Výběr "nové" ojetiny
Moderátoři: šulda, Moderátoři
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Aby byl provoz LPG úspěšný, myslím že majitel si musí dopředu velmi dobře vybrat auto + vhodný motor, pak si musí velmi dobře vybrat člověka který to namontuje + umí servisovat a pak musí najezdit spoustu km.
Pokud zájemce neví nic o autech, ani motorech ani LPG systémech tak je v pasti.
Montážník LPG nic neřeší, ten ti nikdy neřekne "pane pozor, ten motor není úplně vhodný", ten je naopak rád že má kšeft.
Spousta lidí, kteří montují LPG jsou nesvéprávní a jsou to tupí skládači komponent a celé to dělají krok po kroku podle manuálu.
Nejspíš dokážete najít téma, kde jsem se ptal na čištění vstřiků. Pokud je vstřikovač LPG zatuhlý tak podle mě se musí úplně propláchnout a prolít něčím, a tak jsem to taky udělal (a funguje to doteď). Zatímco LPG servis u vypnutého auta do zavřených neaktivních vstřikovačů zkoušel stříkat nějaký sprej. Nevím co si o tom mám myslet.
Věřím že lidé odtud, kteří umí servisovat auta (a chápou třeba princip vstřikovačů), by si dokázali spoustu věcí vyřešit. Pak tam nějaká úspora opravdu bude. Ale takové ty kecy že jezdíš za 50% - to je blbost.
A při tom všem nejsem internetový odpůrce s hromadou teorií . Na rozdíl od ostatních, kteří to nepřiznají nebo počítají náklady jinak... já říkám že jsem osel, že jsem do toho šel a už bych to neudělal.
Pokud zájemce neví nic o autech, ani motorech ani LPG systémech tak je v pasti.
Montážník LPG nic neřeší, ten ti nikdy neřekne "pane pozor, ten motor není úplně vhodný", ten je naopak rád že má kšeft.
Spousta lidí, kteří montují LPG jsou nesvéprávní a jsou to tupí skládači komponent a celé to dělají krok po kroku podle manuálu.
Nejspíš dokážete najít téma, kde jsem se ptal na čištění vstřiků. Pokud je vstřikovač LPG zatuhlý tak podle mě se musí úplně propláchnout a prolít něčím, a tak jsem to taky udělal (a funguje to doteď). Zatímco LPG servis u vypnutého auta do zavřených neaktivních vstřikovačů zkoušel stříkat nějaký sprej. Nevím co si o tom mám myslet.
Věřím že lidé odtud, kteří umí servisovat auta (a chápou třeba princip vstřikovačů), by si dokázali spoustu věcí vyřešit. Pak tam nějaká úspora opravdu bude. Ale takové ty kecy že jezdíš za 50% - to je blbost.
A při tom všem nejsem internetový odpůrce s hromadou teorií . Na rozdíl od ostatních, kteří to nepřiznají nebo počítají náklady jinak... já říkám že jsem osel, že jsem do toho šel a už bych to neudělal.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Ale prosim tě, v octavii 1.6 mpi najeto přes 150 Tkm, ve fiatu marea najeto přes 200 Tkm, čistě na LPG, 1l LPG sháním za 13,50,-/L, to je úspora na jednom litru paliva 16,5,- Kč (benzín v průměru za 30,- Kč/L)..., spotřebu mám s klidnou nohou 7-8l LPG, když dám průměr 7,5l, tak na 30 Tkm spotřebuji 2250l LPG, průměr na čistý benzín o litr méně, tedy 6,5l/100km, na 30Tkm 1950l n95...blacklight píše: já říkám že jsem osel, že jsem do toho šel a už bych to neudělal.
Tak tedy cena paliva na 30 000km je v průměru:
LPG (průměr dejme tedy 14,5 ,- Kč/L) - 32 625,- Kč
N 95 (průměr cca 30,- Kč/L) - 58 500,- Kč
rozdíl v ceně paliva za 1 rok: + 25 875
Za jeden rok se mi zaplatila montáž LPG,
ale kolik jsem tedy ušetřil, jelikož jsem najel s vozem 150 000km?
