Kolik vydrží diesel bez fatálních oprav?

zcela mimo automobilovou tématiku

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Kolik vydrží diesel bez fatálních oprav?

Příspěvek od blacklight »

Dívám se tak po inzerci na nějaké auto, které nahradí Lybru - ta má chudák dost. Z přechodu na auta benzín+LPG jsem vyléčený a chci zpátky naftu.

Dívám se tak po inzerci a:
- snad všechny TDCi jsou po výměně čerpadla a vstřiků - nájezd tak 150-300tis. není snad jediné auto kde by nebylo něco vyměněné
- TDI kolem roku 2009 mají často měněné vačky nebo jsou motory po opravě kliky
- 1.6 TDCi a 1.5 DCi jsou po výměně celého motoru :-D
- další auta okolo 200k jsou po výměně vstřikovačů a EGRů
- a když to má DPF tak je to čerstvě po výměně DPF

To se ten svět musel zbláznit ne?
Čemu mám věřit? To je tolik stočených aut nebo motory 2006+ fakt nic nevydrží?
Chvilkama přemýšlím, že moje stará shnilá Lybra, která má 280k najeto bez zásahu do motoru je asi zázrak. Nebo to v inzercích jsou lži s falešnými fakturami a stočenky z původních 700k?

Jsem vždy žil v tom, že na naftový motor se tak prvních 300k nemusí sáhnout, a teď když se snažím nějaký rozumný najít, tak všechno je po těžkých servisech a generálních opravách.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jo, po Italském dieselu budeš zklamán, jedna z možností je auto s motorem 2,0 HDi , ale určitě chceš více HP, než ten motor má..Od koncernu utíkej, nebo budeš muset do veterána, což už nemá moc smysl..Je to poměrně neřešitelná situace, paradoxně si na tebe vzpomenu, když Lybru zahlédnu a poslední dobou jsem jich viděl několik..Ty auta pořád jezdí a jezdí.. :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

HDI? neblbni... (LOL)

kup O1 rotačku a jezdi sousede... kdyztak mam jednu navic,81kw combi 2004, ale cena odpovida stavu...
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

Tak já nevím, ale souhlas Jerichem. Mám HDI cca 430 000km na hrbu a v klidu. Ale jak bylo psáno výše - oslnivý výkon nečekej. Teď mám firemní octavku 77KW rok 2009 a za posledních 30 000km je po šesté v servisu. Tak nevím no :roll:
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7510
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

tak to s tim HDi mas moc velke stesti ;) vyjimka potvrzujici pravidlo
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Hovorit v tejto dobe ze tdi je lepsie ako hdi alebo jtd je fakt uplet.je to vsetko spotrebak kazdy jeden proste pridu km tak treba veci menit su auta do ktorych 300tis nic nedas a auta ktore maju uz po 150tis druhe vstreky. Kamos ma napriklad kiu sorento 2.5 crdi 125kw 350tis km a jedine co menil je rozvod retaz inak len leje naftu a spotrebak a to auto dostava zabrat .
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14266
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

A představa o ročníku +- a cenovém limitu +- ?

Ono to také bude o štěstí, jsou lidi co se jim auta jen serou a to moc kilometrů ročně nenajedou a jsou lidi co víceméně jen jezdí, mám v okruhu Experta 2006 s poslední evolucí motoru 1.9D-51kw, auto má k dnešku 650 000km, původní převodovka, původní zadní ložiska, původní poloosy apod.
Na motoru krom běžné údržby jsem nad rámec seřizoval vůle sacích ventilů ( kdysi konzultováno zde s Jerichem a Origošem ) měnil řídící vstřikovač a regulátor počátku vstřiku paliva.

Ale uznávám tenhle motor + celkově vozidlo je o řád jednodušší než i tehdejší soudobá produkce.
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

Taky to tak beru poměr / cena. Proto proč budu vyhazovat HDI které šlape než kupovat předraženou OII. Samozřejmě Ovce má víc místa, ale zase je tvrdá jak postel ve vazbě....
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
DIAGNOSTIK
Přispěvovatel
Příspěvky: 708
Registrován: 23 led 2006, 19:36

Příspěvek od DIAGNOSTIK »

Raději bych našel slušný benzín....1.4-92 kW je postačující...Naftu do baráku nechci, jako rodinné auto jedině benzín, co najezdí 15000kM ročně...
To je situace!
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jak psáno výše - je dobré vědět kolik do toho chce pustit, jinak těžko radit, ale benzí je asi lepší volba..
jinak mám i P406 2.0HDi s najetýma 392tis. a ani nevím že auto mám, jen jezdí...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Bohužel se budeme muset smířit s tím, že když najedeme 150-200000km a servis nás nepoloží, tak budeme nadšeni..Ale lidé, kteří najížděli obrovské porce kilometrů bez větších problémů, jsou na tom nejhůře, těžko se smiřují s novým trendem, který ať nadáváme jakkoli, už z podstaty zkracuje životnost, protože tisíce čidel a různých filtrů to nedovolí..Oni jsou v pasti, když se mě zeptá kluk, který má na motoru 400000km a investoval jen 1pumpu H2O a olej a filtry za celou životnost, 1 vnější řemen a rozvody jsou věčné/zuby/poraď co si mám koupit? Vím, že na to není odpověď... :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
blacklight
Přispěvovatel
Příspěvky: 381
Registrován: 14 říj 2011, 12:55

Příspěvek od blacklight »

roman1648 píše:Jak psáno výše - je dobré vědět kolik do toho chce pustit, jinak těžko radit, ale benzí je asi lepší volba..
jinak mám i P406 2.0HDi s najetýma 392tis. a ani nevím že auto mám, jen jezdí...
Chtěl jsem do toho nalít tak 50-100k. Dalo by se něco přidat, ale moc nechci, protože pak už bych moc řešil kolik to stálo a vadily by mi oděrky, škrábance a tak.

To auto má být prostě otloukánek ale nechci už přímo otlučené auto koupit. Já totiž na rozdíl od ostatních i v takovém autě měním olej co 10.tis a po technické stránce se o to starám.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Kup A4 alebo passat b5.5 96 kw
BMW 330 ix
Tom89
Přispěvovatel
Příspěvky: 430
Registrován: 23 dub 2009, 10:38

Příspěvek od Tom89 »

A4 combi je to samé co bora v combi to radši B5,5 ;)
Hošík
Aktivista
Příspěvky: 1078
Registrován: 28 led 2008, 19:16
Bydliště: Královehradecko

Příspěvek od Hošík »

blacklight píše:
roman1648 píše:Jak psáno výše - je dobré vědět kolik do toho chce pustit, jinak těžko radit, ale benzí je asi lepší volba..
jinak mám i P406 2.0HDi s najetýma 392tis. a ani nevím že auto mám, jen jezdí...
Chtěl jsem do toho nalít tak 50-100k. Dalo by se něco přidat, ale moc nechci, protože pak už bych moc řešil kolik to stálo a vadily by mi oděrky, škrábance a tak.

To auto má být prostě otloukánek ale nechci už přímo otlučené auto koupit. Já totiž na rozdíl od ostatních i v takovém autě měním olej co 10.tis a po technické stránce se o to starám.
Taky měním po 10 000 km olej i s palivovým filtrem.
Pešek 307 HDI, Octavia II -největší sráč života
Odpovědět

Zpět na „Diskuze - MIMO mísu“