Kalos blika svieti kontrolka mazania

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19273
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Jestli pocitově klika chodí 1mm, bude to určo víc, zkus si to změřit posuvkou nebo hodinkama s magnetickým držákem a uvidíš
Ten tlak se ale patrně ztrácí právě kolem axiálů a hlavních ložisek..
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Ten motor je kopie starého Opla ,ne? Chtělo by to změřit tlak oleje těsně za čerpadlem a ne až na konci mazací cesty.."Měla" by tam být zátka v bloku na mazacím kanálu nebo přímo na čerpadle..Prostě zkusit zda čerpadlo je opravdu o.k.
nepropadat panice...
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10

Příspěvek od Utmir »

A kde by mala byť tá zátka na meranie priamo na čerpadlá Obrázek
Obrázek
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Na to že má najeto jen 60 tkm, tak je pěkně zajebanej..... Po kolika km probíhaly výměny oleje?
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle není Opel, tohle má tripochoidní čerpadlo a ne zubové, je to něco jako Fiat a tam se stávalo, že právě tahle čerpadla byla v háji, měla buď vysekaný střed/což moc nevadilo/ nebo byl ten vnitřní prstenec prasklý a málo to mazalo. Opravdu jste to dobře prohlédli?
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
karel4
Aktivista
Příspěvky: 1306
Registrován: 07 dub 2008, 17:15
Bydliště: Nový Jičín a okolí

Příspěvek od karel4 »

Z té spodní strany vedle sacího koše cca 6cm je přetlakový ventil,už jsem viděl,že tam byly šponky z čerpadla a tím se ten ventil,(což je vlastně šoupě nebo kulička s pérkem).Zasekával a přepouštěl tlak zpět do vany.Takže asi by bylo nejlepší to čerpadlo komplet rozdělat a překontrolovat.
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

V jejich postupech píšou taky toto ...

Prohlédněte rozvod oleje. Jsou rozvody oleje popraskané, porézní nebo ucpané?
Zkontrolujte zátky rozvodů. Nechybí některé zátky? Nejsou některé zátky špatně namontovány?

ale toto je základ

Klikový hřídel:
Hlavní čep ložiska:
Průměr (všechny) 43.982 ~ 44.000 mm (1.7316 ~ 1.7323 in.)
Úkos (maximální) 0.005 mm (0.0002 in.)
Ovalita (maximální) 0.005 mm (0.0002 in.)
Vůle hlavního ložiska (všechny) 0.020 ~ 0.040 mm (0.0008 ~ 0.0016 in.)
Koncová vůle klikového hřídele 0.11 ~ 0.31 mm (0.004 ~ 0.012 in.) proto je gufero KO s 1mm a možná ještě víc ...

Čep ložiska ojnice:
Průměr (všechny) 37.982 ~ 38.000 mm (1.495 ~ 1.496 in.)
Úkos (maximální) 0.005 mm (0.0002 in.)
Ovalita (maximální) 0.005 mm (0.0002 in.)
Vůle ložiska ojnice (všechny) 0.020 ~ 0.040 mm (0.0008 ~ 0.0016 in.)
Boční vůle ojnice 0.10 ~ 0.25 mm (0.004 ~ 0.010 in.)
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10

Příspěvek od Utmir »

To čerpadlo bolo celkom dole rozobraté na stole ani náznak opotrebenia tam sa hádam nemá ani čo pokazit aj ten pretlakovy ventil bol von je tam pružina s valčekom zaistená segierkou všetko bolo čisté
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10

Příspěvek od Utmir »

Rayx píše:V jejich postupech píšou taky toto ...

Prohlédněte rozvod oleje. Jsou rozvody oleje popraskané, porézní nebo ucpané?
Zkontrolujte zátky rozvodů. Nechybí některé zátky? Nejsou některé zátky špatně namontovány?

ale toto je základ

Klikový hřídel:
Hlavní čep ložiska:
Průměr (všechny) 43.982 ~ 44.000 mm (1.7316 ~ 1.7323 in.)
Úkos (maximální) 0.005 mm (0.0002 in.)
Ovalita (maximální) 0.005 mm (0.0002 in.)
Vůle hlavního ložiska (všechny) 0.020 ~ 0.040 mm (0.0008 ~ 0.0016 in.)
Koncová vůle klikového hřídele 0.11 ~ 0.31 mm (0.004 ~ 0.012 in.) proto je gufero KO s 1mm a možná ještě víc ...

