Proč někomu vydrží těsnění pod hlavou mraky KM?

co se jinam nevešlo/nehodilo - ohledně aut

Moderátoři: šulda, Moderátoři

zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Proč někomu vydrží těsnění pod hlavou mraky KM?

Příspěvek od zero1724 »

Čau, chtěl jsem se zeptat, proč někomu vydrží tísko pod palicí mraky KM, třeba I 500 Tkm, někomu třeba 200Tkm, je to stylem jízdy, tím, že těsnění prorezne, nebo proč to najednou začně foukat? Stářím to asi nebude ne?
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Podľa mńa dosť záležím aj na tom, ako človek s tým jazdí, a ako sa stará o auto, či pravidelne mení chladiacu kvapalinu, ći tam dolieva len to čo tam má ísť, či jazdí ako človek a nenakladá tomu za studena a podobne. je asi veľa faktorov podľa mňa ktoré to ovplyvnia
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

A aj hlavne na.akom auto kamarat mal.opel corsa novu a prdlo tesnenia a hlava a chodi ako dochodca a na.niektorych autach nepocujes ze by niekto tesnenie menil.
BMW 330 ix
Source
Aktivista
Příspěvky: 1860
Registrován: 15 lis 2015, 22:43
Odpovědi: 1
Bydliště: Trnava

Příspěvek od Source »

Aj to, ale aj to že chodí ako dôchodca je ten problém že prdlo, to že chodíš ako dôchodca tomu autu škodí viac akko keď autu poriadne naložíś, samozrejme keď je motor zohriaty. Myslím, že každý skésenejší automechanik potvrdí, že tí čo tomu autu dávajú zabrať majú častokrát motor v lepšom stave ako deduškkovia
Octavia 2003 ASV 81kw
/ FB S764 / "J" čerpadlo / Brzdy 312mm / ASZ vedenie vzduchu / vymenik olej-voda ASZ / DPF ON 1??Kw/3??NM

VW Golf mk5 R32 3.2 VR6 BUB 184Kw 4motion
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

upřímně by mě zajímala příčina praskutí nebo fouknoutí tíska pod hlavou...
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

Hlavně je to nestabilní teplotou motoru, někdo popojede pár km s tekoucí H2O pumpou, druhému sákne chladič a třetí si mění chladicí kapalinu a naleje tam málo a až když se rozsvítí kontrolka málo vody,tak jí doleje. Mezitím se hlava připaří a hliník je kurva, hned se prohne a najednou se začne v expanzce měnit hladina vody , sem tam se rozsvítí kontrolka hladiny a hlava dolů..Pokud hlava nepraskne, je vždy, když se vyndá hlavně plechové těsnění, hlava prohlá...Samozřejmě i chip pomůže ke spolehlivosti... :)
nepropadat panice...
rudy5
Aktivista
Příspěvky: 2935
Registrován: 04 pro 2007, 15:36

Příspěvek od rudy5 »

Source píše:Aj to, ale aj to že chodí ako dôchodca je ten problém že prdlo, to že chodíš ako dôchodca tomu autu škodí viac akko keď autu poriadne naložíś, samozrejme keď je motor zohriaty. Myslím, že každý skésenejší automechanik potvrdí, že tí čo tomu autu dávajú zabrať majú častokrát motor v lepšom stave ako deduškkovia
To.ale neplati na.tesnenie pod.hlavou a samotnu hlavu na.autach ako.napr patrol tesnenie prdne prave preto ze tomu nakladas v terene a nestiha chladit preto.dorabaju niektori este extra chladenie
BMW 330 ix
Uživatelský avatar
hansdob
Aktivista
Příspěvky: 8915
Registrován: 17 zář 2009, 18:21
Odpovědi: 1
Bydliště: Vysočina-Dobronín

Příspěvek od hansdob »

Nesprávný tlak v chladicí soustavě. Vadný víčka,netěsnosti,vadný pumpy termostaty. Na autě potom pokud už bylo dělaný tak rovinnost bloku a hlavy dotažení správně provedené.
přesnou historii nepamatuji.....třebaaaa zetor 25K
Marek77
Aktivista
Příspěvky: 10028
Registrován: 05 úno 2007, 21:58
Bydliště: Vysočina

Příspěvek od Marek77 »

Je to určitě stylem jízdy, to primárně.

