zahřívání motoru

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

henri
Přispěvovatel
Příspěvky: 113
Registrován: 25 lis 2008, 19:31

zahřívání motoru

Příspěvek od henri »

Zdravím. Motor TDI PD 1.9 AVQ- 74 KW, nezahřeje se na 90 st. max. 80 a to při vypnutém topení. Většinou však na 60-70 st. Dle teploměru. Může to být něčím jiným než termostatem, byl nedávno vyměněn. Díky za názor.


Henri
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Môže byť vadný.
Domecek
Aktivista
Příspěvky: 1162
Registrován: 23 úno 2014, 19:45
Bydliště: kousek od prahy

Příspěvek od Domecek »

co jsi dal za termostat, značku
dany01
Sběrač informací
Příspěvky: 41
Registrován: 06 zář 2015, 09:27
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od dany01 »

Odporucam origo, kupit aj tu plastovu prirubu. Nahrady nie vzdy dobre funguju. Potom sa ludia stazuju ze PD nekuri a Ono kuri a velmi richlo- aspom moje.
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Aj ja odporúčam origo, tiež ma to už potrápilo, dva krát som to musel meniť a nakoniec som dal origo aj s prírubou a hneď bolo všetko v poriadku
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Originál neexistuje, škodovka si díly navyrábí. Jsou to subdodávky jiných výrobců. Na slovo Originál jsem alergický.

Prostě kvalitní díl od kvalitního výrobce. To je vše.

Mně se v životě stalo několikrát, že jsem vyměnil termostat a on byl vadný.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

To je pravda, dělal jsem léta ve fabrice na termostaty / komponenty chlazenmí motoru převážně pro VW - OEM díly
Výrobci termostatů ( voskových element ) jsou v podstatě jen 3 na světě a to Wahler ( Němci ) , Vernet ( Frantíci ) a Fishman ( Israel ), ostatní jsou přebalovance a překupovance a dodělávance - např termostat Behr nebo Mahle má stejně element Wahler, ano, ten zbytek plechovej a pružinu když beru klasickou konstrukci si vyrobí popř nakoupí a složí

Voskové elementy jdou přes "síto" - každý jednotlivý se testuje na zdvih jehly v závislosti na teplotě, něco jsem se toho naměřil...
No - ty nejlepší jsou do OEM a zbytek - hádej, můžeš dvakrát ( malá nápověda - nevyhazují se ) (noteeth)
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od turbo kamna power »

Marek77 píše:Originál neexistuje, škodovka si díly navyrábí. Jsou to subdodávky jiných výrobců. Na slovo Originál jsem alergický.
jenže jak všichni víme, kvalita dílu od stejného výrobce se často liší, v závislosti na tom, zda je dodávaný jako originál díl automobilky, nebo pro běžný aftermarket ;)

Jinak wahler mě zatím nikdy nezklamal :)
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Zkousels ho uvarit nez si ho tam dal, jak otvira oproti starymu?
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

standa123 píše:Zkousels ho uvarit nez si ho tam dal, jak otvira oproti starymu?
Nie kazdy ma teplomer na overenie teploty. Sam som nedavno experimentoval s termostatmi. Rok som mal wahler a v zime mi kolisala teplota. Ten curak otvaral sice ako mal pri 87°, ale naspat sa zatvaral az pri 75°. Proste hystereza napicu. Kupil som febi s teplotou otvarania 80° a ten sa zda ze sice otvara trochu neskor (84°) ale zato uz pri 80° je opat zatvoreny. Cize ovela lepsia hystereza.
Spat k teme. Tiez treba rozlisovat PD s chaldeim EGR a bez. Tie co maju chladenie sa zohreju ,,okamzite".
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
ondra.p
Přispěvovatel
Příspěvky: 335
Registrován: 06 zář 2015, 10:33

Příspěvek od ondra.p »

Je dobré to porovnat nový vs puvodní termostat uvařením, jinak teploměr má každý multimetr za pár stovek. Kolikrát je problém se špatným zahříváním i v tom že termostat nedovírá uplně. Na prbní pohled to ani nejde poznat ale když to přeměříš šuplerou udělá to třeba pár milimetrů kterýma pak vesele putuje nějaká ta voda do chladiče která dokáže motor při jízdě z kopce spolehlivě ochladit. Jinak na TDI Mahle + origo trubka a fungují bez problémů.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jelikož nemám moc účinný motor, tak jsem spokojen s thermostatem, který nedovírá, auto pěkně topí, poměrně rychle se ohřívá, a v létě má určitou rezervu, která šetří chladicí soustavu..Ale Wahler nemá chybu a voskové thermostaty nemají moc důvěry ... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Aha - to mě pouč co jinýho než voskový elementy v termostatech ??
Už léta se nic jinýho nepoužívá, vyjma kulový a šoupátkový mechanismy ovládaný servomotorkem,to je několik posledních let trend popř skokově ovládaný kuláče podtlakovou dózou
a i výše uvedené kokotiny mají vesměs voskový element jako hlídače v případě poruchy servomotorku otevře termostat(kouli) aby se motor popř. turbo nepřehřálo ( BMW Thermomanagement modul atd. )
standa123
Aktivista
Příspěvky: 2358
Registrován: 13 kvě 2014, 18:32

Příspěvek od standa123 »

Chlapi mohl byste mi nekdo prosim rict cislo dilu te priruby na termostat na motor ARL? Nemuzu ho nikde najit a v etce cislo dilu neni. Dekuji
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Máš rovnej nebo zahnutej?
Mělo by to být normálně 038 121 121
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“