Dobíjení u nových aut

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

a žádné chyby to nezpůsobí v dalších jednotkách?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Není známo, že by to kromě zápisu chyby viz ten screen z SSP mělo negativní vliv na cokoliv, novější povozy to mohou mít trochu jinak, ale stále je ta logika stejná, tedy "nevím, jak je na tom aku, chovám se k němu proto jako ke standardnímu"
Z inteligentního řízeného regulátoru LIN alternátoru s proměným napětím dle aktuální situace to udělá hloupý regulátor s trvalým napětím jako na hloupých alternátorech bez LIN vedení.

Sice starý materiál, ale evolučně stále platný a vychází se z toho i nyní ;) Technika dobrá pro cesťáky, co jim motor nevychladne, jinak je to spíš pro zlost ...

StartStop tu byl první, ale na jeho technice je pak postavena i ta Rekuperace, která stojí za nedobíjenými akumulátory ...

Obrázek

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!gNbkALhFm

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!gztoALhFm
Uživatelský avatar
Rolan
Přispěvovatel
Příspěvky: 508
Registrován: 29 zář 2010, 23:18
Bydliště: Odolena Voda

Příspěvek od Rolan »

Jediná chyba je v gateway. Ostatní jednotky jsou čisté:

00458 - ridici jednotka pro kontrolu baterie (J367)
004 - zadny signal / komunikace - Sporadická
info o závadě:
Stav závad: 00100100
Priorita závad: 2
Frekvence závad: 10
Počítadlo resetů: 87
Kilometry: 117991 km
Indikace času: 0
Datum: 2019.05.06
Čas: 18:31:06

info o závadě:
Provozní stav: 11111
Napětí: 13.90 V
Počet: 6
Provozní stav: 00000
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Ona celá ta myšlenka StartStop stejně vznikla jenom díky nesmyslně nastavenému laboratornímu NEDC/NEFZ homologačnímu cyklu, kdy byli schopni díky tomu snížit emise na válcích, když auto stálo a nemělo moc opakovaných zastavení a rozjezdů ...
V reálným provozu je to postavený na palici, aby to zdechalo motor ve městě na každým semaforu nebo popojíždění v koloně. A že by řidič měl vypnout motor při stání před železničním přejezdem a v podobných situacích, to má být přece samozřejmost.
No a pak to dotáhli Rekuperací do absurdna a jsme tam kde jsme, někdy se holt mapy a predikce potřeby kapacity akumulátoru nesetkaj přesně s reálným provozem daného vozidla ...
Uživatelský avatar
Vici
Aktivista
Příspěvky: 7509
Registrován: 07 srp 2008, 09:14

Příspěvek od Vici »

Pak by možná ten nesmysl chtělo odkódovat v gateway a bude klid úplně.. ?
Uživatelský avatar
Eric_
Přispěvovatel
Příspěvky: 229
Registrován: 22 bře 2010, 19:38

Příspěvek od Eric_ »

No neviem či to ide odkodovať.
Uživatelský avatar
ROMEK
Aktivista
Příspěvky: 5462
Registrován: 03 dub 2006, 19:53
Odpovědi: 1
Bydliště: SK Záhorie

Příspěvek od ROMEK »

Ked sem pochopil dobre tak teda RJ vypína budenie alternátoru aby magnetizmus rotora nezaťažoval motor pri akcelerácii a ustalenej jazde. Zapína ho až pri decelerácii alebo ked sa pustí noha s plynu.

je to tak?
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Jodr
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2011, 16:33

Příspěvek od Jodr »

ROMEK píše:...... Zapína ho až pri decelerácii alebo ked sa pustí noha s plynu....
Když rozsvítím světla, tak se buzení zapne také.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Vici píše:Pak by možná ten nesmysl chtělo odkódovat v gateway a bude klid úplně.. ?
Tyhle první mrchy, tedy auta kolem 2010, to maj umět, lze nenakodovat pod Gateway J533 modul 61 pro řízení baterie a pak je tu stálých 14,5V.
Novější MQB to ale maj mít jinak, takže tam sice má existovat možnost omezení rekuperace, ale než se s tím babrat, konektor jednotky na minus polu to řeší rychleji.