4*25 875 = 103 500,- a tomu říkám sukces, I kdyby to byla půlka
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Jojo, tuhle jsem to počítal a vskutku jsem ušetřil 840 000,- Kč, jsem to ale smyslu zbavenýForest píše: Takovym dobrym prikladem pro setrilky je klasicky O1 rotacka, mozna i komurkovy Mercedes ... ale proboha, ne atmosferickej, protoze ten postrada smyslu, zero1724
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
Já neříkám že to někomu nemusí vyjít.zero1724 píše:...........blacklight píše: já říkám že jsem osel, že jsem do toho šel a už bych to neudělal.
Tak tedy cena paliva na 30 000km je v průměru:
LPG (průměr dejme tedy 14,5 ,- Kč/L) - 32 625,- Kč
N 95 (průměr cca 30,- Kč/L) - 58 500,- Kč
rozdíl v ceně paliva za 1 rok: + 25 875
Za jeden rok se mi zaplatila montáž LPG,
ale kolik jsem tedy ušetřil, jelikož jsem najel s vozem 150 000km?
4*25 875 = 103 500,- a tomu říkám sukces, I kdyby to byla půlka
Ale není to tak růžové jak to vypadá....
Taky nikde nepočítáš:
- servis (tuším že každých 20 tis bys měl vyměnit filtr)
- revize (každý rok nebo 10 tis. km)
- benzín na který startuješ a jedeš na něj první km
- čas strávený servisem LPG nebo cestou do servisu
- když auto v servisu necháš, musíš mít druhé a musí jet někdo s tebou
- zvýšené servisní náklady auta - ani na jednom autě s LPG jsi nedělal ventily / hlavu?
- nikdy jsi neřešil zatuhlé benzínové vstřiky?
- co LPG vstřikovače? Co vím tak 1000kč/ks a životnost tak 70-100 tis.km, nebo Ti vydržely tak dlouho?
Navíc ty to porovnáváš s benzínem. Tam je jasné, že ta úspora bude.
Já to bral spíš tak , že mám auto (třeba Octavia) které může jet buď na benzín, naftu, nebo LPG. Myslím že kdybys poctivě započítal vše, tak by vyhrála nafta.
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Ja myslim ze.nie zalezi kolko km.na.tom.najazdis je.dokazane ze ked kupis nove auto benzin aj diesel tak pri 200tis km si.na.tom rovnako. A poznam.min troch co maju na lpg cez 200tis hlavu nikto nerobil a jeden co mal subaru tak ten ju robil uz pri 150tis asi zalezi vela.od auta niektore si s lpg celkom rozumeju ale.hlavne velke obsahy . Ale ako som.pisal.ja.by som.si to.do obsahu 2.0 l nedal .naco si komplikovat zivot
BMW 330 ix
- Forest
- Aktivista
- Příspěvky: 7023
- Registrován: 16 bře 2006, 18:26
- Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)
... ale to po nem nemuzes chtit. Jinak by nemel pravdu...resp. tu svoji pravdu.blacklight píše:Myslím že kdybys poctivě započítal vše, tak by vyhrála nafta.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
- blacklight
- Přispěvovatel
- Příspěvky: 381
- Registrován: 14 říj 2011, 12:55
On může mít pravdu i tak.Forest píše:... ale to po nem nemuzes chtit. Jinak by nemel pravdu...resp. tu svoji pravdu.blacklight píše:Myslím že kdybys poctivě započítal vše, tak by vyhrála nafta.
Jak jsem psal... pokud má ZERO1724 štěstí na auto+motor a při provozu na LPG se nic extra nepokazilo, tak proč ne.
Já mám trochu smůlu na člověka co to montoval, servis mám docela daleko - takže tam nedojedu autobusem nebo vlakem a zároveň jsem si třeba u Opela nepohlídal že motor nemá hydroštely.
