Měření emisí

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
tommy215
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2014, 23:06

Měření emisí

Příspěvek od tommy215 »

Zdravím, nějaké nové poznatky z ME ?

auto do r.v 01 jdou prý přes kouzelnou krabičku.

od 01 je problém.

Těď mě čekají emise na 96kw AVF. r.v 04

technický se nebojím, je to v mém vlastním zájmu.
kouřivosti také ne, do auta proinvestováno co šlo.

ale jde mi o zbytečné přeběhové otáčky a EGR off v SW.

tak jen jestli se třeba nezměnila metodika od října.

:)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

jj, kouzelná krabička funguje dobře ;)
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Proč jste všichni z těch emisí tak posraní???
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
tommy215
Přispěvovatel
Příspěvky: 51
Registrován: 06 úno 2014, 23:06

Příspěvek od tommy215 »

Protože jsem svůj diesel nikdy nevytočil přes 3500
A když jsem slyšel jak to držej v točkách...

chápu že motor to musí dát, jinak by ta metodika nebyla schválená ale jde o nějakej můj pocit a přesvědčení :D
Uživatelský avatar
ThrashTheTrash
Aktivista
Příspěvky: 2381
Registrován: 28 kvě 2007, 20:44

Příspěvek od ThrashTheTrash »

To jezdíš na volnoběh? Přece ten motor to musí v klidu vydržet, chápu kdyby točil golfa I 1,6 TD, ale takovej motor si myslím, že uplně v klidu.
VW GOLF IV 1.9TDI AGR 4MOTION - Soft HR CARSOFT, WEBASTO THERMO TOP C
Diag HR CARSOFT:DeTeCtor, Comfort VW, Toolbox - SPEED 4, VIN - R, Airbag, FLASH, KEY.
CDP+, WEBASTO THERMO TEST, DIAG EBER
Všechno jen na chuť :)
Uživatelský avatar
šulda
Moderátor
Příspěvky: 1362
Registrován: 18 dub 2010, 15:20
Bydliště: Jemnice

Příspěvek od šulda »

tommy215 píše:Protože jsem svůj diesel nikdy nevytočil přes 3500
Chudák motor (LOL)
Člověk se pořád učí.
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

Podle mě je to blbost, a jednou za měsíc bys měl toho dehtožrouta protáhnout většíma otáčkama. Když to je prohřáté, tak tomu dám pěkně 3 do 4000, 4 do 4000, 5 do 4000 aby vylítal všechen ten bordel a sračky z řepky. Nějaký vytočení na STK tomu motoru nemůže ublížit, tedy pokud je na to zvyklé. Když to takhle šouráš, tak se nedivím, že se dusí, máš ucpané egr a bojíš se STK.
Nemám DPF a normálně jsem na STK prošel (s nekoncernovým vozidlem, samozřejme s japoncem).
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Marek77 píše:Proč jste všichni z těch emisí tak posraní???
No, já se svým veteránem , kterého honím jako nadmutou kozu jsem byl nejistý proto, že jsem dal novou lambdu a kat a když jsem tomu dával čočku, tak kat smrděl, pak přestal a já jel v zimě na emise..Než na mě přišla řada, motor vychladnul a já zajel do dílny a motor byl studený, samozřejmě test může pokračovat pouze když je motor teplý, tak to tam na místě tůrovali a on motor pořád nechtěl pořádně zatopit/je trochu horší termostat/, tak už technik povídá, asi toho necháme, tohle nesplňuje a já mu říkám, a proč, je tam vše nové,tak mi řekněte, co je špatné..Tak protůroval a najednou červená začala klesat a pomalu se tam cpala zelená a on to stopl a povídá, najednou to jde...Jenže čočku tomu dávám furt, takže počítám, že tam pojedu teď asi dvakrát, protože tipuji že plný knedlík ten kat prostě nezvládá a bude opět v háji, i když to není nějaký číňan.. :)
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Ja ho tocim teda ce 3500 dost casto a na stk problem nemam problem maju co jazdia ludia na spotrebu
BMW 330 ix
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Všichni pořád kňouráte, jak na emisích vytáčejí motor do přeběhových otáček, přitom se to tak dělá už mnoho let. Jenže se to "legálně" a úplně běžně ojebávalo. Já si pamatuju, když jsem přijel na své první dieselové emise (někdy v roce 2008). Kamarád mi řekl, abych najel dovnitř, zavřel za mnou vrata. A pak mi říká: "Chceš to změřit?" Já, že samozřejmě ano. On vyndal ze šuplíku pětimetrové pásmo, položil ho vedle auta a pravil: "Čtyři metry šedesát". Já, že to souhlasí. A on: "Dej mi šest set". A bylo změřeno.
Samozřejmě, že oficiální postup měření emisí u naftových motorů je pořád stejný - opacimetr do výfuku a pětkrát po sobě (s určenou pauzou) roztočit do přeběhových otáček, kde motor musí nějaký přesně stanovený čas zůstat. A vy se všichni najednou divíte, že se to tak dělá. Proberte se, pro Krista pána!!! Tenhle způsob měření emisí je starý jako lidstvo samo.


