Octavia I 1,8t AGU cuká, škube - nekonečný příběh

Technická řešení specifických problémů benzíňáků, včetně LPG i CNG pohonu.

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Octavia I 1,8t AGU cuká, škube - nekonečný příběh

Příspěvek od tukydydes »

zdravím už delší dobu při volných chvílích řeším známému jednu záhadu na Octavii 1,8t AGU a už nevím kam dál, aby se do toho neutopilo X tisíc.
Pocukávání se projevuje na všech kvaltech nejpatrnější je to na 1,2 dělá to jak studený tak teplý. Je to pouze v rozmezí otáček 1.600 - 2.200 potom už nic. Na plnej knedlík to nedělá. Auto má výkon bez žádných propadů diag bez chyb, pouze jenom to poškubání :roll:

Co už se v průběhu roku udělalo:

- čerpadlo v nádrži vyměněno tlak na předku 3Bary (měřeno)
- filtr paliva
- překontrolovány hadice paliva
- výměna přepadové hadice paliva od aktivního uhlí (byla popraskaná)
- svíčky origo VW
- vyčištění klapky sání (adaptační hodnoty)
- intercooler zalepení tekutý kov (malá dírka)
- překontrolování tlakových hadic
- překontrolování podtlakových hadic (výměna pár hadiček, které byli KO)
- vyčištění čidla teploty nasávaného vzduchu
- vyčištění váhy vzduchu
- vzduchový filtr
- měření tlaků ve válcích ( 11,3 - 11,5 Bar)
- zkouška jiné 100% funkční jednotky zapalování na filtr boxu
- kontrola zapalovacích modulů jestli nejsou zaoxidovaný fajfky
- komplet spojka včetně setrváku, jelikož byla už KO
- přední náprava nedávno dělaná bez vůle
- poloosy bez vůlí
- čidlo atmosférického tlaku (bylo KO)

Ještě co mě tak napadá:

- regulátor tlaku paliva, ale to by zase asi nejelo tak dobře
- nějakej vstřik, ale taky se mi to moc nezdá
- váha vzduchu, to by taky nejelo tak dobře nemám nikoho kdo by mi jí půjčil, je dost drahá
- el. magnetický ventil turba, kdyby byl KO tak to asi taky nepojede moc dobře
- lambda sonda, na diag tam lítaj nějaký čísla, ale těžko říct jestli OK

Spíš mi jde o to jestli jste se s tím někdo nesetkal, už mě to dost přestává bavit se v tom furt vrtat (wallbash)
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
adrian_B
Přispěvovatel
Příspěvky: 725
Registrován: 29 říj 2008, 23:41
Bydliště: SVK - Turčianske Teplice

Příspěvek od adrian_B »

Nesetkal... Ale odpoj váhu a vyskusaj

Ale ak je všetko ok ako píšeš, kľudne môže blbnut aj RJ. Už som pár menil kôli kadejakým chybam
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

podle mě ti skáče jiskra v té kovové fajce, tím že dáš kotel obohatíš směs snížíš přeskokový odpor na svíčce a efekt cuku zmizne,

kup na vrakecu jedno zápalko a postupně ho měn, ty fajky stříkej silikonem oni trochu nakynou a lépe těsní, vzdálenost elektrod bych nastavil na O.7mm
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Re: Octavia I 1,8t AGU cuká, škube - nekonečný příběh

Příspěvek od Rayx »

tukydydes píše:Pocukávání se projevuje na všech kvaltech nejpatrnější je to na 1,2 dělá to jak studený tak teplý. Je to pouze v rozmezí otáček 1.600 - 2.200 potom už nic.
Když má mít motor nejméně práce z rozhejbáním vozu, tak se to projeví nejvíce, s větším zatížením při vyšších kvaltech projev mizí a na plnej knedlík to nikdy nedělá. To bude špek ...

Jak se motor chová při točení na místě, se zaměřením na to spektrum otáček 1600-2200, to taky pocukává? Výpadky zapalování to v diagu počítá?
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To je právě ono, vždy se problémy motoru projeví v částečné zátěži a na plný knedlík ne..A to proto, že je vlastně soustava nejvíce zatížena, protože na plný knedlík tam všeho teče dost a motor si neztěžuje, všechny netěsnosti, nepřenosy kontaktů , špatné palivo/voda/ ten čoud sežere...Stačí když motor dlouho stojí, tamhle je bordel, támhle korozička, támhle nějaký šlem, popřípadě oxidace o vyčuchlém palivu nemluvě a je problém, motor kucká, je líný ,válce neví zda běžet naplno apod..Zrovna před hodinou jsem uváděl do chodu MB W 107 po 4 letech , /osmiválec/ a majitel se divil, že ihned po klíčku neslyšel ševel jako kdysi...Samé škuby, vzdychy, vandrování a až když se probral a ŘJ zjistila,k čemu vůbec je, začal ševelit jako kdysi... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

tak ještě vyměněno:

- čidlo teploty nasávaného vzduchu
- regulátor tlaku paliva
- decelerační ventil turba (ten divně funěl, zlepšilo se po ubrání plynu cuknutí auta)



- váhu jsem tenkrát odpojoval jako první beze změny furt to tam bylo a samozřejmě to nejelo.