Čep ložiska ojnice:
Průměr (všechny) 37.982 ~ 38.000 mm (1.495 ~ 1.496 in.)
Úkos (maximální) 0.005 mm (0.0002 in.)
Ovalita (maximální) 0.005 mm (0.0002 in.)
Vůle ložiska ojnice (všechny) 0.020 ~ 0.040 mm (0.0008 ~ 0.0016 in.)
Boční vůle ojnice 0.10 ~ 0.25 mm (0.004 ~ 0.010 in.)
. Takze najpravdepodobnejsie to budu hlavne ložika ojnice teraz stačí vymeniť len puzdra- panvičky sú aj v roznych hrubkach?s tym aj nove šroby vieš povedat aj momenty dotiahnutia
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

Vypadá to tak. Já ten motor ale neznám, takže je to jen z manuálu. A velký překvapení pro mě, ono to nemá hydrozdvihátka, vůle ventilů je na měrku ... To je ale nyní nepodstatný.

Víc k tomu nevím, stáhni nějaký SM, bez něj se do něčeho pouštět je na prd, je toho na netu dost, já stáhl toto, je to bez instalace, html v prohlížeči

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!h5J7qHN6z/servisne-manualy-chevrolet-matiz-spark-kalos-aveo-nubira-lacetti-cruze-tacuma-rezzo-evanda-epica-captiva-part1-rar

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!hAimLhJNf/servisne-manualy-chevrolet-matiz-spark-kalos-aveo-nubira-lacetti-cruze-tacuma-rezzo-evanda-epica-captiva-part2-rar
http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopi ... 11#p399811
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10

Příspěvek od Utmir »

Nemá to zdvihátka čo sa tlakujú olejom a potom čo to klepka ?
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

No asi vačková hřídel v ložiskách klepka, když to po zahřátí nemá tlak ... Ta černota na spodku je opravdu dost, fotka sice zkresluje, jaká je realita? No vršek na tom bude asi taky neslavně :(
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10

Příspěvek od Utmir »

Rayx píše:Vypadá to tak. Já ten motor ale neznám, takže je to jen z manuálu. A velký překvapení pro mě, ono to nemá hydrozdvihátka, vůle ventilů je na měrku ... To je ale nyní nepodstatný.

Víc k tomu nevím, stáhni nějaký SM, bez něj se do něčeho pouštět je na prd, je toho na netu dost, já stáhl toto, je to bez instalace, html v prohlížeči

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!h5J7qHN6z/servisne-manualy-chevrolet-matiz-spark-kalos-aveo-nubira-lacetti-cruze-tacuma-rezzo-evanda-epica-captiva-part1-rar

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!hAimLhJNf/servisne-manualy-chevrolet-matiz-spark-kalos-aveo-nubira-lacetti-cruze-tacuma-rezzo-evanda-epica-captiva-part2-rar
http://forum.cars.cz/chevrolet/viewtopi ... 11#p399811
Tak asi nemaš pravdu čo je toto https://www.google.sk/url?sa=i&source=w ... 3002424483
Rayx
Aktivista
Příspěvky: 2674
Registrován: 23 led 2006, 20:00
Bydliště: jz

Příspěvek od Rayx »

To nevím, katalogy prodejců se velmi často pletou, zatím jsi nenapsal ani rok, ani přesný kod motoru, jen že je to Chevrolet Kalos 1,2 53kW. A když si dohledáš skutečně pod Chevroletem, motor kod B12S1, od roku 03/2005, zjistíš něco jiného, někde amíci asi ušetřit museli po nákupu Daewoo ...
https://www.autokelly.sk/Catalog/chevro ... 8;42741277
Daewoo Kalos, motor kody B12S1 a F12S3 a vyznej se v tom ...
https://www.autokelly.sk/Catalog/daewoo ... 5;38263002

Info co jsem psal a uvedl, že je to z manuálu, platí pro roky 2006-2008, motor 1,2 SOHC

Kód: Vybrat vše

https://uloz.to/!IN44Mzng4Ygg/servisni-prirucka2006-kalos-motor-1-2-sohc-mechanicke-dily-pdf
Nic Ti nebrání sundat víko, aspoň se přesvědčíš sám na vlastní oči ;)
Utmir
Přispěvovatel
Příspěvky: 372
Registrován: 03 úno 2015, 10:10

Příspěvek od Utmir »

CHEVROLET KLAS KALOS 1.2 SOHC, Identifikačné číslo motora(typ) B12S1 R -K ,53kw rok 16.5.2005
Odpovědět

Zpět na „Americké vozy“