Citroen Jumper 2.5TDi

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Citroen Jumper 2.5TDi

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,
mám dotaz na znalejší, kdo se vyznají ve starých motorech 2.5D/TD/TDi od PSA kolem roku 1995-2000. Jak co nejsnadněji přidat pár koní u přímovstřikového turbomotoru typ THX 79 kW v Jumperovi? Ale aby zůstala cca stejná spotřeba a životnost. Motor má psaných 107k a v kopcích to je dost málo a nestačím řadit. De facto ten samý motor, ale ještě komůrkáč má v Jumperovi 103k, ale v XM měl 130k. A to XM má stejnou vačku, jako komůrkový Jumper, ale jiné turbo a asi i vstřiky. Takže buď asi poladit turbo, nebo větší vstřiky. Podle mého by tento přímovstřik mohl mít bez problémů klidně 150k bez toho, aniž by praskaly hlavy, jako u komůrkáče. Mně by stačilo tak 120-130k a případně i trochu krouťáku by se hodilo. Snese to ten motor? Motor má najeto lehce přes 200 tisíc a šlape, jako hodinky, chytá na otočení.
Na 2.5 TDi se dělala jen 1 vačka, tudy cesta nevede a tou to asi ani nebude uškrcené. Turbo bere docela pěkně cca tak od 1800-2000 otáček motoru, takže taky asi OK. O EGR je postaráno. Jiné trysky? Nebo přidat na čerpadle? Nebo ještě něco jiného?
Díky za rady k tématu :-)
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Čoveče tam musí být něco špatně, protože když je to cajk tak to tdi lítá jak čert...
Začal bych asi celkově u stavu turba,jestli není zarostlé sání, průchodnost katu atd.. :?
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Tak motor už jezdí lépe, byla díra v hadici od turba, ale v tom hluku to nebylo slyšet.
Když na něj šlápnu, tak i celkem jede, ale hrčí jak přetočená Avie.
Ještě by se hodilo pár koní navíc. Jezdil jsem předtím s asi 2-3 roky starým Masterem 2.3 a ten měl psaných 110k a tahal o dost lépe, než tenhle starý 2.5TDi 107k. Papírové 3 koně neudělají takový rozdíl(hodnoty krouťáku neznám). Jasně, že ta 2.3 Renault už je rail, ale zase jí omezují emise. Ale pořád je to přímovstřik, jako ta stará 2.5TDi od Peugeota, která je podle mého zbytečně uškrcená. Jak jí přidat aspoň tak 10-20 koní? Jiné větší trysky(jako se to řeší u 1.9 TDi), nebo přidat na turbu?
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Jumper 2.5TDi - spojka, prosím o radu

Příspěvek od pepe276 »

Ahoj,
všechno nejlepší všem do nového roku :-)

Mám další dotaz: Vyndaváme převodovku MG5T z auta a je tu ta blbá tažná spojka. Máme rozpůlený motor od převodovky a převodovka nám nejde vytáhnout z auta, protože visí na spojce-páka spojky nejde vytáhnout z ložiska a to je nacvaklé v přítlačáku. Jak to rozpůlím, kde musím co ještě rozebrat?
U peugeoťácké tažné spojky na 1.9TD vyrazím malý čípek, přetočím vrchní vnější páku spojky a rozpůlím to, ale tady je to jiný systém a páka spojky je jen z 1ks a žádný kolíček nemá? Co s tím?

Díky moc za rady.
Petr
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

Co to je MG5T ??
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Okénko tam je, ne? Já to kdysi, když odešlo vypínací ložisko , tak jsem jej rozrazil-rozloupl a převodovku vyndal./dokonce jsem poté přítlačák v klidu použil, majitel nechtěl moc investovat/ i Nejdřív jsem chtěl vytáhnout táhlo /hřídel/vypínací páky, ale nešlo to..Ale jak píše roman, jde o to, co je to za typ..
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
roman1648
Aktivista
Příspěvky: 19315
Registrován: 18 zář 2009, 06:57
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od roman1648 »

já co mám zkušenost tak buď jak psáno výše vyklepnout ten kolík a nebo pak ta páka normálně zůstane v ložisku
třeba P406 tam se jen nahoře odjistí ten bazmek aby s pákou šlo posunout a pak to už jde...
pepe276
Aktivista
Příspěvky: 1095
Registrován: 23 led 2010, 10:25
Bydliště: Praha a okolí

Příspěvek od pepe276 »

Koukal jsem na nějaká videa na youtube a tam nějaký asi Portugalec normálně gumovou palicí tloukl na páku spojky směrem k motoru, až vyrazil ložisko a rozpůlil to. Udělal jsem to taky tak a vyrazil komplet tažné ložisko z přítlačáku.
Jinak okénko tam je jen malé okolo páky spojky přikryté gumovou manžetou.
Vlevo spojka na slabší převodovce ML5T (motory 1.9D/TD a některé 2.5D), vpravo robustnější MG5T (některé 2.5D a všechny 2.5TD/TDi) s tou blbou tažnou spojkou. U té tažné spojky není žádný kolík na vyražení. Tam se musí asi vyrazit ložisko, jinak to asi nejde. U té slabší verse vlevo se jen vyrazí kolík č. 10 a spojka se dá krásně rozpojit. Na tomto obrázku je ale obyčejná tlačná spojka a nemusí se nic vytloukat.
Obrázek

Pro info: Tady je tažná spojka u 406 1.9TD, kde se musí vytloukat kolík č. 4, aby se rozpůlil motor od převodovky.
Obrázek
Peugeot Boxer 2.5TDi THX 79kW 1998
Peugeot 106 1.0 CDZ 37kW 1998
Citroen Jumpy 1.9TD 68 kW 1997
Citroen Berlingo 1.9D 51 kW 2000
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Já když to kdysi u Peugeota a Renaulta viděl poprvé tak jsem nadával, ale na druhou stranu ta spojka jde poté lehčeji. Ale ta montáž, že se ťukne do spojkového ložiska a zaskočí tam ta drátěná pojistka chce opravdu "velkou představivost". Ale když jsem dělal poprvé ARomeo/není to reklama/V6 Busso s touto spojkou, tak jsem si chrochtal inteligencí Italských konstruktérů. Krásné okénko, demontáž v pohodě, ale HLAVNĚ , nandaváš skřín a krásně si natočíš vidličku, která ti postupně zajede do ložiska v přítlačáku..Jo, kdo umí, ten umí a kdo neumí tak čumí.. :)
nepropadat panice...
Odpovědět

Zpět na „Citroën“