- s tou cívkou bych to mohl prubnout, ale pochybuji, že to bude tím, svíce jsou tam origo nové cca 6.000km ujeto, kontroloval jsem je, opálený byli všechny stejně, že by nějaká vybočovala opotřebením nebo poškozeným izolátorem nic. A ještě kdyby tam přeskakovala jiskra v tej fajfce tak to tam bude opálený, všechny jsem kontroloval a jsou pěkně zlaté. Ale zkusím.

- to jsem nezkoušel, že by čídlo tlaku serva, můžu taky otestovat. Ale zkoušel jsem z volnoběžných otáček tůrovat do cca 3.000 ot./min a v tom rozmezí je to lehounce znát. Výpadky zapalování jsou někde v bloku hodnot? Jinak ŘJ motoru čistá nikde nic.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="tukydydes"][ A ještě kdyby tam přeskakovala jiskra v tej fajfce tak to tam bude opálený, všechny jsem kontroloval a jsou pěkně zlaté. Ale zkusím.

když to skáče v té fajce na tu kovovou chráničku nenajdeš nic, kolikrát řídící jednotka pozná vynechání zážehu až se na tom lesklém povrchu jak je boš číslo toho zápaĺka začnou dělat bulky

já taky jednou cukal na koktě 74 kW vyměnili se snad všechno jednou jedu a cukání už bylo na pováženou dal jsem plný kotel a vyletěl diferák a konečně klid (LOL)
Uživatelský avatar
tukydydes
Přispěvovatel
Příspěvky: 780
Registrován: 25 led 2009, 18:57
Bydliště: Budějice

Příspěvek od tukydydes »

tak jsme koupili jeden zapalovací modul (raději nový BERU) dle Milošovi rady a proházeli a bez úspěchu, furt stejný.

na místě při držení inkriminovaných otáček cca 2.000 ot./min otáčení volantu pravo levo taky se nic neděje.

Ale na chvilku jsem si to půjčil a lítal jsem s tím a různě testoval. Na místě na neutrál od 1.900 ot. /min - 2.100 ot./min se lehce chvěje auto (když jsou otevřený dveře u řidiče tak je to na nich vidět) Potom jsem zkoušel jet na zpátečku tyhle otáčky a to vůbec neškubá krásný průběh. Tak to dělá na mě dojem, jestli není náhodou v hajzlu reakční vzpěra nebo nějaké uložení - motor / převodofka.
Oktopod 1,9 TDI, r.v. 2000, AHF, 81kW -> 113kW/355 Nm (MUDr. TDI Fun)
PP764, HDS57+VR6, EGR off, KAT off, zadní puky TT, 550.000km, první majitel :D
WEBASTO Thermo Top C, ETKA 8.1, VAG-ína 18.9.0, VIS 6.5, FiatEcuScan, FordDiag
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Kdybys ještě prohlížel měřené hodnoty, tady je DP. Výpadky zapalování to bohužel nepočítá ... Je to včetně mechaniky. Pokud vezmeš za motor a zatřepeš s ním, nesmí tam "klektat" ;)

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/tam/_mI5gs250FfsN
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

[quote="tukydydes"] furt stejný.

mně u této ludry kdysi klepal motor, hledám stetoskopem a klepal katalizátor pravidelný klep kladívkem

(wallbash) jako by se někdo z toho katu chtěl dostat ven a mlátil o pomoc https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... -7-iaLeKqX

motor byl na lpg a vynechávalo zápalko, ten nespálený plyn vygouch v katu a projevovalo se tim klepnutím
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

zkus můj test jed přesně 40 naa trojku, jebni pětku a plný kotel pokud to pravidelně cuká do šedesíti tak vstřikovací lišta na čistění pokud to cuká furt tak zápalko ale to jsi vyloučil
geo
Aktivista
Příspěvky: 4633
Registrován: 16 zář 2010, 16:59

Příspěvek od geo »

Pokud má egr tak na zkoušku zaslepit.
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

kdysi se měl záhadné cukání na feldě, bezradnost (wallbash) odpojil jsem konektor na ventil k nádobce s aktivním uhlí a docukáno, dál jsem to neřešil
Odpovědět

Zpět na „Údržba a zvyšování výkonu (BENZÍN, LPG, CNG)“