Peugeot 205 1.8D rýhy na vačce

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
burton.b22

Peugeot 205 1.8D rýhy na vačce

Příspěvek od burton.b22 »

Měnil jsem gufero na vačce pod řemenicí na vývěvu a všiml jsem si že vačka v místě uložení v hlavně má rýhy. Něco jak na gramofonové desce :D Je to hodně špatné ?
Něco takového ale foto není moje zapomněl jsem vyfotit.
Obrázek

Děkuji za odpověď.
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

pokud to funguje neřešit...
Marek001
Aktivista
Příspěvky: 1776
Registrován: 08 říj 2009, 09:23
Bydliště: Dubnica nad Váhom

Příspěvek od Marek001 »

Tiež by som to neriešil, hlavne ak sa celé desaťročia nič nedialo :)
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

tak tak
tyto motory jsou parádní a v podstatě nesmrtelný
pokud bys to chtěl řešit, musela by se vačka opravit nástřikem, obrousit a poté zaškrabat do stávající hlavy/podkov
myslím že je to ale fakt zbytečný...
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Tohle bylo časté, ale jelikož je jen 3krát uložena a motor má skvělou tuhost /např. hlava je podstatně robustnější než u Golfa/ , tak případné vůle a nerovnosti prostě nevadí. Jak tady hoši psali, tenhle motor dělal PAN INŽENÝR, a proto byl tak spolehlivý, což mělo i své nevýhody, že jeho majitelé byli tak zhýčkaní, že ani pořádně neměnili olej a jinak jej ojebávali, proto taky ty čáry na uložení kliky. A ti samí majitelé, kteří dnes vlastní moderní motory z koncernu jsou připosraní předem a mohou se zbláznit, aby náhodou tu modernu nedostali do úzkých , studují oleje, mají plné kufry aditivů a trnou při každém zakolísání motoru, že je po něm.Kdysi lili do Peugeota co jako olej aspoň vypadalo a měli klid na duši... :D
nepropadat panice...
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Děkuji za odpovědi auto normálně jezdí motor běží krásně tiše. Spodek motoru je jako nový jak ojniční ložiska tak hlavní ložiska proto mě tady toto trochu zarazilo. Mám ještě jeden motor který má méně najeto ale je třeba jej ještě připravit tak proto se ptám zda to vydrží alespoň do jara jelikož v zimě se mi to opravdu měnit nechce :) Jinak olej dávám M7ADSIV normální minerální.
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

To tě "přežije"... :)
nepropadat panice...
RAPIDmen
Přispěvovatel
Příspěvky: 561
Registrován: 18 lis 2013, 22:01
Bydliště: Slovensko

Příspěvek od RAPIDmen »

zaškrabat do stávající hlavy/podkov
Ahoj, ako sa to provádi ? nedavno som skladal motor 1,8i (bmw) bola prasknuta hlava, kupil som druhu palicu bola o rok staršia a aj viac vačka vydrata tak som prehodil s povodneho motora,namazl dotiahol podkovy na moment a volne skušal pretočit rukou šlo to fajn pretočit ,vačka bola zodrata na palcoch nie v uloženi, alepri prvych km nebolo mi všetko jedno:D ale motor jazdi potichučky tak hadam bude dobre ,ale to zaškrabavanie metodu by som chcel vedet.Možno by sa dali niekde zohnat aj hodnoty voli a s pomoci tyčinky plasti-gauge prekontorolovat ale nebol na to čas .
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já jsem kdysi měl na tyhle motory Peugeot dobrou prasklou vačku/jen kousek/ a když jsem dával jinou klemu, tak jsem tam dal kus té vačky s čepem v bezva stavu a zkusil vůli a zatočit..Někdy to vaklalo a jindy ne..Samozřejmě když se namontuje celá vačka, může to být jinak, ale fungovalo to..Samozřejmě měřící pásky by řekly přesně jak se věci mají..Pokud vačky "vaklají", tak nejen že se kříží, ale motor je pak evidentně hlučný..Samozřejmě tenhle Peugeot není BMW, co se přesnosti a odolnosti týče. Dnes jsou často vačky z plechu a trubek a ještě spojení z dvou kusů...Vše kvůli hmotnosti...takže tam vše dělat na "lékarnických vahách"... :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Peugeot“