1.4 TSI - motor KO

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
markaz
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 10 říj 2018, 07:11

1.4 TSI - motor KO

Příspěvek od markaz »

Ahoj všem, před 3mi týdny mi odtáhli do servisu Alhambru s 1.4 TSI, motor klepal celým autem, vynechával válec. Po změření v servisu zjištěna nulová komprese na jednom válci a snížená na dalších dvou. Nabídnuta autorizovaným servisem výměna shortmotoru za 160 tis. s prací. Auto má najeto 41.600 km!, mám ho od r. 2014 jako druhé pro rodinu, kupováno jako nové... Importér neřeší, je to po záruce.
Najdu někoho, kdo řešil podobnou situaci? Je nějaká jiná možnost kromě výměny za nový/ojetý motor? Případně další rada, kudy z toho ven?
Díky...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Co je to za motor? EA ???
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

DSG nebo manuál? Nenabídli ani kulanci?

LSPI fenomén, u velkýho auta víc patrný ...
markaz
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 10 říj 2018, 07:11

Příspěvek od markaz »

V TP je typ motoru CTH. Kulanci nenabídli, "nelze vyloučit závadu jednotlivého komponentu po životnost vozidla".
markaz
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 10 říj 2018, 07:11

Příspěvek od markaz »

-> Rayx: manuál
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Podle importéra tedy máš auto po skončení doby životnosti? To jsou ale borci ...

Jak jste s tím jezdili, poslouchali jste rádce řazení, takže 50kmh na 5?

Takže je to CTHA, EA řadu nevím ale asi EA211 ...

Je tu na foru pár zmínek, tady kolega řešil na autě ještě v záruce, tak tam opravili v garanci ...
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=168864

https://www.allhead.com.au/technical/vw ... d-pistons/
Uživatelský avatar
váha
Aktivista
Příspěvky: 3872
Registrován: 09 bře 2006, 14:34
Bydliště: královehradecký kraj

Příspěvek od váha »

No to je totiž úplně nejlepší top motor co VW vyrobil(wallbash) Většinou pokud je auto do 6 let stáří, pravidelně servisované ve VW a má najeto nějaký rozumný km tak berou kulanci, takže je divný že to zamítnuli
Escalade EXT 6.2 AWD flexfuel
markaz
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 10 říj 2018, 07:11

Příspěvek od markaz »

->Rayx - jezdili jsme tak napůl s manželou, v podstatě celej "řidičskej život" jezdím s benzínama, měl jsem atmosféry ve Feldě, pak Octavii, takže na ukazatel řazení kašlu a jezdím pokud možno normálně. Možná že manželka asi míň... Ale za 40 tis. km výměna motoru? Jo ještě mi importér napsal, že "podpora při opravě vozidla, nad rámec záruky poskytované výrobcem, je v kompetenci servisního partnera."
Ano, auto bylo pravidelně servisované v aut. servisu, stáří je 4,5 roku, km rozumný, ale importér Seat, VW, Audi zamítnul...
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

CTHA je ještě EA 111, pohon vaček je ještě řetězem, přeplňování je pomocí turba a kompresoru, nejspíš bude KO nějakej píst nebo víc, docela častej problém těchto motorů, pokud nebudou na kaši válce, mohla by to spravit výměna pístů
maka123
Přispěvovatel
Příspěvky: 401
Registrován: 20 zář 2014, 07:27
Bydliště: okolí litomeric

Příspěvek od maka123 »

A pak si kup nový auto. (LOL)
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Nedávno jsem dělal tourana taky propálenej píst mezi kruhama.Odvezl bych to od nich a dal to někomu opravit.
Domecek
Aktivista
Příspěvky: 1162
Registrován: 23 úno 2014, 19:45
Bydliště: kousek od prahy

Příspěvek od Domecek »

[quote="Huml"]CTHA je ještě EA 111, pohon vaček je ještě řetězem, přeplňování je pomocí turba a kompresoru, nejspíš bude KO nějakej píst nebo víc, docela častej problém těchto motorů, pokud nebudou na kaši válce, mohla by to spravit výměna pístů[/quote]

Konečně to objasnil odborník, je to ještě stará ea 111
markaz
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 10 říj 2018, 07:11

Příspěvek od markaz »

Díky za reakce. Nemáte kontakt na někoho šikovného, kdo se specializuje na repase TSIček?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, takovýho budeš těžko hledat, ale šikovných lidí je spousta
Jak psáno výše, mělo by to být opravitelný, určitě za míň než 160tis.

Já to nespravuju - beru výměnou motory z Německa, ale možná to dělá někdo i u nás, nevím
Postup - vycukne se motor, ten naložím klučinovi, otočí se do Němec a doveze motor, chtějí za poslání 300 EUR což je dost a navíc musíš starý pak za další peníze posílat zpátky

Dělal jsem to takto už třikrát a pokaždý cajk.
Ale že bys to opravil někde ve stodole za dvacku, to nee, to nepůjde
markaz
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 10 říj 2018, 07:11

Příspěvek od markaz »

->roman1648: myslel jsem samozřejmě firmu, servis, našel jsem třeba repas-motoru.cz...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“