s termostatmi. Rok som mal wahler a v zime mi kolisala teplota. Ten curak otvaral sice ako mal pri 87°, ale naspat sa zatvaral az pri 75°. Proste hystereza napicu. Kupil som febi s teplotou otvarania 80° a ten sa zda ze sice otvara trochu neskor (84°) ale zato uz pri 80° je opat zatvoreny. Cize ovela lepsia hystereza.standa123 píše:Zkousels ho uvarit nez si ho tam dal, jak otvira oproti starymu?
Spat k teme. Tiez treba rozlisovat PD s chaldeim EGR a bez. Tie co maju chladenie sa zohreju ,,okamzite".
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
Je dobré to porovnat nový vs puvodní termostat uvařením, jinak teploměr má každý multimetr za pár stovek. Kolikrát je problém se špatným zahříváním i v tom že termostat nedovírá uplně. Na prbní pohled to ani nejde poznat ale když to přeměříš šuplerou udělá to třeba pár milimetrů kterýma pak vesele putuje nějaká ta voda do chladiče která dokáže motor při jízdě z kopce spolehlivě ochladit. Jinak na TDI Mahle + origo trubka a fungují bez problémů.
Aha - to mě pouč co jinýho než voskový elementy v termostatech ??
Už léta se nic jinýho nepoužívá, vyjma kulový a šoupátkový mechanismy ovládaný servomotorkem,to je několik posledních let trend popř skokově ovládaný kuláče podtlakovou dózou
a i výše uvedené kokotiny mají vesměs voskový element jako hlídače v případě poruchy servomotorku otevře termostat(kouli) aby se motor popř. turbo nepřehřálo ( BMW Thermomanagement modul atd. )
Už léta se nic jinýho nepoužívá, vyjma kulový a šoupátkový mechanismy ovládaný servomotorkem,to je několik posledních let trend popř skokově ovládaný kuláče podtlakovou dózou
a i výše uvedené kokotiny mají vesměs voskový element jako hlídače v případě poruchy servomotorku otevře termostat(kouli) aby se motor popř. turbo nepřehřálo ( BMW Thermomanagement modul atd. )