Kdo si dal LPG třeba do Octavie 2.0 85kW, bude asi spokojený, ale pojede to třeba za 8-10 litrů. No a Tdi ze stejného roku výroby pojede za 5-6 litrů. Je to každého volba
Octavia 1.9 TDI
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Golf 2.0 TDI
EX: Lancia Lybra SW 1.9 JTD, Lancia Thesis 3,2 V6, LPG Opel Meriva LPG
Kdysi jsem měl LPG ve felicii, byl to už motor MPI, LPG se směšovačem ale už hlídán lambdou. Auto jsem koupi s cca 150 tis km a minulý rok šlo do šrotu s 500 tis. Na motor se nešáhlo, jen jednou rozvodový řetěz a vodní pumpa, 1x benzínové čerpadlo v nádrži. Na revizi jsem šel vždy před STK 1x za 2 roky, výměna filtru LPG a revize cca 500 Kč. Nádrž v rezervě a dojezdovka v kufru u zadních sedaček, takže žádná tragédie. Spotřeba je na LPG vždy vyšší o cca 25-30% oproti BA z důvodu menší výhřevnosti. (já jezdil za cca 7,5-8 LPG) Musel jsem v nádrži ohnout plovák, aby se zvětšil dojezd, protože jinak jsem byl furt u čerpačky (dojezd cca 350km, po "zásahu" 450km ) Dnes už bych do LPG nešel, kamarád to nechal nacpat do staršího Peugeota 1,8 a furt problémy, pořád se to nelíbilo ŘJ motoru. Když LPG tak jedině origo z fabriky. Jenže u moderních TSI (což je většina) už to nemá vůbec smysl.
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
no neviem kluci švagrová mala feliciu na plyn /dochádzala do práce denne 120km tam a spátky/ a po 200tis km byla tak hlava vymlátená že byla neopravitelná
Naposledy upravil(a) ROMEK dne 09 pro 2018, 15:06, celkem upraveno 1 x.
Honda CR-V, Peugeot Partner, Škoda 1000MB DELUXE
Pravidelně seřizovat ventily a musí to vydržet věky. Tady ten motor dostal neskutečnou sodu, pořád s vlekem atd. Možná i to je důvod, že ten motor vydržel tak dlouho, spotřeba oleje i při 500 tis nula
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
jenže cena výměny a těsnění už obvykle převyšuje cenu auta...
Sharan 1,9 PD 115PS AUY- 225 PS a 500Nm turbo GTD1752VRL Sharan 2,0 CFFB 140PS turbo GTD1752VRK-REA, - 226PS a 465Nm, OIII 2,0TDI 150PS - 182 PS a 417Nm vše od Dieselpoweru. KTM SMT 990 115PS www.zvsagro.cz E-Golf 100kW zatím série
Zdravím,
ať nezakládám nové téma, tak to přidám sem.
Sháním rodinné auto, kombi. Denně bude jezdit 15 km tam a zpět, plus sem tam delší trasy. Přibližně do 230 tis. Libí se mně golf VII(2014-2015). Jsem spíš naftový, ale nevím jestli je to na takové trasy dobrá volba. Benzínů zas na prodej moc není. Klidně bych šel i do nějakého japonce, ale ty nové auta neoplývají zrovna krásou
Nějaké nápady co si v dnešní době koupit, aby to člověk pořád neopravoval?
ať nezakládám nové téma, tak to přidám sem.
Sháním rodinné auto, kombi. Denně bude jezdit 15 km tam a zpět, plus sem tam delší trasy. Přibližně do 230 tis. Libí se mně golf VII(2014-2015). Jsem spíš naftový, ale nevím jestli je to na takové trasy dobrá volba. Benzínů zas na prodej moc není. Klidně bych šel i do nějakého japonce, ale ty nové auta neoplývají zrovna krásou
Nějaké nápady co si v dnešní době koupit, aby to člověk pořád neopravoval?