1.4 TSI - motor KO

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Ja som pozeral tie kolbeny čo si dával, pardon :)
Uživatelský avatar
Huml
Aktivista
Příspěvky: 11068
Registrován: 23 led 2006, 20:01
Bydliště: Brno

Příspěvek od Huml »

aha, jo tak to jo, to tak sedí
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

[quote="dist01"]Hlavne by pomohlo ubrat na predstihu a malinko obohatit a prestalo by to detonovat[/quote
No, třeba u litrů se nejen ubírá, ale sníží se for až do záporných hodnot/až za Hů/a tím se bojuje protii klepání, čímž samozřejmě klesá účinnost motoru a část paliva dohoří ve výfuku. Musí se zapomenout na kdysi platné zásady neboť dnes je vše jinak. Přeplňují motory 1,5 atm /Honda až 2,5/ takže klepání je na talíři neustále..ŘJ kouzlí neustále stav, kdy motor vůbec může fungovat tak, aby se sám nezničil..Až nastane opotřebení/pokud se toho motor dožije/, půjde to do kopru, a to si musí motor sám přídávat, aby se vůz plynule rozjel..Ale servisy aspoň budou mít kšeft, když už nic jiného, měnit spojky.. :(
nepropadat panice...
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

s tim předstihe nemaš uplně pravdu učinost klesa to samozřejmě ale myslim že by bohatě stačilo ubrat do 2 stupnu v celem spektru zátěže a je klid a zvýšit citlivost a rozsah regulace klepaní
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Mám zato, že konstruktéři moc dobře ví, že největším nepřítelem je klepání a karbonizace motoru. Tento záporný předstih používá většina firem a vyplynulo z velmi složitého problému několik zásad. Pokud nemá motor natáčení obou vaček, ne jen ssací, ale i výfukovou, jeho náchylnost ke klepání se zvyšuje , protože tak velké přeplňování tohle s sebou nese a pokud ŘJ nemůže reagovat s pozicí výf. vačky, tak motor velmi karbonuje..V částečném zatížení motoru je ten problém největší..A každá firma má svá řešení, teď jde o to, kdo opravdu v tomto "závodu" uspěje. Je dobré si přečíst special SM, kde jsou o tom fundované informace a zkoušky jednotlivých motorů/vozů/, bohužel testy jsou prováděny na vozech s těsně zajetými motory nebo s jen dokonce najetými 2000km ..Takže vše je 1A, v perfektním stavu, bez vůlí, bez počínající karbonizace nebo přicpaných filtrech..Takže výpovědní hodnota je spíš pro seminář strojních inženýrů , jak dál..Takže si počkejme, až se motory ojedou, rasové je protáhnou nebo šetřílci je zadusí..Pak nastane mela, a vše bude jinak..Je dobré si čas od času přečíst recenze již známých modelů, které vyšly těsně po uvedení vozů na trh..To bylo ale slávy... (LOL)
P.S. já třeba vůbec nevěděl, co je tzv. vnitřní EGR, kdy výfukové ventily pod vedením ŘJ nahrazují nám známý EGR tím, že nechávají pootevřené výf. ventily, kdy motor nasaje zpět nebo jejich přetlak naplní válec výfukovými plyny jako dělá běžný EGR. Tento problém je vemi složitý a zvládnou jej pouze pomazané hlavy s potřebným vzděláním a my mecháni můžeme jen okukovat a divit se.A samozřejmě nadávat, což nám plně přísluší....protože to potom vlastně odse.eme... :)
nepropadat panice...
markaz
Nováček
Příspěvky: 10
Registrován: 10 říj 2018, 07:11

Příspěvek od markaz »

Ahoj všem, tak nakonec to dopadlo tak, že Seat rozhodnul o proplacení nového motoru vč. práce a materiálu. Příští týden by mělo být hotovo. Takže jsem poměrně překvapený, spíš jsem očekával horší variantu...
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No vidíš ;) Řešilo se stále ve stejným servisu, kde se nezdálo, že by měli zájem to řešit prozákaznicky, nebo pomohla přímo španělská centrála? Vše vždy začíná u servisu, ten musí vše vyjednat u automobilky nebo importéra, ale díky vyžadování své spoluúčasti na nákladech to některé autorizáky sabotují ...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

