Výběr motoru/auta na úpravy výkon/spotřeba
Moderátoři: šulda, Moderátoři
Výběr motoru/auta na úpravy výkon/spotřeba
Dobrý den
Dovedu si představit, že je to tu omýváno stále dokola, ale bohužel ať jsem hledal jak jsem hledal nenašel jsem nikde odpověď přesně na to co bych potřeboval vědět. Mám v plánu si koupit auto, kde budu moct dostat výkon na 200-250 koní a zároveň držet spotřebu okolo 6-7l/100.
Už jsem nějak vytušil,že na úpravu jsou mnohem lepší motory PD než CR ? jestli to píšu dobře.
Takže v podstatě ňáké asi starší auto, plánuji to jako denní vozidlo ať už ve městě nebo na dálnice.
Může to být klidně GOLF mk4, Fabia I je mi to v podstatě jedno, očekávám, že ty úpravy budou i klidně za 100 tisíc, pokud to má být kvalitní a vydržet, ale pokud by to splnilo co očekávám.
V čem potřebuji poradit přesně pro začátek, zda vůbec jde splnit můj požadavek a potom po jakém motoru se tedy podívat aby se dalo bavit o takových úpravách.
Všem moc děkuji za jakékoliv reakce a přeji hezký den
Dovedu si představit, že je to tu omýváno stále dokola, ale bohužel ať jsem hledal jak jsem hledal nenašel jsem nikde odpověď přesně na to co bych potřeboval vědět. Mám v plánu si koupit auto, kde budu moct dostat výkon na 200-250 koní a zároveň držet spotřebu okolo 6-7l/100.
Už jsem nějak vytušil,že na úpravu jsou mnohem lepší motory PD než CR ? jestli to píšu dobře.
Takže v podstatě ňáké asi starší auto, plánuji to jako denní vozidlo ať už ve městě nebo na dálnice.
Může to být klidně GOLF mk4, Fabia I je mi to v podstatě jedno, očekávám, že ty úpravy budou i klidně za 100 tisíc, pokud to má být kvalitní a vydržet, ale pokud by to splnilo co očekávám.
V čem potřebuji poradit přesně pro začátek, zda vůbec jde splnit můj požadavek a potom po jakém motoru se tedy podívat aby se dalo bavit o takových úpravách.
Všem moc děkuji za jakékoliv reakce a přeji hezký den
Jsem si docela jistý, že pokud seženu golfa 1.9 tdi 96kw okolo 50-60 tisíc ze říše, tak jsme na 160 tisících, pokud mi prosím seženeš vozidlo ve stavu toho co bude po těch upravách s podobnými jízdními vlastnostmi za 160 tisíc jsi král pokud ne, jen další špatný hate..Source píše:ku kúpnej sume auta, pridaj tých 100 000 ktoré chceš dať na úpravy a kúp si auto ktoré taký výkon už má ... taa dáaa
Osobně vlastním golf R mk6 apr stage 2+ , bohužel už to prostě není zrovna úsporné vozidlo s mým měsíčním nájezdem jsem přes 20-25 tisíc za benzín.
A jsem si docela jistý, že ty peníze co jsem do toho auta dal s tím výkonem co teď má, je rozhodně něco co bych si nekoupil za lidské peníze... taková RS3 s tím výkonem je minimálně milion ve špatném stavu..
Takže mi jde jen o radu od profíku přes diesel abych věděl co se nejsnáze upravuje a po čem se mám podívat.. kdybych chtěl radu běž si koupit něco za tyhle peníze, píšu asi do jiného topicu než " zvyšování výkonu VW group DIESEL "
ak chceš jazdiť za 6 litrov tak si kúp maximálne tak rotačku, daj tam nejaké turbo, vstreky, 6 kvalt so spojkou, brzdy z RS a potom na tom ajtak budeš jazdiť 50/90 aby si sa dostal pod 6
To neber ako hejt, ale myslím, že viac ľudí ktorí si cez takéto niečo už prešli ti povedia aby si sa na to vykašlal, veď za 6 litrov vie jazdiť aj nejaké 2.0 TDI CR ktoré má v základe 135kw, dáš to upraviť a máš s prehľadom 200 koní, bez sebemenśieho zásahu do HW auta a môžeš sa voziť koľko len chceš
To neber ako hejt, ale myslím, že viac ľudí ktorí si cez takéto niečo už prešli ti povedia aby si sa na to vykašlal, veď za 6 litrov vie jazdiť aj nejaké 2.0 TDI CR ktoré má v základe 135kw, dáš to upraviť a máš s prehľadom 200 koní, bez sebemenśieho zásahu do HW auta a môžeš sa voziť koľko len chceš
- turbo kamna power
- Aktivista
- Příspěvky: 4221
- Registrován: 15 dub 2008, 20:32
- Bydliště: Praha
PD jsou sice na ladění lepší, než CR, ale taky ty motory mají svoje roky často vyžadují větší opravu (vačka, vyvložkování hlavy, vstřiky...) a taky aby jsi nebyl zklamaný z rozbředlého podvozku mk4 platformy
Hledal bych spíš motor ARL 110kw (Golf, Bora), tam stačí jiné turbo + úprava SW a jsi tam kde chceš být. Ale je to 15 let staré auto a bude to chtít prvně dost možná tak 50t. Kč (klidně i víc) na opravy, údržbu, lepší podvozek a brzdy, aby z toho bylo trochu auto a pak můžeš směle řešit výkon.
