Tarokování motoru na volnoběh, ostrý chod, 12 mm hlava

Jakékoliv dotazy týkající se problémů, údržby vozů koncernu VW. Týká se jen VW/Audi/Škoda/Seat

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Maris
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 12 črc 2017, 12:24

Tarokování motoru na volnoběh, ostrý chod, 12 mm hlava

Příspěvek od Maris »

Ahoj ahoj všem.
Klasika...
Proběhla výměna palice z 10mm na 12mm podle rady mechanika, který mi nastavoval z obtokového turba na variabilní, vyšli slova, typu, že motor při vyšších otáčkách jede jak kdyby na 3 válce ( a jel :) ). Sežeň si 12mm hlavu nebo 11mm a vyměň ji. Tak jsem provedl. Z výměny hlavy se vyklubalo kompletní přetěsnění celého čerpadla. Nasadilo se, hodily se rozvody, po přemlouvání chytl. Motor tarokoval ( stylem 900 ot/min a motor škube). 3x torx, jeden spešl ořech- překlepaná sedmička a dalo se povolit) Čerpadlo se teda ''nastavilo'' směr vlevo aby dávalo míň nafty. Motor se hodil do klidu, ostrý zvuk dělal předvstřik. Na autě najeto 150km a opět to začalo trošku tarokovat a po nastartování blikat kontrolka žhavení. Při jízdě např. na 3 převodový stupeň a přidání plynu na podlahu, motor začal škubat (jak když dochází nafta-mám podezdření na falešný někde v hadičkách ). Do těch 150 km byl absolutní klid. Motor pěkně chytnul, jen když se sešlápla brzda tak jak kdyby občas zatarokoval.
Chci se jen zeptat ohledně blikající kontrolky žhavení. Má to spojitost s tím čerpadlem ? Že by ř.j. házela chybu v dávkování ?
Podotýkám že na úpravu softu to nejelo. Plánuji zítra i VAG, ale jen se chci předem informovat, abych mohl klidně usnout. Díky za rady 8)
Vw Bora, 1.9 TDI 66kw AGR.
Sprint 764 DLC, chip, GT1749VB, fmic, Zexel 12mm , XHP, 380+NM
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

nemá cenu spekulovat pokud bliká žhavení tak jen vag a pamět závad výměna palice z 10mm na 12 mm to je co za rozměr to jsem nikdy neslyšel :?
Maris
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 12 črc 2017, 12:24

Příspěvek od Maris »

Tak víš co.. třeba s tím někdo zkušnost má a řekl by... Jo hele, je to dávkování paliva od čerpadla, musíš nastavit přes VAG.
A neslyšel o rozmeru 10 a 12 ?
Já měl origo hlavu čerpadla 10mm a měnila se za 12mm z avie a21. Akorát se musel předělat držák na blok, protože z avie má jiné díry na úchyt :)
Vw Bora, 1.9 TDI 66kw AGR.
Sprint 764 DLC, chip, GT1749VB, fmic, Zexel 12mm , XHP, 380+NM
Uživatelský avatar
misa.89
Aktivista
Příspěvky: 1822
Registrován: 17 srp 2008, 09:11

Příspěvek od misa.89 »

To s tím plnym plynem jako když dochází nafta mám taky sakra a nevím čím to je.
1. Octavia 19TDi GLX+(klima) AGR, 1998, trysky DSLA150P520, jednohmota ATD + organika, upgrade MAF,EGR+KAT off, 550000km; 5W40; puky Audi TT, + 3cm UP, 4x disk, VAG
2. Octavia 19TDi Elegance ASV 2002, ,Xenony, Webasto, Tripling, 99 kW, brzdy 288mm.
Uživatelský avatar
jordee_23
Aktivista
Příspěvky: 1699
Registrován: 21 črc 2007, 08:06
Bydliště: ba-lm-Hu :s)

Příspěvek od jordee_23 »

predvstrek a spravne nastavit davku
GIV var asz 4mot upraveny
Maris
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 12 črc 2017, 12:24

Příspěvek od Maris »

