Chod turba Passat B5

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
slava68
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 07 črc 2009, 07:06

Chod turba Passat B5

Příspěvek od slava68 »

Zdravím a potřebuji poradit,
mám Passat B5 r.v 2000 motor PD 85kw 115k
Po 220000 jsem si nechal udělat komplet repas turba.

Auto táhne dobře,akorát bych rád věděl,jestli se dá nějak říci bez napíchnutí a měření v servisu při jakých rychlostních stupních a otáčkách má turbo opravdu zabrat plnou silou ?

Například když zařadím 2 rychl. stupeň,tak se pozvolna rozjíždí a na 2500 otáčkách cítím podstatné zrychlení.

Díky
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

turbo-repas máš špatně seřízené. I po repasu má zabírat stejně jako originál. Je to bohužel běžná praxe u repasu - nastaví se to od oka, aby zabíralo později a repas déle vydržel. Já jsem po repasu už 80tkm, ale mám tu výhodu, že si umím doladit sw v ECU (mapu ventilu ovládajícího baňku na turbu) ke své spokojenosti. Jinak turbo s EGR ON má zabrat kolem 1700-1900 ot/min a s EGR OFF zabírá už od 1300-1500 ot/min (můj případ).
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
slava68
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 07 črc 2009, 07:06

Příspěvek od slava68 »

To znamená,že zabírá při každém rychlostním stupni na podobných otáčkách ?
Dá se to turbo nastavit i u těchto starších aut pomocí softwaru?
dÍK
slava68
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 07 črc 2009, 07:06

Příspěvek od slava68 »

Ještě mě napadlo,jestli zabírá turbo ve stejných otáčkách když je motor studený nebo plně ohřátý ?

Nemá se po repasu turba odpojit baterie,aby se vyresetovala elektronika ?
george40
Přispěvovatel
Příspěvky: 135
Registrován: 13 úno 2015, 13:19
Bydliště: Most

Příspěvek od george40 »

turbo má zabírat zhruba ve stejných otáčkách nezávisle na rychlostním stupni. Když je motor studený, zabírá turbo o cca 100 až 200 ot později, než na teplém motoru i proto, že na studeném motoru se tolik nešlape na plyn, ale nechá se motor zahřát klidnější jízdou....
Spíš jsou ty otáčky závisle na tom, jaký je požadavek na plynovém pedálu ( čím víc stlačíš plyn, tím víc tam jde nafty - a do výfuku spaliny přes turbo, které se dřív roztočí). Běžný uživatel a automechanik nic pomocí software nenastaví - to je doména chiptuningu - musí se upravovat mapy v ECU.
- a odpojení baterky nemá v tomto případě žádný smysl-
Obrázek
VW Passat variant B5.5 1.9l AVB(2002) 74kW/240Nm*self-made chip - 102kW/340Nm* ---EGR-OFF---
slava68
Přispěvovatel
Příspěvky: 110
Registrován: 07 črc 2009, 07:06

Příspěvek od slava68 »

Díky moc za jasnou odpovědˇ
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“