O1- Podvozek z ARL top sport + eibach pro

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Bydliště: Chomutov

O1- Podvozek z ARL top sport + eibach pro

Příspěvek od Číča »

Ahoj, mám možnost sehnat docela pěkně tlumice z ARL top sport, s pruzinama eibach pro. Chtěl bych se zeptat, jestli budou na octavii 81kw liftback rozumně fungovat? Děkuju
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Nebudou, kup si buď drahé HP sporting + RS pružiny (nebudeš litovat), nebo RS origo pružiny, RS tlumiče (jiná neplést si s origo na tdi) + leon cupra silentbloky ramen a z cupra R těhlice jsou z pevnějšího matroše a mají nižší těžiště, kovaní odborníci ti řeknou víc, ale věř, že origo cupru s RS tlumičema, pružinama, brzdama prostě nepřekonáš... Jestli jezdíš okruh a chceš bejt rychlej přichystej si do podvozku 150Tkm...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

Diky za názor. Okruh vážně nejezdím, to bych řešil úplně jinak :)
Jezdím denně, ročně 15-20tkm a byl bych rád, kdyby podvozek odpovídal těm 115kw. Nepotrebuju to mit nizko na vzhled nebo extra tvrdy, ale chci, aby auto zatácelo když má a ne po nějakým přemýšlení, kdy se mě auto ptá, jestli tu zatáčku myslím vážně nebo jestli si tocim volantem jen tak z nudy.
Tehlice mam už pořízeny z ARL, budu je tam davat na jaře, právě spolu s tlumicema, prizinama a případně dalšíma dilama. Puky z TT jsem tam uz daval, ale je to nějaká doba...
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

ARL tehlice sú ale klasika, tie lepšie tehlice mali len TT, S3, R32, cupra R
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

Source píše:ARL tehlice sú ale klasika, tie lepšie tehlice mali len TT, S3, R32, cupra R
Já je pořídil hlavně kvůli těm 288mm brzdam :)
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

zero1724 píše:Nebudou, kup si buď drahé HP sporting + RS pružiny (nebudeš litovat), nebo RS origo pružiny, RS tlumiče (jiná neplést si s origo na tdi) + leon cupra silentbloky ramen a z cupra R těhlice jsou z pevnějšího matroše a mají nižší těžiště, kovaní odborníci ti řeknou víc, ale věř, že origo cupru s RS tlumičema, pružinama, brzdama prostě nepřekonáš... Jestli jezdíš okruh a chceš bejt rychlej přichystej si do podvozku 150Tkm...
Jsi si jistý, že podvozek na benzín bude u TDI fungovat lépe, než ten který mám možnost sehnat?
HP je bohužel mimo rozpocet
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

HP hlavně zastavilo výrobu pro O1.
Pokud chceš aby ti auto s těžkým předkem rozumně zatáčelo, tak to bude chtít víc než jen tlumiče a pružiny.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Ja som nedávno na niektorm fóre čítal jedno vlákno kde típek robil pokusy a skúšla čo najviac sa zbaviť nedotáčavosti na G4, z toho čo tam písal tak úplne najviac potlačilo nedotáčavosť keď zamedzil motoru pohyb vpred a vzad, čiže do silnebloku čo drźí motor o nápravnicu (tvz. kosť) dal nejaký tvrdý strongflex
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

To jsem udělal taky, ale na TDI to znamená konec komfortu. Ty vibrace byly vážně šílený. S tím autem se dalo jet pouze když jsi přidával plyn. Jakmile jsi ubral, tak se začalo třást celý auto.
Měl jsem to tak i u feldy a stejný výsledek, pomohlo jen když jsem dal celý motor včetně převodovky do plné gumy, potom se ty vibrace daly vydržet, protože byly jen na volnoběh a už né tak hrozný.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

Dobre poznatky. Aby jste mi ale dobře rozuměli, nějak úplný střelec, co reze zatáčky pod plnym a samotná nedotacivost me az tolik nesere. Problem mam s naklapenim do zatacek a tim, ze kdyz jedu trochu ostreji, je znatelně cítit, že jde nejdřív volant, pak kola, potom se nedeje chvíli nic (asi jak se natahuji pruziny?) a potom se to teprve opre o karoserii. Nemám tak úplně přehled o tom, kdy mi drží kola a kdy se teprve přesouvá hmota auta. To poznam jen pokud jedu tahlou zatáčku a auto je uz o kola jakoby opreny,jestli mi rozumíte :) jinak je podvozkove v dobrém stavu (tlumice a pruziny tam nejakou dobu mam, ale na rovince se chovají na serii dobře ).
Potřeboval bych to tedy trochu pritvrdit, abych mel z auta pocit jako celku a lip chapal, co se ve skutečnosti na silnici děje. Na okruhy, slalomy a jízdu bokem bych si asi poridil jine auto a určitě ne na denní jezdeni :)
Uživatelský avatar
favo
blázen
Příspěvky: 2752
Registrován: 12 úno 2008, 16:29

