citroen jumpy 1.9d mirne skube

Moderátoři: šulda, Moderátoři

oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

citroen jumpy 1.9d mirne skube

Příspěvek od oregan »

Ahoj privezli ke me citroen jumpy 1.9d 51kw rv 2004. Auto predtim neslo nastartovat,tak ho zavezl majitel do jineho servisu,kde mu udajne repasovaly vysokotlake cerpadlo,od te doby auto pri jizde mirne a pravidelne pocukava hlavne kdyz je auto zahraty,nekdy pry cuka strasne.Kdyz prijdu rano k autu tak nechce startovat,dlouho toci a pak chytne,huli sedive kdyz toci.Pry delali jen cerpadlo a vstriky nezkousely.Mohlo by to delat cerpadlo? je tam lucas. Pamet zavad je prazdna.Pripada mi ze nema vykon
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

vysokotlaký čerpadlo jo (rofl)
toto je stará XUD takže ještě klasika nebo už DW8 ?
Určo je to v čerpadle, podívej se jestli to jde ještě posunout na předvstřiku, já posledně zbrousil šrouby aby mě to pustilo ještě milimetr a cajk
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

kam to zkusit posunout? proti toceni motoru nebo s motorem?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

dyť se ptám co je to za motor ne
DW8 se dělá jako TDI - kolo na třech šroubech a XUD se natáčí čerpadlem
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

roman1648 píše:dyť se ptám co je to za motor ne
DW8 se dělá jako TDI - kolo na třech šroubech a XUD se natáčí čerpadlem
Kod motoru je JWY a ma to srouby na remenici 3 system jako u PD vackove kolo.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jasný to je DW8 jen značení Citroen
Povol šrouby a zkus tam i zpět vrátit to můžeš kdykoli ne...nevím co to přesně dělá
Mašinu na predvstrik už nikdooc nemá a hodinkama to už nikdo neumi
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

U Lucasu by mělo stačit základní nastavení pokud je vše jinak ok, tedy setrvák zaaretovat vrtákem v díře nad startérem a čerpadlo menším vrtákem dírou v děleném náboji a pak utáhnout ty tři šrouby jak bylo psáno.
Jelikož má motor jak snímač polohy kliky tak snímač na 4tém vstřiku tak si jednotka počátek vstřiku umí doladit sama, pokud je vše ok :)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

No, právě, já co jsem dělal posledně tak to bylo na čerpadle ustříhaný...
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

roman1648 píše:No, právě, já co jsem dělal posledně tak to bylo na čerpadle ustříhaný...
tak jsem to zkousel a nepomohlo to.jakmile pridam plyn tak to huli strasne sedive.tak jsem to dal zpet a huli to stejne sedive.Co by se stim dalo delat? diagnostika nic nepise.na volnobeh to nehuli,ale jakmile pridam tak to huli. Mohli by to delat vstriky? nebo muze byt skoceny rozvod?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

tam toho moc nezdiagnostikuješ...je to stará prča, na diag zapomeň
no vycházel jsem z toho že rozvody máš zkontrolovaný...tím je potřeba začít,ten motor chytne i když je třeba o 2 zuby vačka a nepotká se to
za startérem díra, já tam strkám 6ku imbus, vačka a čerpadlo na šroub M8 nebo i zrcátkem to zkontroluješ

co to vlastně dělalo předtím ?? proč se dělalo čerpadlo ? bacha má to vůle podložkama, ty motory jsou někdy úplně bez vůlí
vstřiky samo můžou uchcávat...starý mrchy no
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19330
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

ještě mě napadá nafta - je to nafta ? nehrkl tam někdo benzin ? (rofl) to hulí bíle pak..
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Ještě bych se podíval na egr ventil, tady je typ s přívěrou, na volnoběh je přivřená klapka aby se spaliny lépe recyklovaly a již s mírným přidáním plynu se klapka otvírá, tak jestli není nějaká seklá nebo něco se samotným egr ventilem.
Jenom pro upřesnění, klapku přivírá externí pneumatický ventil a egr ovládá ventil přímo na samotném egr ventilu.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

U tohoto motoru to automaticky zaslep, ten ventil motoru jen ubližuje..Tohle mělo i Vento, a tam to takhle škubalo..
nepropadat panice...
oregan
Přispěvovatel
Příspěvky: 959
Registrován: 12 zář 2016, 05:09

Příspěvek od oregan »

jericho-3 píše:U tohoto motoru to automaticky zaslep, ten ventil motoru jen ubližuje..Tohle mělo i Vento, a tam to takhle škubalo..
takze mam zaslepit egr ventil? kde ho vubec u tohodle motoru najdu?zepredu jde nejaka klapla.
Uživatelský avatar
Tomas.cz
Aktivista
Příspěvky: 14271
Registrován: 06 dub 2006, 13:37
Bydliště: Praha

Příspěvek od Tomas.cz »

Obrázek
Obrázek
Odpovědět

Zpět na „Citroën“