Jaguar S type 4.0 V8 ložiska ojnic a uložení kliky

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Jaguar S type 4.0 V8 ložiska ojnic a uložení kliky

Příspěvek od oregan »

Ahoj mám dotaz ohledně ložísek ( šál)klikového hřídele. U Jaguaru co jsem pochopil by se měla změřit klikovka na místě uložení a měla by se změřit díra v bloku bez ložisek kliky. Pak se tyto dvě hodnoty najdou v grafický tabulce a tam kde se tyto hodnoty protnou taková nám vychází barva ložiska. Chtěl jsem se zeptat,jak je to u Jaguaru s vůlema uložení kliky a ojnic? V dílenský příručce píšou že vůle má být 0.025 až 0.050mm jde mi o to když naměřím přesně kliku i díru v bloku,jestli mám ještě odečítat vůli na mazání a nebo už je tato vůle odečtena přímo na ložisku který mi vychází v tabulce? Neznáte firmu která se zabývá přímo těmahle ložiskama na kliky i ojnice? Myslím že bude problém to sehnat.
Jaguar S type 4.0 V8 203kw vin je SAJAA01M81GM21915
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

typ motoru ?
ale toto bude oříšek...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

ve státech to sehnatelný je, koukal jsem na to...
nicméně cena nic moc, kolem litru za JEDEN šálek, takže pokud bys chtěl klikový i ojinční, celkem to naskáče, z prdele se zkus zeptat v originále
toto se dělávalo kdysi že byly barevně odlišený šály a ty se pasovaly ke klice, to už jsem neviděl ani nepamatuju
s tou vůlí se už počítá jak píšeš
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Podle katalogu V 12 je to obdobné jako u nás, standart a poté možnosti přebrusu , takže měřit díru v bloku je spíš prevence v případě zadření a protočení šál..Pokud se šály neprotočily tak je situace jednoduchá, nebo se mýlím?
nepropadat panice...
dreizig5
Aktivista
Příspěvky: 1760
Registrován: 01 kvě 2011, 13:56
Bydliště: Doma

Příspěvek od dreizig5 »

nebo to změřit plastigage
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

chlapi uz jsem to dal dokupy nakonec jsem tam dal loziska zluty ty jsou na nejvetsi opotrebeni.Ale ted resim vacky. Chapu jaky jsou vyfukovy a saci ale problem je v tom abych nezamenil mezi hlavama vacky.Vacky maji na koncich nalisovany kolecka s vystupkama na snimani cidel vacek,ale jde mi o o jak poznam ktera vacka prijde na levou stranu a ktera na pravou.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Pokusem pokus omyl, pokud nandáš vačky na pálení 1. válce/nebo toho, který je v základním postavení/ a budeš otáčet, musí se tam projevit nějaká nesrovnalost při pálení u jiného válce, buď nebudou zavřeny ventily , nebo dokonce bude kolidovat píst s ventilem. Samozřejmě je více možností a tenhle motor je už buchar tehdejší doby, takže když dáš vačky 1. válce kolmo nahoru při pálení, tak to asi nebude ono..Kouknul bych do knihy na foto postavení v základní poloze, jak jsou vačky postaveny a podle toho postaveny, jde o to, jaké je překrytí vaček , někdy vačky u bucharů téměř leží..Určitě na něco přijdeš, co neumožní vačky zaměnit..Třeba právě poloha výstupků..Asi jsem ti moc nepomohl, neměl jsem tu čest tohle dělat, ale já bych šel touto cestou, pokud na vačkách není žádný symbol.. :)
P.S. jinak bych se mohl podívat u kámoše, co má Jaguara do manuálu, snad tam nebude jen 12 hrnec..
nepropadat panice...
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

jericho-3 píše:Pokusem pokus omyl, pokud nandáš vačky na pálení 1. válce/nebo toho, který je v základním postavení/ a budeš otáčet, musí se tam projevit nějaká nesrovnalost při pálení u jiného válce, buď nebudou zavřeny ventily , nebo dokonce bude kolidovat píst s ventilem. Samozřejmě je více možností a tenhle motor je už buchar tehdejší doby, takže když dáš vačky 1. válce kolmo nahoru při pálení, tak to asi nebude ono..Kouknul bych do knihy na foto postavení v základní poloze, jak jsou vačky postaveny a podle toho postaveny, jde o to, jaké je překrytí vaček , někdy vačky u bucharů téměř leží..Určitě na něco přijdeš, co neumožní vačky zaměnit..Třeba právě poloha výstupků..Asi jsem ti moc nepomohl, neměl jsem tu čest tohle dělat, ale já bych šel touto cestou, pokud na vačkách není žádný symbol.. :)
P.S. jinak bych se mohl podívat u kámoše, co má Jaguara do manuálu, snad tam nebude jen 12 hrnec..
prosim nepodival by ses mi do manualu? je to strasna prace mam motor na koze a budu ho pak davat do auta.
Odpovědět

Zpět na „Jaguar“