Nebo pokud jsi zvklý na mk6 platformu, tak Golf mk6 GTD. Má poměrně spolehlivý CR motor a se spotřebou je na tom lépe, než PD. Chipem se dostaneš na cca 200 koní, ale taky se dá jít dál s větším turbem, řešilo se třeba zde:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=169617
Nebo koupit auto už s výkonem v sérii - e46 330d, W203 C320 CDI, A4 3.0TDI... ale oproti Golfu jsou to trochu zavalitější auta...
Hledal bych spíš motor ARL 110kw (Golf, Bora), tam stačí jiné turbo + úprava SW a jsi tam kde chceš být. Ale je to 15 let staré auto a bude to chtít prvně dost možná tak 50t. Kč (klidně i víc) na opravy, údržbu, lepší podvozek a brzdy, aby z toho bylo trochu auto a pak můžeš směle řešit výkon.
Nebo pokud jsi zvklý na mk6 platformu, tak Golf mk6 GTD. Má poměrně spolehlivý CR motor a se spotřebou je na tom lépe, než PD. Chipem se dostaneš na cca 200 koní, ale taky se dá jít dál s větším turbem, řešilo se třeba zde:
https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=169617
Nebo koupit auto už s výkonem v sérii - e46 330d, W203 C320 CDI, A4 3.0TDI... ale oproti Golfu jsou to trochu zavalitější auta...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
Nebo koupit ARL jak pisou ,,kamna,, udelat servis a nechat jen čipnout a jsi na +-190ps coz uz je slusny svezení. ARL má tu výhodu ze uz má velkej IC takže ikdyz pak das vetsi turbo tak ho zvladne uchladit. Nevýhodou jsou bajonety ale s těma se dá taky něco delat....Ale jsou tady spousty témat stačí to jen prolézt a hned víš co bude pro tebe nejlepší.
Jinak já osobně bych uz volil asi jiné auto když chces az 250ps. Uz skrz podvozek, brzdy, motor...atd....Ale to je tvoje věc
Jinak já osobně bych uz volil asi jiné auto když chces az 250ps. Uz skrz podvozek, brzdy, motor...atd....Ale to je tvoje věc
leon ARL.....serie EX.
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
toledo ASV......197ps/426NM EX.
leon ARL.....212/440 EX.
aktuál : leon cupra R310 CDLA - 310ps+ 450NM
Na velkej nájezd je podle mě blbost kupovat malou naftu a upravovat to, aby se s tím vůbec dalo předjíždět. Co by mě ale sralo víc, že všechny tyhle auta typu golf/okta apod. jsou krajně nekomfortní. Což nevadí, když člověk najede 100km denně, ale pokud jezdíš hodně, orientoval bych se spíš někam jinam. Např. kolem mě jezdí hodně lidí e65 a e66 745i/750i s plynem, a v pohodě s tím jezdí do 12l LPG.
Ber to jen jako návrh k zamyšlení, já bych dobrovolně denně jezdit se čtyřválcem a ještě za to platit rozhodně nechtěl.
Ber to jen jako návrh k zamyšlení, já bych dobrovolně denně jezdit se čtyřválcem a ještě za to platit rozhodně nechtěl.
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
E63 645Ci
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
Proboha, kdo s mozkem v hlave by sel do dnesnich BMW?! Jejich kvalita sla extremnim zpusobem dolu.
Hlavne, "mam nejradeji" ty, co si koupej velkej objem a pak do toho rvou plyn. Stale plati vztah opice<->banany a nic se nezmeni.
Naopak, na dlouhe najezdy bych volil jedine vznetovy preplnovany motor, pripadne v kombinaci s elektromotorem.
Hlavne, "mam nejradeji" ty, co si koupej velkej objem a pak do toho rvou plyn. Stale plati vztah opice<->banany a nic se nezmeni.
Naopak, na dlouhe najezdy bych volil jedine vznetovy preplnovany motor, pripadne v kombinaci s elektromotorem.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
E65/66 právě není dnešní BMW, ale poslední kvalitní německé auto.
Tvou "logiku" ti neberu, ale osobně budu radši každej den jezdit s 370ps V8 za pár korun na plyn, než naftovou R4 za stejny peníze ale ve všem mnohem horší. Zkus někoho, kdo už měl V8 a víc, dostat zpět do V6, R4 apod..
Mustang GT 4.6
E63 645Ci
E63 645Ci