1.4 TSI - motor KO

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

S tím kotlem je to správnej příměr, co je platný, že ty motůrky maj dnes výkon a krouťák, když to všichni většinu času jízdy šudlaj a výrobce jim ještě podsune rádce řazení nebo "DSG" se sedmi a více kvalty ...

Výsledek práce interního EGR na CDAB, slabší verze od známého CDAA 1.8TSI, sací kanál. MPI vstřik by to sice omýval (kdyby tam byl), ale jde o to, jak často by ho ECU pustila k práci, poslední motory řady EA888 ho už stejně zase nemaj jako všechny ostatní ...
Obrázek
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

mecano píše: Z vlastní zkušenosti, hlavně z problémových motorů PSA 1.6 Vti ED6, je lepší montovat stírací kroužky skládané, pokud je ta možnost. Jak už tady někdo uváděl a dával foto.... Líp kopírují válec a nezalepí se tak rychle karbonem. Stírací kroužky montované do některých těchto 1.6 Vti motorů jsou tragédie...jsou lisované z jednoho kusu plechu a nasekané po obvodě, pružinku mají ve venkovním prolisu a ta je stahuje na píst!!!
To snad ani není možný, to by bylo na svolávačku, takovej stírací kroužek nemůže žádný výrobce standardně montovat ... Viděls to jednou nebo vícekrát? Nemáš nějaký foto?
http://www.auto.cz/motory-1-4-a-1-6-vti ... vih-105912
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Vyzkoušel už někdo přísadu do oleje BISHOPS pro dekarbonizaci motoru? Údajně tohle funguje, pokud se přísada začne používat včas...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Ty nový písty mají kolem prvního kroužku odolnější materiál? Nebo to jen tak vypadá?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Ty nový písty mají kolem prvního kroužku odolnější materiál? Nebo to jen tak vypadá?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

taky jsem na to koukal, vypadá to, že jo, ale neškrabal jsem do toho
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To maj i ty původní, ne, jen to není pod karbonem vidět, že? Jde nejen o to, jak masivní ten nosič je ... Na 1.8/2.0 je to běžně, jde o tzv. piston ring carrier, převzato z dieslů

The pistons are specially shaped FSI casting pistons with a cast-in ring carrier for the upper piston ring. The ring carrier technology is typical of high-stress passenger-car diesel engines. This technology was used for the first time in a petrol engine in the 2.0 litre TFSI. Thanks to the lightweight design concept, the ring carrier and a coated skirt, the pistons are highly durable and operate very smoothly with minimal friction losses.

No jestli to původní na 1.4 nemaj, tak se není čemu divit, ale ono si asi nevyberete viz vývoj u 1.8/2.0 ... 2.0TSI 174kW CNCB EA888 Gen3 po 80tkm, nosič vrchního kruhu v pístu nepomohl ...
Obrázek

https://youtu.be/0f--RSGJdvY?t=10102

furt se to točí dokola, chudá směs, vysoká teplota hoření, vysoký tlaky umocněný přeplňováním, takže je jedno, jestli je to diesel nebo benzín, oboje má stejný problémy a všude to nyní dusí kvůli NOx a ceně jiných protiopatření než je EGR technika ...
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

Hlavne vidim že ty novy pisty už mají skladany stěrák
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
kanin
Přispěvovatel
Příspěvky: 69
Registrován: 26 lis 2008, 21:39

Příspěvek od kanin »

třeba by se problém s písty vyřešil tímhle :?

https://www.bar-tek-tuning.com/golf-1-4 ... kit-wiseco
GVII Variant
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

Hlavne by pomohlo ubrat na predstihu a malinko obohatit a prestalo by to detonovat
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, písty krásný, ale i ta cena (crazy)
Fire
Přispěvovatel
Příspěvky: 380
Registrován: 23 kvě 2007, 21:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Fire »

Co ty písty stojí cca?
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

70€
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

no ja tam vidím 766e, za ty Wiseco
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“