Jak zajet motor po generalce?

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

Třeba u nových strojů JCB se žádný záběh nedoporučuje, naopak se nemá motor jen tak lechtat nedejbože nechávat běžet na volnoběh. Normálně používat, hlavně víc pozor na fázi zahřívání motoru, tam opatrně ale pokud už má provozní teplotu tak neřešit. Šudláním a volnoběhem se udělá víc škody než užitku
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Já teda nevím, ale mluvit o generálce ve spojení s novými kroužky a srovnanou hlavou mi příjde jako zbytečný.
O generálce motoru bych mluvil až ve chvíli kdy budu mít udělaný výbrus, nový písty, přebroušenou kliku, nový šály a novou vačku se šály, futra v ojnicích a podobně, dřív nemá cenu se o GO ani zmiňovat.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Si pozrite na youtube ako sa testujú nové motory, napríklad Nissan tie motory ktoré dáva do GT-R - Poskladajú, dajú to na brzdu a dávajú tomu kotol asi hodinu v kuse, buď to vdrži alebo nie
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

favo píše:Já teda nevím, ale mluvit o generálce ve spojení s novými kroužky a srovnanou hlavou mi příjde jako zbytečný.
O generálce motoru bych mluvil až ve chvíli kdy budu mít udělaný výbrus, nový písty, přebroušenou kliku, nový šály a novou vačku se šály, futra v ojnicích a podobně, dřív nemá cenu se o GO ani zmiňovat.
Ale jo, ale napsal Go, tak to tak beru. A že dneska tomu po výrobě hned dávají kotel, proč ne, ten motor na to má vůle, ale Go tím, že uděláš výbrus a kliku , o hlavě nemluvě, není stejné, protože se používají starší díly a ta přesnost tam prostě není. A že volnoběh není dobrý ,je jasné, zaprvé je to zvýšený volnoběh a za druhé to bylo kdysi, když se vylívaly lágry, a motor se sotva udržel sám v chodu./byla to jen noticka/..Ale je to každého věc, když si koupí nové auto a dá tomu kládu...je to jeho problém..Jsou názory, že se má rovnou nasadit plný plyn a mastit to domů..Já mám jiný názor, má se mu dát trochu času, ale pak ho systematicky učit jezdit..Ale dnes je to jedno, většina stejně jen čumí na ekonoměr a ten motor kurví už od začátku...
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"] podle mě je minulostí doba kdy vězni v mladé boleslavi brousili na škodovky hlavy

technologie výroby je prostě někde jinde, klidně čumím na ekonoměr a kurvím motor, máme ted koktu 999 tsi 85 kW, momentálně na plnou najeto 967 a dojezd ještě 80 km
v pátek tu byl borec a dělal i školení o tom motoru jak ho musím točit aby měl vůbec nějaký výkon, že se stím nedá jezdit, už o tom četl žere to jak kráva a ten výkon je nahoněný jen vysokýma otáčkama,
Uživatelský avatar
toefuk
Aktivista
Příspěvky: 2864
Registrován: 15 úno 2011, 16:00
Bydliště: Čadca

Příspěvek od toefuk »

Pája 19 píše:https://www.elit.cz/cs/download/glyco-n ... ozisek.pdf

Je tam kapiitola o zabíhání motoru. Zohledňuje ale pouze nový šály.