A jaká teď bude záruka na nový motor? To by chtělo zjistit..
nepropadat panice...
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

jericho-3 píše:Mám zato, že konstruktéři moc dobře ví, že největším nepřítelem je klepání a karbonizace motoru. Tento záporný předstih používá většina firem a vyplynulo z velmi složitého problému několik zásad. Pokud nemá motor natáčení obou vaček, ne jen ssací, ale i výfukovou, jeho náchylnost ke klepání se zvyšuje , protože tak velké přeplňování tohle s sebou nese a pokud ŘJ nemůže reagovat s pozicí výf. vačky, tak motor velmi karbonuje..V částečném zatížení motoru je ten problém největší..A každá firma má svá řešení, teď jde o to, kdo opravdu v tomto "závodu" uspěje. Je dobré si přečíst special SM, kde jsou o tom fundované informace a zkoušky jednotlivých motorů/vozů/, bohužel testy jsou prováděny na vozech s těsně zajetými motory nebo s jen dokonce najetými 2000km ..Takže vše je 1A, v perfektním stavu, bez vůlí, bez počínající karbonizace nebo přicpaných filtrech..Takže výpovědní hodnota je spíš pro seminář strojních inženýrů , jak dál..Takže si počkejme, až se motory ojedou, rasové je protáhnou nebo šetřílci je zadusí..Pak nastane mela, a vše bude jinak..Je dobré si čas od času přečíst recenze již známých modelů, které vyšly těsně po uvedení vozů na trh..To bylo ale slávy... (LOL)
P.S. já třeba vůbec nevěděl, co je tzv. vnitřní EGR, kdy výfukové ventily pod vedením ŘJ nahrazují nám známý EGR tím, že nechávají pootevřené výf. ventily, kdy motor nasaje zpět nebo jejich přetlak naplní válec výfukovými plyny jako dělá běžný EGR. Tento problém je vemi složitý a zvládnou jej pouze pomazané hlavy s potřebným vzděláním a my mecháni můžeme jen okukovat a divit se.A samozřejmě nadávat, což nám plně přísluší....protože to potom vlastně odse.eme... :)
To bych tipnul na WRC tam se skrtici klapka ani nezavzra tam se vykon ridi bud je WG na turbu nebo jen predstihem.
Dokažeš si představit že by si to kleplo a predstihu 20 stupnu by to hodilo třeba -3? to by ten motor regulerně trnul. A hlavně kdyby si to udělal v zátěží tak běhěm chvilkz odpálíš turbo páč ti teplota ve výfuku vyleze do vesmíru. ten zastih se použiva uplně u spodních otáček (low end) na pomoc roztočení turba, dnes už se to moc nepoužívat páč emise
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Nejvíc je to asi 13 po Hů a např. Fiat vůbec klapku nemá, vše řídí ssání /zdvih ventilů..A tohle se použije právě jen v situaci, kdy je největší nebezpečí klepání, což je při akceleraci , těsně po sešlápnutí plynu z nejnižších otáček a "částečného" zatížení na větší kvalt, proto je jízda po městě pro motor ta nejhorší možnost. Čím je rychlost vyšší, náchylnost ke klepání se snižuje.Jsou to kouzla , která každý výrobce řeší jinak, pokud chce někdo odborné popsání a posouzení, stačí si za 39 kč koupit Speciál, kde je vše podrobně popsáno , včetně grafů a tabulek jednotlivých motorů, škodovka na tom podle toho není vůbec špatně. Pro mne osobně je předstih po Hů samozřejmě nepochopitelný, ale obohacování a tato finta je pro dnešní motory patrně běžná věc, škoda má např. 7,5 stupňů..Ale jak to tak bývá, přilišná složitost systému /např. 3 vodní okruhy /a nevyzpytatelnost jízdy mnohých majitelů, kteří nevidí a neslyší bude jistě kámenem úrazu.. :)
nepropadat panice...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Ty jsi pochválil škodofku ??? Nevěřííím.
dist01
Aktivista
Příspěvky: 1347
Registrován: 29 kvě 2007, 22:29

