peugeot 106 palivo e85

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

peugeot 106 palivo e85

Příspěvek od zero1724 »

Ahoj, někdo nějakou zkušenost s jízdou na e85 se starým peugeotem 106? mám r. 1997, je už to stříkačka, 1.0i 33kw, tyhle auta mají obecně problem s palivoměrem a čerpadlem v nádrži I na benzín, tak mi zajímá, jak to jezdí v různých poměrem na E85, co v zimě, jaké poměry? Díky za odpovědi. Tomáš
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

60/40 a jezdíš, 60benál 40e85, jezdí to ještě i trochu líp, já to lil do peugeota gti na sprinty a super
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

fekálek píše:60/40 a jezdíš, 60benál 40e85, jezdí to ještě i trochu líp, já to lil do peugeota gti na sprinty a super
Spotřeba šla nahoru?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
fekálek
Aktivista
Příspěvky: 1878
Registrován: 28 úno 2016, 18:46

Příspěvek od fekálek »

Já spotřebu moc neřešil, jezdil jsem stím- plyn dvě polohy (on-oFF), ale jelo to líp a tenkrát bylo to e85 levnější, takže paráda. Ať se ke spotřebě vyjádří někdo s většíma zkušenostma
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Jednou vzala kamarádka do toho samého auta akorát 37 kW omylem E85 a bylo to chcíplý a snad to i víc žralo. Kamarád s tímhle chvilku laboroval u Berlinga 1.8i a škubalo mu to, blbý přechody, kuckání a podobné neduhy a vyšší spotřeba. Asi po 2, nebo 3 nádržích to počítal a zjistil, že ušetŕil asi 3 Kč na 100km (LOL) Tak se na to zvysoka vy.... a jezdil zase na Natural.
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

jezdím půl na půl a zatím cajk, svíčky I kabely nové, palivák to samá :) mám plnou nádrž, tak uvidim co najedu
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Vždy je třeba si říci, vyplatí se mi to? Neřeknu, když jsem ďělal P 306 benzin, tak tam bylo origo zařízení, kde bylo možno zvolit typ paliva, včetně 85 a stačilo přepnout pimpiše na to pravé palivo a ŘJ se přizpůsobí, změní hodnoty vhodné k tomu a k tomu palivu..Ale nalít "líh" do nádrže a čekat, jo až dojedu ...Připadá mi to jako za války, když do nádrže lili vše, co trochu hořelo...Tady chybí základní úcta k motoru a strojům všeobecně, patrně nastal čas, sednout si do elektromobilu a nechat všechno na osudu a jen sedět a čumět do blba... :(
nepropadat panice...
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

jericho-3 píše:Vždy je třeba si říci, vyplatí se mi to? Neřeknu, když jsem ďělal P 306 benzin, tak tam bylo origo zařízení, kde bylo možno zvolit typ paliva, včetně 85 a stačilo přepnout pimpiše na to pravé palivo a ŘJ se přizpůsobí, změní hodnoty vhodné k tomu a k tomu palivu..Ale nalít "líh" do nádrže a čekat, jo až dojedu ...Připadá mi to jako za války, když do nádrže lili vše, co trochu hořelo...Tady chybí základní úcta k motoru a strojům všeobecně, patrně nastal čas, sednout si do elektromobilu a nechat všechno na osudu a jen sedět a čumět do blba... :(
A co je špatného na lihu jako palivu? Čemu tim škodím? auto jede pěkně, nejeví známky opotřebení, nehlučí, neklepe, starám se o něj velmi dobře... palivo je akorát sušší než benzín, tak mu dám pěkně koňskou dávku VIF, nejezdim na čistej, ale ředěnej, vůle ventilů dělám jednou za rok, tak mi řekni, jak to kurvim?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Mirekdoda
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mirekdoda »

zero1724:
jezdíš na chudou směs, neboť líh obsahuje kyslík a lambda regulace se z toho může pos.at a nikdy to neureguluje. Přehříváš tím spalovací prostor, ventily. Dříky přehřátých ventilů se více natáhnou a v sedlech ventily nedotěsňují, mohou se podpálit. Motor je zdrojem velkého množství NOx díky chudé směsi. Pokud neupravíš směšovací poměr, bude to pořád špatně, ale klidně na líh jezdi dál, mně to určitě vadit nebude.
Pokud nezvedám telefon, řídím letadlo.
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Mirekdoda píše:zero1724:
jezdíš na chudou směs, neboť líh obsahuje kyslík a lambda regulace se z toho může pos.at a nikdy to neureguluje. Přehříváš tím spalovací prostor, ventily. Dříky přehřátých ventilů se více natáhnou a v sedlech ventily nedotěsňují, mohou se podpálit. Motor je zdrojem velkého množství NOx díky chudé směsi. Pokud neupravíš směšovací poměr, bude to pořád špatně, ale klidně na líh jezdi dál, mně to určitě vadit nebude.
Co to je upravit směšovací poměr?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Mirekdoda
Sběrač informací
Příspěvky: 25
Registrován: 18 bře 2013, 15:05
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Mirekdoda »