Příspěvek od favo »

Hele já mám auto na ježdění do práce a na dovolenou a aby se mi s tím jezdilo dobře mě stálo spoustu času a pěněz, ale nakonec jsem našel řešení.
Tlumiče Bilstein B8, pružiny Eibach, plný silentbloky v ramenou originál VW z TT, horní uložení tlumičů Powerflex, stabilizátory Eibach, spodní výztuhu nápravnice z R32, polyuretanový upravený silenblok v reakční vzpěře a hlavně 17" kola s penu 225/45.
Teprve teď jsem spokojený s tím jak se auto chová v zatáčkách.
Tento víken snad konečně namontuji výztuhy kufru z octavie RS a snad se dočkám dalšího zlepšení.
Golf IV 1.9 TDi ASZ
_________________
favorit 136 L
felicia 1.3 (1.4) MPi
Uživatelský avatar
turbo kamna power
Aktivista
Příspěvky: 4221
Registrován: 15 dub 2008, 20:32
Bydliště: Praha

Re: O1- Podvozek z ARL top sport + eibach pro

Příspěvek od turbo kamna power »

Číča píše:Ahoj, mám možnost sehnat docela pěkně tlumice z ARL top sport, s pruzinama eibach pro. Chtěl bych se zeptat, jestli budou na octavii 81kw liftback rozumně fungovat? Děkuju
Jestli je to ten, co myslím, tak to klidně vem. Za ty prachy není co řešit. Nebude to asi nějakej zázrak, ale bude to určitě lepší jak vyměklá série. Jediný, co by mohlo nastat, protože Leon ARL má těžší předek a lehčí zadek, že bude auto trochu do kopce - přinejhorším můžeš dát podložky pro zvýšení na zadek :D
zero1724 píše:Nebudou, kup si buď drahé HP sporting + RS pružiny (nebudeš litovat), nebo RS origo pružiny, RS tlumiče (jiná neplést si s origo na tdi) + leon cupra silentbloky ramen a z cupra R těhlice jsou z pevnějšího matroše a mají nižší těžiště, kovaní odborníci ti řeknou víc, ale věř, že origo cupru s RS tlumičema, pružinama, brzdama prostě nepřekonáš... Jestli jezdíš okruh a chceš bejt rychlej přichystej si do podvozku 150Tkm...
HP je super, ale origo RS není žádnej zázrak...
Golf mk1 mTDI ...powered by Holz-tdi
Golf mk3 GTI "20 jahre" TDI ...powered by Moravia-Tuning
Ibiza 6k2 1.8T Cupra ...in progress
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5
techi
Přispěvovatel
Příspěvky: 265
Registrován: 17 čer 2012, 08:47
Bydliště: Písek

Příspěvek od techi »

Nejlepší řešení je koupit něco s podvozkem. (LOL) Alespoň G5 platformu.
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Bydliště: Chomutov

Re: O1- Podvozek z ARL top sport + eibach pro

Příspěvek od Číča »

turbo kamna power píše: Jestli je to ten, co myslím, tak to klidně vem. Za ty prachy není co řešit. Nebude to asi nějakej zázrak, ale bude to určitě lepší jak vyměklá série. Jediný, co by mohlo nastat, protože Leon ARL má těžší předek a lehčí zadek, že bude auto trochu do kopce - přinejhorším můžeš dát podložky pro zvýšení na zadek :D
Přesně toho se bojim :) dle katalogu jsou pruziny eibach pro stejné pro všechny TDI u leona. Ale Octavka ma ten zadek těžší, jak říkáš... Přemýšlel jsem nad tim, zda by to udelalo výraznější rozdil, kdZ jsou ty pruziny tvrdší... Ale asi jo, hehe.

[/quote]
Číča
Přispěvovatel
Příspěvky: 88
Registrován: 08 zář 2011, 20:10
Bydliště: Chomutov

Příspěvek od Číča »

techi píše:Nejlepší řešení je koupit něco s podvozkem. (LOL) Alespoň G5 platformu.
Dekuji za podnetny nazor, kdybych na to mel, tak neresim podvozek na me O1 (LOL) a asi bych to ani neresil VW platformou.
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“