S tím řízením LIN regulátoru je to složitější, podmínek je tam spoustu, je to skoro jak rosnička předpovídající počasí, tady se tedy snaží předpovědět, v jakým stavu má systém nechat aku po jízdě ...
Uživatelský avatar
MirekX
Aktivista
Příspěvky: 4710
Registrován: 24 led 2006, 18:27
Bydliště: Týniště nad Orlicí

Příspěvek od MirekX »

ROMEK píše:Ked sem pochopil dobre tak teda RJ vypína budenie alternátoru aby magnetizmus rotora nezaťažoval motor pri akcelerácii a ustalenej jazde. Zapína ho až pri decelerácii alebo ked sa pustí noha s plynu.

je to tak?
Ona ho úplně nevypne, ona zjednodušeně řečeno ovládá regulátor alternátoru na různá napětí - akcelerace 12,5V, brzdění motorem až 15V. Takže regulátor nemá nastavené pevné napětí jako dřív ale jednotka si ho dokáže regulovat. Myslím že podobně je to i s kompresorem klimatizace - při decelaci víc nachladí, při akceleraci se výkon kompresoru sníží aby tolik neužíral výkonu.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. :) KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série (noteeth)
Jodr
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2011, 16:33

Příspěvek od Jodr »

Protože moderátor přemístil můj původní dotaz ve fóru a tím pádem vypadl z kontextu, je na místě abych původní text předeslal.
// Soused má potíže s dvouletou trojkovou Octávkou. Stane se, že baterka prázdná a nenatočí. Dnes odjížděl někam na chalupu a opět baterka rozsvítila s bídou kontrolky na palubce. Nastarovali jsme na booster. Do zapalovače jsem mu půjčil USB nabíječku s měřením palubního napětí. Po nastartování ukazovala 14,3V. Odjeli, za hodinu mě volá, že USB ukazuje jen 12,2V. No a po chvíli přišel na to, že to nabíjí jen když sundá nohu z plynu a nebo na volnoběh. Auto má onu vifikundaci Start/Stop, tudíž nabíjení řídí RJ. Ptám se pro zajímavost, auto je snad ještě v záruce...//

Ze souseda dnes vypadlo, že měl Octu III v servisu v Německu. Nenašli nic, dobíjení funguje jak má a baterka je údajně také OK. Servisák mu doporučil, aby klíče na noc nenechával v autě ani v garáži, ale vzal je do bytu. Prý když auto klíče "vidí" tak neusne a baterka se může přes noc vybít. Nebyl by problém na baterku pověsit ampermetr a sledovat co se děje, ale to už je podle mého nad rámec sousedských výpomocí, navíc když se to děje jen občas... :(
Uživatelský avatar
Eric_
Přispěvovatel
Příspěvky: 229
Registrován: 22 bře 2010, 19:38

Příspěvek od Eric_ »

Nič mu nebráni odpojiť konektor na - pole tie dva kábliky a je po fičúrke s blbým dobíjaním a začne to dobíjať stale.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No co by tam asi servis mohl najít, když tam je vše podle specifikace ... Jenže ona ta "umělá inteligence" asi ne vždy umí správně odhadnout, v jakém stavu má nechat aku pro další start, tak aku holt někdy nechá vyštavený i po dlouhý cestě ...

Jak píšeš, tak je to snad jasné, SS za to nemůže, je to věc Rekuperace.
Po nastartování ukazovala 14,3V. Odjeli, za hodinu mě volá, že USB ukazuje jen 12,2V. No a po chvíli přišel na to, že to nabíjí jen když sundá nohu z plynu a nebo na volnoběh. Auto má onu vifikundaci Start/Stop, tudíž nabíjení řídí RJ.

A co se týká těch klíčů, to má keyless? No jestli ano, tak i kdyby v autě nebo v dosahu klíče zůstaly, tak i tak se nesmí dostat klidový odběr nad nějaký rozumný limit. No a v případě normální dálky je to uplně mimo. Servisák spíš jen potřeboval něco říci, aby byl za odborníka ... Jakou kapacitu mu změřili tím svým VAS 6161 (původem Midtronics EXP-800) a co tam vlastné má za aku?

Ať si soused po tom, co dorazí dom, zkusí s nějakým časovým odstupem několikrát změřit, s jakým napětím mu Rekuperace nechala aku a bude vědět hned, kde je problém ;)
Jodr
Přispěvovatel
Příspěvky: 61
Registrován: 04 úno 2011, 16:33

Příspěvek od Jodr »

Ano, Octa má keyless. Jinak soused má dostat jiné auto, tak předpokládám, že se tento problém posune i s autem o dům dál...
misocko
Přispěvovatel
Příspěvky: 440
Registrován: 21 črc 2012, 20:53
Bydliště: Hlohovec

Příspěvek od misocko »

od urcitej doby existuju firmy ktore sa zivia startovanim aut odstavenych na letiskovych parkoviskach - ak majitel odcestuje na viac ako tyzden, auto uz nenastartuje lebo "ekologicke dobijanie"
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“