Příspěvek od dist01 »

jericho-3 píše:Nejvíc je to asi 13 po Hů a např. Fiat vůbec klapku nemá, vše řídí ssání /zdvih ventilů..A tohle se použije právě jen v situaci, kdy je největší nebezpečí klepání, což je při akceleraci , těsně po sešlápnutí plynu z nejnižších otáček a "částečného" zatížení na větší kvalt, proto je jízda po městě pro motor ta nejhorší možnost. Čím je rychlost vyšší, náchylnost ke klepání se snižuje.Jsou to kouzla , která každý výrobce řeší jinak, pokud chce někdo odborné popsání a posouzení, stačí si za 39 kč koupit Speciál, kde je vše podrobně popsáno , včetně grafů a tabulek jednotlivých motorů, škodovka na tom podle toho není vůbec špatně. Pro mne osobně je předstih po Hů samozřejmě nepochopitelný, ale obohacování a tato finta je pro dnešní motory patrně běžná věc, škoda má např. 7,5 stupňů..Ale jak to tak bývá, přilišná složitost systému /např. 3 vodní okruhy /a nevyzpytatelnost jízdy mnohých majitelů, kteří nevidí a neslyší bude jistě kámenem úrazu.. :)
Jedině jak říkáš v přechodových režimech pretké sešlapávání plynu atd. ja jsem spíš řešil duration když to někdo podrží trošku :) (LOL)
BMW 330i
MAZDA RX8 ex
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

fekálek píše:Ty jsi pochválil škodofku ??? Nevěřííím.
Proč ne, každému, co jeho jest..A je dobré si to přečíst i co se týče spotřeby, kdy třeba Fiat žere nejvíc, ale klepání vůbec neřeší, protože to motoru nehrozí..Právě ten Fiat, kterého tolik nenávidíš, tak když všichni bláznili s přímým vstřikem, tak jel pořád nepřímý vstřik se svým MultiAirem , kdy jeho unikátní hydr.ovládání ssacích ventilů dokázalo splnit kouřivost i s nepřímým vstřikem, takže majitelé fiatů se nemuseli plácat s problémy jako koncern . Ale teď musel nastoupit taky a světe dív se, jeho motor s přímým vstřikem nejen že neřeší klepání, ale je také bezkonkurenčně nejčistší ve všech režimech motoru, takže žádný podrazy, jako mají ostatní..Fiat prostě byl vždycky chytrej a ostatní od něho často opisovali a čekali, až to vyzkouší a pak to opajcli...Ale vše ukáže až praxe, theorie je tak pro slinty někde na plénu univerzity, kde všichni všechno ví, ale o praxi nemají ánunk.. :)
nepropadat panice...
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

No já se taky pohybuju hodně kolem nákladních aut a mužu opravdu říct, že třeba iveco stralis v porovnání třeba s MANem, nebo Mercedesem je holá tragédie, nemá cenu rozepisovat detaily, ale iveco je v kamionech fakt o hektar jinde (v pr….i). Už když do toho vlezeš, plasty jak ve favoritu, nápravy furt v prdeli, posaz, ergonomie ovládacích prvku, oni to tam prostě nějak neřešeji jestli člověk kterej v tom sedí celej den jestli má pohodlí. Jedním slovem středověk. Je jisté, že motory zejména naftový se jim dařeji i v osobních vozech, tedy dařili, dnes už nemůžu soudit, ale jinak probohe, vždyť si do toho novýho dobla sedni, je to ze všech stram aušus jek kráva.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Vraťme se raději k původnímu zadání, které je velmi zajímavé a hlavně aktuální, také právě pro tebe..
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“