Třeba má i výrobce kroužků a pístů nějakej podobnej manuál.
strana 12, priciny zavad, necistoty 43%, pretazovanie - 7%.
Papier znesie vela.
A4 B5 1Z, A4 AVANT AHH, Touran 5T1 2.0TDi 110kW, G5+ BXF
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Miloši, ano, protože dnešní motory mají vše uděláno tak, aby bylo na minimum snížené tření/kvůli spotřebě/ takže kroužky jsou miniaturní, taky 1 mm silné, písty mají ochrannou vrstvu, oleje jsou chcanky, které se všude včas dostanou /pokud to vůbec maže/, atd. atd. Takže když je kroužek 1mm silný a má ještě povlak proti otěru, tak záběh je zbytečný..Ale při G.O. když např. opravíš hlavu u PD, necháš starou vačku, tak to není výrobek s vůlemi na tisícinu, ale traktor-hlava je nahoře prohnutá, vačka třeba také, a nová šály to nezachrání..A přebroušená klika a nové šály třeba ještě v hliníkovém bloku si žijí také vlastním životem..Ty vůle se musí sejít a k tomu je dobré tomu dát čas..Takže po opravě motoru, pořád očumuji, motor běží, koukám jak se ohřívá, jaké zvuky vydává, co jsem opomněl, zapomněl atd. a pak až když se ohřeje /u TDI se stejně neohřeje/ tak jej jedu projet a testuji, jak se chová apod..A až poté jej předám, když už topí, spíná vrtule, a vše je o.k. Pořád mám před očima, jak jsem si myl ruce, že se převléknu a zkasíruju majitele, a zaslechl jsem jak motor zaškubal a než mi ta hrůza došla do hlavy motor utnul a chcípnul..Zadřela se vačka, protože motor byl předtím potkán / dával jsem jiná víka vačky /a tak mi spadl hřebínek na stranu až k uchu a mohl jsem začít znova..Od té doby jsem plný pokory..
P.S. a je krásně vidět, jak jsou novodobé motory žrouty oleje, a jak jsou háklivé.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="jericho-3"]Miloši
Pořád mám před očima, jak jsem si myl ruce, že se převléknu a zkasíruju majitele, a zaslechl jsem jak motor zaškubal a než mi ta hrůza došla do hlavy motor utnul a chcípnul.

to je noční můra snad každého, taky nedávno hnůjdaj hnuson, udělali jsme skoro totáloku celý předek, je to pevné auto (wallbash) předávám majiteli nastartuju a potkalo se to :roll: (wallbash) spravím potkana majitel tam nalil olej možná hypoidní sám neví měl trojku na žíle a zadřel to už jsem odmítl dělat, :(
Naposledy upravil(a) slovacek.milos dne 21 říj 2018, 09:48, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5472
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Hnujdaj hnuson :D :D :D

Vy moravaci mate nervy z oceli :)
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

ROMEK píše:Hnujdaj hnuson :D :D :D

Vy moravaci mate nervy z oceli :)
už jse to přespal z hundaj na hnůjdaj, to je kopa hnusného hnoje
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já se taky osypával, když jsem slyšel tento název , ale musím zabrzdit, když tato firma dělá motory, na které Evropa téměř nemá, a přitom je to jejich výtvor..A když jejich auto najede 350000km na jejich hydropřevodovku a celý agregát může klidně jezdit dál, asi není náhoda.. :)
nepropadat panice...
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

jericho-3 píše:Já se taky osypával, když jsem slyšel tento název , ale musím zabrzdit, když tato firma dělá motory, na které Evropa téměř nemá, a přitom je to jejich výtvor..A když jejich auto najede 350000km na jejich hydropřevodovku a celý agregát může klidně jezdit dál, asi není náhoda.. :)
Ne , marketing a finance .
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Když jsem zajížděl svůj první motor po skutečné generálce, tak jsem se s ním rozjížděl jak posranej důchodce co se bojí prudčeji pohnout abu mu něco nevyteklo z kalhot a prudká akcelerace bylo neznámý slovo, motor jsem točil postupně max do 3000 ot/min (benzín) a takto jsem jezdil prvních 5000 km. Po těchto 5000 km jsem poprvé poslal plyn na podlahu a to čekání a odříkání stálo zato. Ten motor šlapal jak švícarský hodinky a měl neskutečnou chuť jít do otáček.
Bohužel udělat GO na motoru 1.3 z favoritu bylo o jiných penězích než jí udělat na TDI PD.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2753
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

A6TDI píše:
jericho-3 píše:Já se taky osypával, když jsem slyšel tento název , ale musím zabrzdit, když tato firma dělá motory, na které Evropa téměř nemá, a přitom je to jejich výtvor..A když jejich auto najede 350000km na jejich hydropřevodovku a celý agregát může klidně jezdit dál, asi není náhoda.. :)
Ne , marketing a finance .
Co čekáte, VW osekává náklady kde se dá a i přesto že vyrábí sračky s omezenou životností ví, že je prodá, to takový Hyundai se musel snažit aby si získal zákazníky a to mohl jen kvalitou, protože hezký auta dělá až teď a bohužel pořád jen z venku.
Né nadarmo se říká, že poslední kvalitní VW byl Golf 4 a Passat B5,5 .
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32867
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="favo"] takový Hyundai se musel snažit aby si získal zákazníky a to mohl jen kvalitou,

jestli myslíš toho hnusona tak mi hundaj nevadí no narazil jsem na neudržovaný kousek kdy pocit z dobré opravy slavila porážka a leží mi to v žaludku :)
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“