Já jsem na žádném ze svých aut nikdy těsnění hlavy neměnil. Galaxy mělo skoro 400 tisíc, služební auta dostávají na prdel od kdekoho a drží taky.
Master - trvale přes váhu, trvale dálnice, každému je jedno, jak s tím jede - bez problémů.
Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Scénic III 1,4TCe 96kW (*2012)
Master IV 2,3dCi 132kW (*2020)
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Víc součinitelů :
jako správné utažení , tlouštka těsnení, tip motoru, styl jízdy, počet schladnutí , kvalita těsnění , tlak ve válcích, kvalita aneb prohyb hlavy a bloku ...atd :)
burton.b22

Příspěvek od burton.b22 »

Pokud je plechové těsnění tak vydrží hodně a většinou odejde kvůli teplotě. Obyč těsnění zase zhnije / rozpadne se
zero1724
Aktivista
Příspěvky: 2473
Registrován: 03 srp 2008, 21:50
Bydliště: Jižní Čechy

Příspěvek od zero1724 »

Bavíme se o sériovém těsnění pod hlavou co je v autě od výroby.
Mercedes Benz S124 250d (1989) EX
Škoda Fabia 1.9 tdi (2002)
Škoda Superb 2.0 TDI (2012)
jericho-3
Aktivista
Příspěvky: 20116
Registrován: 16 čer 2009, 16:46

Příspěvek od jericho-3 »

burton.b22 píše:Pokud je plechové těsnění tak vydrží hodně a většinou odejde kvůli teplotě. Obyč těsnění zase zhnije / rozpadne se
Ano, nic není věčné, často to začne tím, jak píšeš, že začne dokonce pod hlavou téci ven olej., když je olejový kanál blízko kraje bloku, nebo na víčku je emulze, ale pokud tam není zatížení jako u turbomotoru jezdí to dlouho dál..Ale je fakt, že prostě i dlouhodobá teplota kvalitních dílů-šroubů nastolí změnu ..Dojde k vyžíhání a šrouby postupně měknou a natahují se. Samozřejmě záleží na tuhosti konstrukce motoru a dimenzování jednotlivých částí. Například kdysi , kdy se benzinové motory z důvodů úspor předělaly na diesely , třeba Golf 1 , Fiat 1700ccm, Opel 1.6 apod. nebyly žádné držáky. Golf 1 chtěl prostě rozumné zacházení , jinak těsnění odcházela na běžícím pásu, hlavy se rozpadaly atd..Proto taky starý medvěd diesel s litinovou hlavou nevěděl, co je to vadné těsnění a experti tehdejší doby tvrdili , že jen blbec dá nové těsnění, když sundavá hlavu..jsou to vyhozené peníze../volové/ :)
nepropadat panice...
Uživatelský avatar
Forest
Aktivista
Příspěvky: 7023
Registrován: 16 bře 2006, 18:26
Bydliště: Čechy krásné, Čechy mé (Mechov/Praha)

Příspěvek od Forest »

zero1724 píše:Bavíme se o sériovém těsnění pod hlavou co je v autě od výroby.
Paklize porovnavas starsi auta a novodoba tak bych to prikladal v neprospech planovane zivotnosti.
TDI - everyday's racing performance with frugal running costs - do not let the challenge pass you by (hm)

Jestliže máš pravdu o 24 hodin dříve než jiní, jsi přesně oněch 24 hodin považován za blázna. (Antoine de Rivarol)
A6TDI
Aktivista
Příspěvky: 4820
Registrován: 05 říj 2009, 19:33

Příspěvek od A6TDI »

Jo , na natahování šroubů jsem zapoměl , to bude asi problém č.1.
Odpovědět

Zpět na „Diskuze o autech“