zahřívání motoru
Moderátoři: šulda, Moderátoři
http://worldparts.cz/cs/produkt-6seat038121121a
Pokud nechceš jít do autorizaku ale někdy je to jednodušší
Pokud nechceš jít do autorizaku ale někdy je to jednodušší
Re: zahřívání motoru
Téměř vždy je to z důvodu "špatného" termostatu nebo jeho nedokonalým utěsněním v chladicí soustavě. Kontrolu každého termostatu před montáží "uvařením" považuji za samozřejmou. Je důležité zkontrolovat také těsnost nového termostatu v uzavřeném stavu /těsnost mezi přírubou termostatu a jeho pohyblivým středem /. Nesmí propouštět. Na obrázku níže ukazuje červená šipka na "gumové těsnění" mezi oběma částmi "originálního" termostatu-87°C. Tento termostat jsem si upravil na teplotu 96°C a hodnota je nedokonale vyryta na druhém obrázku mezi ostatními údaji o termostatu/vedle teploty 87°C/.henri píše:Zdravím. Motor TDI PD 1.9 AVQ- 74 KW, nezahřeje se na 90 st. max. 80 a to při vypnutém topení. Většinou však na 60-70 st. Dle teploměru. Může to být něčím jiným než termostatem, byl nedávno vyměněn. Díky za názor.
Henri
Většinou se setkávám s termostaty, které sice drží v létě teplotu motoru 92°C /například některé typy od Mayle/, ale v zimním období nelze dosáhnout teploty motoru ani 80°C. Nemají toto "gumové těsnění" a proto se dají "profouknout" v uzavřeném stavu. Tyto termostaty pak stále propouštějí určité množství chladící kapaliny a doba ohřevu motoru se prodlužuje.
Neméně důležité je zkontrolovat těsnost termostatu usazeného do sedla plastové trubky / trubku uvolnit od gumové hadice a fouknout do ní/. Stává se, že je použit nevhodný "O" kroužek nebo je špatně nasazen. Pokud trubku nelze profouknout, tak není třeba kupovat novou. Je také potřeba řádně vyčistit dosedací sedlo pro termostat v bloku motoru.
Octavia I 1.9TDI 81Kw AHF r.v.2000
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip
Octávia I 1,9TDI ASV r.v. 2003 chip