Já jezdím zásadně na spotřebu. Nevytáčím motor do otáček vyšších než 3000, a i to pouze výjimečně. Obyčejně jezdím v rozmezí 1800-2500 rpm. A emisemi procházím s bohatou rezervou (letos na jaře s Méganem 1,04 při limitu 1,50). Pohledal jsem schválně poslední protokol od Galaxy z roku 2016 - hodnota 1,12 (při limitu 2,00 a stavu tachometru 362.812 km).

Není to o otáčkách, pánové. Je to o úplně jiných věcech. Maximum točivého momentu motoru mám mezi 2000-2500 rpm, takže víceméně trvale jezdím v tomto rozmezí. A opakuji znovu - nikdy jsem neměl absolutně žádný problém s emisemi.

Předtím na Galaxy (Euro2 - motor AFN) jsem po 380.000 km auto prodal a motor nezakouřil ani do prudkého kopce na trojku. Po dvou měsících ke mně nový majitel přijel na rutinní opravu. Při projíždění vozu po opravě za mnou nebylo vidět. Takže je to v řidiči.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 24 říj 2018, 14:36, celkem upraveno 10 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

No tak, mám benzin motor 1,6ccm, který otáčky má velmi rád, dole nic moc nahoře orgasmus.. :)
nepropadat panice...
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

O benzinech se nemusíme bavit, tam se na emisích při měření do maxima netočí.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Uživatelský avatar
WOB
Aktivista
Příspěvky: 1727
Registrován: 02 úno 2015, 12:59

Příspěvek od WOB »

officiálním měřením neprojde benzínová Fabia II 1,4 ani když sjede z výrobní linky...
Nissan GT-R 3,8 V6 2015, Toyota 2.0 D4D 2010, Lamborgini Gallardo 5.0 V10 2006, VW Crafter 2.5 TDI 2008, MAN 6x2 26.414 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ale můj starý diesel předkomůrka projde s přehledem a s pochvalou, protože z výfuku nevyjde viditelný kouř..Ale samozřejmě do Mnichova nemohu... :)
nepropadat panice...
Slavkov
Aktivista
Příspěvky: 4579
Registrován: 09 lis 2007, 15:48
Bydliště: Slavkov u Brna

Příspěvek od Slavkov »

Samozřejmě, že i do Mnichova můžeš 8) Pokud teda není důvod jiný, než auto (noteeth)
Nesmíš věřit těm zdejším pisálkům, kteří připravují půdu pro to, aby jsme následnou zlobbovanou legislativou byli papežštějí než papež...
Jezdil jsem po Mnichově a okolí cca měsíc s G3 AHU (EU2, bez známky) a vyjma centra a několika obytných zón se všude dá legálně jezdit... i např. k olympijskému parku či naproti k muzeu BMW...
Ostatně, každé velkoměsto je stejně lepší řešit parkingem na P+R a dále MHD... pokud někam nepotřebuješ nezbytně autem.
GIV Variant TDi ???kW
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“