Stránka 1 z 1
Golf 2.0Tdi 103KW BMM po vymene termostatu nemam vodu
Napsal: 18 lis 2018, 20:46
od lukas.bohm
Ahoj lidi mam takovy zadrhel. Na mem Golfu 5 2.0Tdi 103KW kod BMM odesel termostat tak jsem koupil novy a vymenil jsem ho. Automaticky vytekla chladici voda tak jsem si rekl ze ji vymenim celou. Odpojil jsem hadici co vede od termostatu do chladice na strane spolujezdce voda co tam byla vytekla. Vymenil jsem termostat ( sundal jsem hrdlo a stary termostat jaem vyndal ...dal novy a tesneni a zasroubouval hrdlo. Nalil jsem chladici kapalinu do nadobky a pomackal vsechny hadice pak jsem nastartoval a tri minuty drzel otack na 2500 za minutu. Pak jsem to nechal na volnobeh neco to sezralo z nadobky tak jsem to dolil. A nechaval ohrat nez se pusti ventilator. Uz jsem to mel na 90 a nic. Malej okruh je varici ale velky okruh je na suchu a studeny. Co by to mohlo bejt? Dekuju Lukas
Napsal: 18 lis 2018, 21:19
od Huml
na budíku je 90 už od 75, termostat otevírá až v 87, je potřeba vydržet
Napsal: 18 lis 2018, 22:00
od Domecek
přesně tak, tohle než ohřeješ, tak zešedivíš, jako každej novej ropák
Napsal: 18 lis 2018, 22:27
od lukas.bohm
Hodina jizdy a hodina na volnobeh ale drzel jsem otacky na 2000-2500....a stejne nic. Termostat otevira nez jsem ho montoval tak jsem ho zkousel varit v hrnci. Diky neda mi to spat proc je velky okruh bez vody:-(.
Napsal: 19 lis 2018, 13:07
od Huml
za hodinu jízdy a hodinu volnoběhu by to bez velkýho okruhu už davno vyvařilo
Napsal: 19 lis 2018, 17:26
od Tomas.cz
A je tam dost kapaliny, nemyslím tím v expanzce?
Já osobně nemám rád plnění stylem naleju nádobku a zkouším, zažil jsem takhle Fabii 1.4-16v že byla po výměně pumpy v bloku bez vody, když jen nalili vodu do expanzky
Osobně naleju kapalinu, oddělám přepadovou hadičku na nádobce, kam se sbíhají přepady z topení, chladiče či chladiče EGRu a mírným tlakem z kompresoru tlakuji expanzi, je vidět jak kapalina mizí dolů, jakmile teče proud vody tak toho nechám a základní plnění je hotové, pak upravím hladinu po otevření termostatu.
Napsal: 19 lis 2018, 17:28
od maka123
Mě to trvalo týden, než se to pořádně ovzdušnilo(výměna rozvodů) a to bylo v říjnu - v tomhle počasí ještě dýl.
Napsal: 20 lis 2018, 07:11
od MarfyE34
No kluk asi dojezdil, ráno nastartoval , prej kovová rána, motor chcípnul , oddělal hadici k egru a vylítla voda ! Pak vyndal žhavičky a zase voda. Takže se obávám , že motor to už nerozdejchá.

Třeba se k tomu vyjádří sám.
Napsal: 20 lis 2018, 08:17
od jericho-3
Hlavní chyba je, že se vypouští voda bez toho, aby se zjistilo, kolik vyteklo.Pak se tam doleje to, co se tam vejde a je problém..Často odpojím hadice od bloku a zaleju tam vodu tudy, protože je třeba systém zaplnit a ne čekat, až se debilní konstrukce zaplní sama..Potřebuji auto odevzdat a ne čekat až se "odvzdušní" , bohužel u diesela který netopí už ze své podstaty, nejde provrtat thermostat malinkým vrtáčkem, aby se systém mohl odvzdušnit , tak aspoň pokud mohu zvednu motor , když měním pumpu H2O co nejvýš, aby v bloku zůstalo kapaliny co nejvíce..Mluvím všeobecně, protože mnozí výrobci jsou magoři a dostat vodu do motoru je "věda" , o systému ala koncern, kdy tam vzduch lítá ještě po záruce , nemá cenu vůbec mluvit...
Napsal: 20 lis 2018, 08:46
od karel4
Proto už delší dobu používám podtlakovou plničku,a všechny auta včetně francouzů topí hned aniž bych povoloval odvzdušnováky.Nestojí to ranec a urychlí práci.Navíc při vysátí vidím na budíku jestli je okruh těsný.
Napsal: 20 lis 2018, 15:48
od jericho-3
Ano, je to řešení, ale co vše za chvíli bude muset mít "kutil" v garáži, aby si mohl udělat základní úkony nebo nedej bože někde na cestě prorazit hadici k chladiči...Všechno jde opravit, ale pouze v ideální situaci, že zrovna je v okolí někde dílna, nebo to děláš v garáži, bohužel holt třeba v Chorvatsku vytopíš tolik eur v servisu, že tam budeš poté s rodinou žebrat. Vždy beru tu horší situaci a ne selanku...

Napsal: 20 lis 2018, 16:01
od Jarda-k
Podtlakovou plničku jsem taky začal používat.
Není to žádná věda vyrobit - redukce do expanzky, dva kohouty a budík. Jako zdroj podtlaku používám vývěvu posilovače brzd z P 205 hnanou
elektromotorem, kterou už delší dobu používám na odvzdušňování brzd. Udělá podtlak -0,8 baru.
Plnění tímto přípravkem podstatně usnadní plnění soustavy - po otevření termostatu hladina klesne jen nepatrně, prakticky už není třeba doplňovat další kapalinu.
Holt je třeba jít s dobou a přizpůsobovat se jí, pokud chci opravovat novější auta.
Napsal: 20 lis 2018, 19:43
od karel4
To bych nevyráběl.Nestojí to ranec a bývá ve slevě.

Napsal: 20 lis 2018, 20:53
od Marek001
Tá sada nevyzerá zle, ale ja mám na toto tiež upravenú vývevu - pre zmenu z R19D, okrem odvzdušnení sa hodí aj na skúšanie EGR, podtlakových baniek na turbo, tesnosti všeličoho možného a pod...
Napsal: 20 lis 2018, 22:16
od Jarda-k
karel4: jo tahle sada se mi líbila, ale v době kdy jsem ji chtěl se cena nedala srazit pod 2 litry a to se mi zdálo moc.
Navíc zdroj podtlaku jsem měl, stačilo ho připojit na auto....