zero1724:
prakticky jde o hmotnost vzduchu a hmotnost paliva a jejich poměr. Takže na kilo spáleného benzínu je potřeba asi 14,7 kilo vzduchu, protože benzín neobsahuje kyslík, na spálení benzínu se použije kyslík z nasátého vzduchu. Jenže etanol ve své molekule kyslík obsahuje, takže na spálení jednoho kila etanolu stačí asi 8 kilo vzduchu. Na spálení uhlovodíkú se použije kyslík z nasátého vzduchu a kyslík ze skupiny OH obsažené v etanolu. No a pokud hodláš plnit nádrž proměnlivým mixem benzínu a etanolu, musel by jsi najít proměnlivý ideální poměr vzduchu a mixovaného paliva, který bude někde mezi 14,7 a 8 kg vzduchu a kilem paliva. Vždy přesně, podle toho jak namixuješ ono palivo. A to u svého auta nedokážeš.
V podstatě bys musel zařídit, aby při použití proměnlivého mixu lihu a benzínu řídící jednotka vstřikovala adekvátně větší množství takto namixovaného paliva, podle poměru onoho mixu. A na to řídící jednotka není stavěná.
Závěrem: Jakýkoli mix benzínu a lihu u tvého auta škodí mnohem více, než provoz na benzín. Chápu, že to nese slevu na provozních nákladech, ale ekologie trpí. Jako ekolog bys měl vědět, co to znamená.
P.S. líh zvyšuje oktanové číslo paliva a čím vyšší oktanové číslo, tím vyšší předstih vyžaduje. A to ŘJ tvého auta neumí přizpůsobit. Takže se směs spaluje neefektivně a nutí tě více šlapat na plynový pedál. Více sešlápnutý plynový pedál znamená více spálené směsi a více škodlivin.
Pokud nezvedám telefon, řídím letadlo.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Není nad odborné vysvětlení příčin a následků..právě že má sousedka mi shodou okolnosti sdělila, že bude "omlazovat" park a prastarou R 19 vyměnila za Peugeota 106 z roku 2001..A měla obdobnou otázku, protože opravdu ale opravdu nemá moc prostředků na palivo k cestám do supermarketů..Bohužel nejsem fundován to tak pregnantně vysvětlit jako pánové zde,/ a bylo by to stejně zbytečné../.tak jsem jí řekl, že je to kravina a zdá se, že to pochopila... :)
nepropadat panice...
balon
Přispěvovatel
Příspěvky: 107
Registrován: 13 led 2016, 07:35

Příspěvek od balon »

Já sem si kdysi do oktávky 1,6mpi 55kw nechal dát ten vehement kde se přepínalo mezi N95 a E85. Nijak mě to neuchvátilo a ještě byla větší spotřeba a i když to v tu dobu bylo ještě levný palivo, tak nic zvláštního. Možná tu krabičku mám ještě doma :-D pak si to pučoval brácha do berlinga 1,6benzín, nějak to přizpůsobil a za chvílí mi jí zas vrátil, že to nechce :-D
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

balon píše:Já sem si kdysi do oktávky 1,6mpi 55kw nechal dát ten vehement kde se přepínalo mezi N95 a E85. Nijak mě to neuchvátilo a ještě byla větší spotřeba a i když to v tu dobu bylo ještě levný palivo, tak nic zvláštního. Možná tu krabičku mám ještě doma :-D pak si to pučoval brácha do berlinga 1,6benzín, nějak to přizpůsobil a za chvílí mi jí zas vrátil, že to nechce :-D
Ok. Vyjezdím to a seru na to, za usporu litru na rok mi to nestojí... Díky kluci, nevěděl jsem, že je to takový svinstvo, když to koupíš normálně na pumpě...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Mirekdoda píše: Více sešlápnutý plynový pedál znamená více spálené směsi a více škodlivin.
BTW děkuji Mirkovi za detailní vysvětlení
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“