Zhaveni PD vs. rotacka

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

Odpovědět
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 21 pro 2012, 02:01

Zhaveni PD vs. rotacka

Příspěvek od smrtka.smety »

Zdravim,

zhavi jinak motory PD o proti rotacce? Po zapnuti klicku se na 2-3s rozsviti kontrolka zhaveni pri minus 5 stupnich a pak zhasne. U stare rotacky zhavil motor cca. 10s.

Po vyjezdu a vytoceni motoru k 2K otacek slysim sepnuti relatka.

Cetl jsem, ze u PDcka motor zhavi i kdyz kontrolka zhasne a neda se podle toho orientovat (nekde zase po otevreni dveri ridice).

Diky za vysvetleni
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Princip žhavení i dožhavení za chodu je prakticky stejný.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jarda S.
Aktivista
Příspěvky: 4191
Registrován: 13 lis 2010, 18:11
Bydliště: Netolice, největší prdel v republice

Příspěvek od Jarda S. »

zhasnutí kontrolky je jen "pokyn pro start" neznamená to že už to nedožhavuje ještě za jízdy
Passat AVF 96kw
GIII 1Z 66kw + s764, kat off, egr off, TA
felda 1.3 BMM 95 LPG
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Při vlastním startu, tedy když se točí starter, žhavení pravděpodobně neprobíhá, aby bylo co nejvíc energie pro kvalitní otáčení motorem. Nicméně hned po úspěšném startu opět spíná dožhavení. Jeho délka závisí na teplotě chladicí kapaliny (může trvat až 3 minuty).

V důsledku probíhajícího dožhavení za chodu motoru se někdy může stát, že nelze spustit některé elektrické spotřebiče ve voze. Odběr elektřiny z alternátoru žhavením a dobíjením syrové baterky může totiž být tak velký, že k aktivaci některých méně důležitých spotřebičů nemusí být dost volné proudové kapacity. U mě, když jsem měl Galaxy, nešlo spustit vyhřívání zadního skla a zrcátek, vyhřívání sedadel a ještě jedna věc (už nevím, která). Teprve po ukončení dožhavení (a malinkém oživení baterky) se volná proudová kapacita zvýšila a fungovalo vše, co jsem zapnul. Například u Octavek proto často nefunguje výhřev vody do topení žhavicími svíčkami (prostě není proud).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 07 pro 2018, 10:55, celkem upraveno 1 x.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

A nemal si tam nejaky problem? Lebo mne ide.zapnut vyhrievanie zrkadiel.aj zadneho skla aj vyhrev sedaciek vsetko hned funguje ale skusim ked bude mrznut sa na.to zamerat ci to ide.hned vsetko
BMW 330 ix
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ne. To bylo správně. Řídila to centrální jednotka vozu, aby nedošlo k vybíjení baterky. Bylo to vymyšlené geniálně, na svou dobu dost nadčasově.
Měly to až vozy od modelu 1999, předtím centrální elektroniku neměly.

Zkus si zastudena zapnout vyhřívání čelního skla a spolu s tím i zadního skla. Dokud půjde přední sklo, zadní topit nebude. Zapne se až v okamžiku, kdy přední vypne. Je to řazené podle priorit. Dopředu vidět musíš, přední hřeje (i když má mnohem větší odběr), ale dozadu vidět nemusíš, takže zadní bude topit, až bude dost volného proudu. Pokud nebudeš spínat přední sklo, zadní klidně může fungovat, protože má k dispozici proud, který by jinak sežralo to přední sklo.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
Jarda-k
Přispěvovatel
Příspěvky: 755
Registrován: 21 lis 2010, 13:44
Bydliště: Kaznějov

Příspěvek od Jarda-k »

Tohle píší u 1,4TDI:


Obrázek
Je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia II combi 1,4 TDI 70 kW 2008
Byl: Focus combi 1,8 TDCi 74 kW 2002
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10039
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Ano, to souhlasí.

Ovšem s malou výjimkou. Předžhavení (odstavec vlevo dole) je nesprávný výraz. To totiž u motorů s přímým vstřikem nafty neexistuje. Předžhavení měly pouze vozy s nepřímým vstřikem nafty, například motor AEF ve Felicii, a to fungovalo úplně jinak. To se aktivovalo otevřením dveří řidiče ještě v okamžiku, kdy vůbec nebyl otočený klíček v zapalování.

Úplně správně se cyklus dělí na tři fáze (nikoli na dvě): Předžhavení (pouze u motorů s nepřímým vstřikem nafty), žhavení (po otočení klíčku v zapalování, před startem motoru) a dožhavení (po úspěšném startu, za chodu motoru).
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
smrtka.smety
Přispěvovatel
Příspěvky: 219
Registrován: 21 pro 2012, 02:01

Příspěvek od smrtka.smety »

Super, diky.
golf iv 66kw alh - chip dragpower.cz
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“