To mi je jasné. Aleů může to po 150km hodit chybu a rozblikat žhavení? Na to se ptám.
Vw Bora, 1.9 TDI 66kw AGR.
Sprint 764 DLC, chip, GT1749VB, fmic, Zexel 12mm , XHP, 380+NM
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Maris píše: Aleů může to po 150km hodit chybu a rozblikat žhavení? Na to se ptám.
furt ti to není jasní musíš se zeptat vagrem adresa 01 pamět závad jinak jen spekuluješ pro počátek opravy pokus omyl
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

Maris
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 12 črc 2017, 12:24

Příspěvek od Maris »

No konečně. Tohle mi aspoň trochu pomohlo. Jdu spát (LOL) (rofl)
Vw Bora, 1.9 TDI 66kw AGR.
Sprint 764 DLC, chip, GT1749VB, fmic, Zexel 12mm , XHP, 380+NM
Maris
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 12 črc 2017, 12:24

Příspěvek od Maris »

misa.89 píše:To s tím plnym plynem jako když dochází nafta mám taky sakra a nevím čím to je.
Zdar. Vyměnil jsem komplet hadičky co vedou před filtrem a do čerpadla, byl jsem smazat závady na VAGu a dělá to pořád. Je to lepší, ale dělá to.
Zkus VAG a jestli ti to hodí chybu tuším kód G28 což by měl být snímač teploty paliva v čerpadle tak jsme ova doma ;) zkus tu Diagnostiku a dej vědet (crazy)
Naposledy upravil(a) Maris dne 22 lis 2018, 22:38, celkem upraveno 1 x.
Vw Bora, 1.9 TDI 66kw AGR.
Sprint 764 DLC, chip, GT1749VB, fmic, Zexel 12mm , XHP, 380+NM
Maris
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 12 črc 2017, 12:24

Příspěvek od Maris »

Blikající žhavení- vyřešeno !

Jak již jsem zmiňoval, po výměně hlavy čerpadla začlo blikat žhavení (neboli signalizace ,,chyba motoru" starší modely nemaji klasickou motorovou kontrolku, nýbrž ji zastupuje žhavící kontrolka.). Jak tu již někdo vkládal odkaz na škodaklub ohledně tohohle problému, byly to všechny závady, které se jsou v odkazu obsažené, zavady se vymazaly a žhavení nebliká.
A to závada
1. Množství startovacího paliva
2. Předvstřik paliva do válce
3. Snímač teploty paliva-nelze smazat, trvalá závada
4. Volnoběžná dávka paliva.
Nelofas nechanik to smaže a nastaví jak má být.
Díky všem a čus :/
Vw Bora, 1.9 TDI 66kw AGR.
Sprint 764 DLC, chip, GT1749VB, fmic, Zexel 12mm , XHP, 380+NM
Uživatelský avatar
slovacek.milos
Aktivista
Příspěvky: 32861
Registrován: 23 pro 2007, 12:51
Bydliště: Strážnice

Příspěvek od slovacek.milos »

co popisuješ je podle mě totální kravina jedinou závadu co najdeš v paměti je počátek vstřiku mimo toleranci, snímač teploty paliva nesmažeš musíš stělat dekl nastavovače a vyměnit ho
Uživatelský avatar
Pája 19
Aktivista
Příspěvky: 3491
Registrován: 15 čer 2008, 12:12
Bydliště: u pár dubic

Příspěvek od Pája 19 »

Třeba zapnul klíček s odpojeným čerpadlem.
Oct asv 2000, DieselPower
Maris
Přispěvovatel
Příspěvky: 57
Registrován: 12 črc 2017, 12:24

Příspěvek od Maris »

misa.89 píše:To s tím plnym plynem jako když dochází nafta mám taky sakra a nevím čím to je.
Hele bylo to čidlem na teplotu paliva. Jsou to takové brejle, které stojí okolo 5stovky. Kup to origo od Bosche. Najdeš to pod krytem na čerpadle,´, viz obrázek. Sudávej opatrně a koukej co kde je. Těsnění nové dávat nemusíš.Obrázek
Vw Bora, 1.9 TDI 66kw AGR.
Sprint 764 DLC, chip, GT1749VB, fmic, Zexel 12mm , XHP, 380+NM
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Pri plnom plyne dokážu trhať aj zle nastavené vstreky napríklad
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
Odpovědět

Zpět na „Údržba/problémy VW group (DIESEL)“