2.0 TDCI 96KW - po nastartování nejde pravidelně a kouří

Moderátoři: šulda, Moderátoři

macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

2.0 TDCI 96KW - po nastartování nejde pravidelně a kouří

Příspěvek od macman »

Mám X-Type 2.0D s klasickým Mondeáckým (proto to dávám do kategorie Něměcké) motorem TDCI 96KW..

Už jsem to tu v jednom vlákně řešil, ale nejde mi obnovit... Stále hledám nápad co s autem, jelikož přes další snahy se nezlepšuje..

Video startu zde:

https://photos.app.goo.gl/WGd1LFpWTUY9UUui9

Na samém počátku u auta odešlo vstřikování.. Bylo zadřené čerpadlo a vstříky v háji...

Takže komplet repas čerpadla, repas vstřikovačů, vyčištěná lišta, vedení, nové filtry...

Od opravy auto kouřilo, za studena nic moc volnoběh a cukalo v nízkém zatížení (přechod mezi brzdění motorem a tahem cukalo)..

Po pár stech kilometrech odešel jeden vstřik (auto padalo do nouzáku a chcípalo).. Opět vstřiky ven, jeden opět vadný (jestli vada materiálu, nebo se někde ve vedení objevila šponka- těžko říct..)... Vstřik se opravil a auto se opět chová stejně jak po repasi....

Auto jde nastartovat na škrtnutí, ale po chvíli zdechne a pak dlouho točí, jako by padla nafta... Někdy se to nestane vůbec, někdy dvakrát za sebou..

Pokud je motor studený, auto kouří, jde nepravidelně, zakopává.. Na diagnostice je vidět jak lítá tlak v zásobníku.

Po zahřátí se chod uklidní... Nicméně i za jízdy je slyšet že někdy vylítne tlak v zásobníku a zacvakají vstřiky... V nízké zátěži stejně bíle kouří a smrdí..

Jak klesly teploty, tak auto kouří víc, ale stejně nastartuje na brknutí (kromě toho že pak chcípne a musí se znovu)... Po nastartování jde auto chvilku klidně, dokud má jakoby zvýšené otáčky, až pak začne cukat..

Na autě byl vyčištěný a zaslepený EGR, vyěněné všechny žhavicí svíčky. vyměněný regulační ventil na čerpadle, opětovně přehrané kody vstřikovačů, vyčištěné sání.. nic z toho nepomohlo....

Výkon auta je dobrý, nevyskakují naprosto žádné chyby, auto nepadá do nouzáku, jde krásně za plynem... Problémy jsou jen ve volnoběhu a při minimálním zatížení motoru...

Nevím si už rady a přivítám jakoukoliv radu.. Diagnostiku mám, není problém provést měření a pod...

Macman
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Na videu vidno, že preblikuje mazanie...
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

jj... bylo to čidlem, dneska jsem ho zrovna měnil.. :-) Pěkně mě to taky vyděsilo, když jsem byl 100km od baráku.. Ale oleje dost a blikalo nelogicky..
proxima
Přispěvovatel
Příspěvky: 687
Registrován: 07 dub 2017, 18:17
Bydliště: SK

Příspěvek od proxima »

Raz som riešil na TDCI podobný problem ,že zle startovalo a dymilo a bola nakoniec skočená vačka len už neviem, ktorá a DTC bolo bez závad.
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Ano mohol by byť zle postavený rozvod, keď si zhadzoval čerpadlo na repas dával si dole reťaz komplet alebo si len zhodil čerpadlo za pomoci prípravku?
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Dělalo se to s přípravkem.. Je možný aby rozvody skočený o zub se projevily změnou tlaku v zásobníku??? Na volnoběh to skáče za studena 300-500.. Když to zobrazím jako graf, průběh je jako pila... Po zahřátí jde volnoběh pěkně, ale každých 10 - 20 vteřin se zakucká a jsou při tom slyšet vstřikovače jak pískaj do přepadů.

Nicméně jsou někde značky pro kontrolu rozvodů???
JozefC
Aktivista
Příspěvky: 1081
Registrován: 05 kvě 2016, 06:14

Příspěvek od JozefC »

Kompresia za studena ok?
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

mě to připadne na špatný repas nebo regulátor tlaku hapluje, čidlo na railu..
kdyžtak mám komplet Mondeo s tímto motorem na díly, jelo do poslední chvíle jak pila, praskla hlava..
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

S tou kompresí to tipuje servis.. zatím jí nikdo neměřil.. Ale mohla by komprese hýbat tlakem v railu??? Jde o to, že servis co dělal repas to svádí na chybu v motoru, ale vzhledem ke zvukovému projevu vstřiků, kolísání tlaku vidím chybu na jejich straně čerpadlo/tryska..

Regulační ventil je měněný za nový... čidlo na railu dává v okamžiku kdy jde motor pěkně správné hodnoty...

jedině si někde půjčit klíč na vstřiky, ideálně jakýkoliv provozuschopný vstřik 501Z, budíky na tlak a prohazovat vstřiky a měřit tlaky...

mimochodem co kdybych udělal přepadový test?? Bylo by to k něčemu??
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Klíč na vstriky? Jako jakej?? (rofl)
Přepadového test určo napovi
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

Jakej klíč?Třeba 21 trubkáč.Akorát je pěknej voser trefit vstřik aby byl správně pootočenej.Servis na to má určitě klíč s okýnkem, kde se dá ten vstřik přidržet.

Mimochodem kámoš má na tom samym autě ten samej problém.Na volnoběh kolísaj otáčky a pískaj vstřiky.Tlak na railu lítá jak zběsilej tak laborujeme co s tim může bejt.Asi čerpadlo+vstřiky :x
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Klasika no hele kdyžtak mám 100% funkční...nechám levne
Pepíček
Přispěvovatel
Příspěvky: 848
Registrován: 01 dub 2016, 20:51
Bydliště: Posázaví

Příspěvek od Pepíček »

OK díky za nabídku.No ještě to povrtáme a uvidíme.Kdyžtak se přihlásim ale můžeš mi napsat do SZ kolik by ho to stálo protože to bude ze mě páčit.Díkes ;)
VW Golf IV 85 kW AJM
Mercedes GLK 320 CDi
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

přesně tak.. minimálně potřebuji trubkáč...

Zeptám se, neměl by tu na prodej někdo 1ks vstřikovače 501Z?? Nepotřebuju repas, jde mi o to aby byl v zásadě jen použitelnej na test...

Přepadový test nic neodhalil a takhle bych mohl ten vadný vstřikovač identifikovat.. Pokud to tedy je vstřikovačem... Jelikož dle stolice jsou všechny OK..
macman
Přispěvovatel
Příspěvky: 90
Registrován: 21 črc 2008, 14:42

Příspěvek od macman »

Než jsem se dostal k testům, tak další projev závady... Teď jsem dorazil a 30km jsem jel hodinu... Auto ztratilo výkon, a maximálka bez ohledu na zařazený stupěň cca 50Km/h... Auto zcela nereagovalo na plyn, když jsem se snažil zrychlit, bylo cítit cukání.. Pokud jsem plyn mačkal zlehka, auto jelo, ale bez výkonu.. Zkoušel jsem ho několikrát vypnout a znovu nastartovat a beze změny..Přitom smrad, jak když se někde pálí parafín... Ale kontrolka motoru nic.. Takže i když to zítra napíchnu, nic tam nebude... Ale na volnoběh to šlo pěkně.. bez cuknutí... jen to prostě nejelo...

Už jsem z toho auta zoufalej...
Odpovědět

Zpět na „Ford“