ceed 2012 1,4 16 V 8Okw Přípravky na rozvody

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak už to kuchám. Tolik šroubků na jednom motoru jsem nikdy neviděl. A co kus to jiná délka. Kdo se v tom vyzná pak to netuším. Ventilové vůle jsou až na dva nebo tři ventily ok. Takže ty 3 hrníčky zabrousím a hotovo. Jinak to už někdo a vypadá i celkem nedávno kuchal. Těsnění reinz,total ožrané od té silikonové nebo jaká to je vrstvy. Některé hrníčky nové. A všude tuny silikonu. Chlapi vy stě znalí. Utahovací moment na ojnice. Kolik? Šrouby dát nové nebo to není tak náchylné jak ty německé mrdky?
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Jestli už jsi je ještě nerozebral, tak je povol momenťákem a uvidíš jak byly utaženy..Jsem zvědav, kolik matroše je na těch zvedácích a kolik ubereš..V nouzi jsem ubrousil /ale u jiných motorů/ nahoře dřík ventilu.A silikon je vždy průvodním jevem všech fušerů a jezedáků..není nadto, když se dostane do mazání..
nepropadat panice...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

To ano, hlavne ked vidim ten cerveny silikon vsade trcat tak mi je zle :(
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak vana a prsa jde jen na silikon. Perla je že vana je na kolíku s převodovkou takže motor nakonec ven.
Jericho no mám jen cvakací momenťák takže sice by to šlo ale bylo by to nadlouho zkoušet po jednom nm jestli ještě nebo stačí.
Obrovský problém jsou kruhy. Druhovýroba nabízí jen Goetze s tloušťkou 1.2 mm1.5 mm a stěrák 2.0mm,ale písty jsou 1.2 1.2 2.0mm
Nemá někdo tip na správnou sadu? Ráno zkusím navštívit kiu ale předpokládám že to bude darda
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tak si nech kroužek zbrousit na magnetce, je to polostěrák , tak to půjde. Jinak bych propíchl drážky , ale musí se holt sundat písty z ojnic..No, já mám momenťák oboustranný, takže jsem ojnici povolil/postupně jsem pootáčel momenťákem až spoj povolil/ a pak jsem trošku přidal moment na utažení...Ono zas o tolik nejde, když to bude trochu jinak, je tam vždy rezerva...Lepší trochu víc..
nepropadat panice...
Aero200
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 26 lis 2006, 17:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aero200 »

Ojnice 20 N.m + 90 stupňů
Vačky 6mm šrouby 13N.m ty 8mm 20N.m
Hlava 20N.m + 90 + 90 stupňů
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Tak obrovský posun. Hlavař mi udělá komplet hlavu i s vůlema. Kruhy jsem sehnal správné ač dle popisu na 1.6 a k tomu Hyundai a dokonce se dá koupit komplet sada těsnění tak nemusím řešit tu hromadu o kroužků které tam jsou a jdou snad jen v originálu. Aero díky za momenty. A za rady.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
hurikan1
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 18 říj 2015, 14:05

Příspěvek od hurikan1 »

Zdravým neboli by nejaké fotky. Zaujíma ma tento motor z vnútra. Chcem sa ešte spýtať na moment utahovania skrutky remenice na kluke a či má rozvodove ozubené kolo kajel. Želám aby sa dielo podarilo zdar.
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Co chceš vyfotit? Dneska se to bude skládat tak bych to cvaknul.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
hurikan1
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 18 říj 2015, 14:05

Příspěvek od hurikan1 »

Zospodu kluku rozvody hlavu nejake zaujimave konštrukčne riešenia.
Aero200
Přispěvovatel
Příspěvky: 309
Registrován: 26 lis 2006, 17:18
Bydliště: Praha

Příspěvek od Aero200 »

Obrázek
hurikan1
Sběrač informací
Příspěvky: 31
Registrován: 18 říj 2015, 14:05

Příspěvek od hurikan1 »

Aero to je z dielenskej príručky? Kde sa dá také niečo zohnať alebo stiahnuť?
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Na tom nic zajímavého není. Je to krám jako každý jiný. Možná ještě větší. Nevím co je špatně ale dotáhnout hlavu obrovský porod. Už při momentu šrouby začínaly vrzat. Prvních 90 stupňů jako jsem si říkal toto nemůže dobře dopadnout. Druhých 90 byl těžký mazec a divím se že to ty šrouby vydržely.Doufám že je ta hlava přitažená a nebude problém. Závity vyfoukané a namazané. Šrouby nové nebo staré žádný rozdíl. Při sundané hlavě šly ještě o minimálně centimetr níž a to prstama tam i zpět. A přitom se ten šroub v tom závitu kousal. Ale jako fakt mazec Závity krásně namazané,pod hlavičkama taky. Nevím co jsem dělal špatně. Zkoušel jsem sehnat závitník ale 9x1,5 neexistuje... Prostě past vedle pasti
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já kdysi odmítal utahovat podle výrobce, když se přešlo z momentů na ůhly , ze stejných důvodů jako píšeš, bál jsem se, že šrouby vytrhnu...Ale pak jsem prostě musel poslechnout a vydržet, ale dodnes je to pro mne "psychicky"náročná práce. A závitník jsem až na vyjímky typu totální rzi nepoužíval,protože jako každý obyč. závitník zvětší závit a šroub tam pak vaklá..
Tenhle motor jsem neměl tu čest si osahat a dávat hlavu dolů, ale podle snímku, je to jak píšeš, nic převratného, ale právě proto by to mohlo fungovat... :)
nepropadat panice...
Tomas6
Aktivista
Příspěvky: 3450
Registrován: 27 črc 2009, 14:16
Bydliště: Zlínsko

Příspěvek od Tomas6 »

Jenže tady se ty šrouby těžce zadíraly když jsem je utahoval.A utahoval jsem je stylem zaber co můžeš a ony do požadovaného úhlu doskákaly. Přitom když jsem jeden zkusil vyšroubovat nebylo na něm žádné poškození viditelné. A stačilo ho stejným způsobem povolit a šel prstama. Ubrat nebo přidat podložku nepomohlo,jeden jsem i zkusil zkrátit, prostě nic. Mazal jsem olejem, pak i vazelínou,díry vystříkané čističem brzd a vyfouklé vzduchem...No zatím nic neteče,motor vrčí,trochu je slyšet jak se vakle píst ve válci. Asi to chtělo brus,jenže výbrusové písty nejsou. Takže nic no. Ideálně kdyby to zavčasu prodal a koupil si auto které se dá normálně spravit.
OIII 1.4 TSI 240 000km
FI HTP LPG 340 000km
Odpovědět

Zpět na „Kia“